Muziek luisteren op de motor?

15 aug 2007
130
0
Hoeveel van jullie heeft een ipod of dergelijk in zijn oren tijdens het rijden?

Of heeft iemand een stereo in zijn motor gebouwd?:O
 
Hoeveel van jullie heeft een ipod of dergelijk in zijn oren tijdens het rijden?

Of heeft iemand een stereo in zijn motor gebouwd?:O

Ik heb een communicatiesetje waarbij je met je passagier kan praten. Hier kan ik ook een mp3-speler ofzo opzetten..
Werkt op zich goed, maar is alleen plezierig bij erg lange, saaie ritjes (snelweg van een uur rijden ofzo).

Een goldwing heeft standaard radio op de motor..
 
Hoeveel van jullie heeft een ipod of dergelijk in zijn oren tijdens het rijden?

Of heeft iemand een stereo in zijn motor gebouwd?:O
Ja een Yoshimura stereo of is dit nou mono :? Samen met de airbox is t iig stereo
VRIJDAG :W
tip: ga jij je als noob eerst maar eens op t rijden + verkeer concentreren i.p.v. je bezig houden met of je muziek kan luisteren
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt regelmatig met een Achos Gmini 500 op zak.
Goed setje in-ears erbij ( Sennheiser CX-300 ) die ook afsluiten tegen windgeruis. En dat gaat prima. Heb hem nooit hard staan omdat ik uiteraard ook iets van de weg wil horen. Op de snelweg ( waar ik hem het meeste draag ) is het erg prettig, anders zou ik m'n otoplastieken in doen, dus lood om oud ijzer qua buitengeluids ervaring.


Vindt dat het prima en veilig kan, zolang je hem niet te hard zet. In de auto kan het ook met de radio, en die zijn vaak nog stiller tegen buitengeluid dan een helm. Dus yep, bij goed gebruik, zeker aan te raden en geen enkel probleem.
 
Hoeveel van jullie heeft een ipod of dergelijk in zijn oren tijdens het rijden?

Of heeft iemand een stereo in zijn motor gebouwd?:O

Hmm... ik ben er eigenlijk op tegen, ik heb zelf het idee dat ik me veel beter kan concentreren op mijn omgeving zonder de muziek ( wat toch wel nodig is met het motorrijden ).
Ik moet wel bekennen dat ik laatst een keer met mijn Ipod aan heb gereden.
Ik moest nl een flink stuk snelweg overbruggen en ik had geen gehoorbescherming bij me behalve de in-ear oordopjes van mijn ipod ( die het zelfde effect hebben ( iets minder dan ) als gehoorbeschermers ).
En toen ik hem toch in mijn oren had en het toch alleen maar snelweg werd heb ik besloten om hem dan maar net zo goed aan te doen.
Maar in de steden/dorpen zeker niet!

Ps. Uit het andere topic las ik dat je nog niet eens je rijbewijs hebt, als beginnend bestuurder zou ik zeker geen muziek aanzetten tijdens het rijden, muziek zweept ook op tot een ander soort rijgedrag die niet geschikt is voor een beginnend bestuurder.
 
Ik rijdt regelmatig met een Achos Gmini 500 op zak.
Goed setje in-ears erbij ( Sennheiser CX-300 ) die ook afsluiten tegen windgeruis. En dat gaat prima. Heb hem nooit hard staan omdat ik uiteraard ook iets van de weg wil horen. Op de snelweg ( waar ik hem het meeste draag ) is het erg prettig, anders zou ik m'n otoplastieken in doen, dus lood om oud ijzer qua buitengeluids ervaring.


Vindt dat het prima en veilig kan, zolang je hem niet te hard zet. In de auto kan het ook met de radio, en die zijn vaak nog stiller tegen buitengeluid dan een helm. Dus yep, bij goed gebruik, zeker aan te raden en geen enkel probleem.

Ik heb ook de Sennheiser CX-300 :Y
Erg prettige dingetjes ;)
 
Ik heb ook altijd oordoppen in. En dat heeeeeeeeerlijke geluid van die 2 cilinder door die open sportuitlaten klinkt mij als muziek in de oren :z

Ik vind sowieso dat je een beetje het verkeer moet kunnen horen, ben persoonlijk niet zo'n fan van muziek op de motor, maar das voor iedereen om zelf te beslissen ;)
 
Laatst bewerkt:
dat heeeeeeeeerlijke geluid van die 2 cilinder door die open sportuitlaten klinkt mij als muziek in de oren :z

Ik vind sowieso dat je een :? beetje het verkeer moet kunnen horen :? , ben persoonlijk niet zo'n fan van muziek op de motor, maar das voor iedereen om zelf te beslissen ;)

:^ ..... alleen dat verkeer horen begrijp ik dan weer niet met open pijpen :+
 
Ik heb ook altijd oordoppen in. En dat heeeeeeeeerlijke geluid van die 2 cilinder door die open sportuitlaten klinkt mij als muziek in de oren :z

Ik vind sowieso dat je een beetje het verkeer moet kunnen horen, ben persoonlijk niet zo'n fan van muziek op de motor, maar das voor iedereen om zelf te beslissen ;)


Ben je mij nou aan het achtervolgen Sjakie :9 ;)
 
FF zoeken en je hebt leesvoer om dagen mee te vullen ;)




Overigens heb ik MP3's op de Zumo en via de intercom naar de helm. Op mijn twee vorige motoren had ik een radio/cd-speler + cd-wisselaar met 8 speakersysteem. Muziek op de motor is voor mij net zo vanzelfsprekend als muziek in de auto.
 
moet ieder lekker voor zichzelf weten. Ik word er para van als ik m`n motor & omgevingsgeluid niet hoor.
Moet altijd wel lachen als er fietsers zich met zo`n ding op zich de bagger schrikken als er ineens verkeer aankomt .
 
Wanneer jullie op een andere motor stappen, hebben jullie dan ook dat je ff moet wennen met schakelen er op?
 
Hoe hard moet je je muziek wel niet zetten dan om boven het wind geruis uit te komen ?

Ik vraag me af wat slechter is voor je oren :+
Ik hou het wel lekker bij oordoppen, lekker rustgevend.. en ik hoor alsnog genoeg leovinci gebrul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan