Muziek luisteren op de motor!

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Ben ik nou de enige die dit doet????
Ik doe ALTIJD m'n minidisk speler aan tijdens het rijden.
Helpt ook bij m'n concentratie tijdens het rijden. Mag zo iets wel van de wet?

Bijv. als ik wordt aangehouden door ome agent en hij vraagd mij waarom ik met muziek aan rij. Ik heb jet niet overdreven hard aanstaan en kan nog degelijk wat horen met m'n linker oor (ik heb alleen mij linker oordopje in).

Ben benieuwed wie van jullie dat ook zo doet. Soms met een mooi stukje muziek draai ik het gas altijd effe overdreven open, das pas leuk. :]

 
Ben ik nou de enige die dit doet????
Ik doe ALTIJD m'n minidisk speler aan tijdens het rijden.
Helpt ook bij m'n concentratie tijdens het rijden. Mag zo iets wel van de wet?
Ben benieuwed wie van jullie dat ook zo doet. Soms met een mooi stukje muziek draai ik het gas altijd effe overdreven open, das pas leuk. :]
jij verveelt je op je brommer he?
mischien es wat vaker het gas opentrekken, heb je die audio-stimulatie niet meer nodig... die komt al uit je pijp
 
Misschien komt het wel door m'n orginele uitlaat. 80db komt daar maximaal uit. Precies volgens de maximale toegestaande waardes.
All het geluid komt vanuit het blok zelf.
Dus andere optie...Minidisk

 
Absoluut niet, me motor maakt genoeg muziek, als je gaat sporten wil ik precies horen wat me motor doet.
 

Ik moet zeggen dat ik er wel aan gedacht heb om het te doen. Maar noem mij een zeikerd, ik let liever voor 100% op wat er om mij heen gebeurd dan voor 95%. Ik weet niet waar jij normaal rijdt maar hier in de Randstad is het een jungle. Soms lijkt het of iedereen hier zijn rijbewijs gewoon bij de supermarkt kan kopen! :(

Daarom heb ik het eigenlijk nooit gedaan.

 
ik heb een keer een ongeluk gehad met mijn motor en had toen ook mijn discman aan staan. Een oude man stak de straat ineens over en ik kon hem niet meer ontwijken. Motor met 50 tegen de grond en nogal wat schade.

De politie en de verzekering deden nergens moeilijk over. Nieuwe Helm, schade opgeknapt en tevens ook nog mijn discman die de klap niet had overleefd vergoed.

 
Ik moet zeggen dat ik er wel aan gedacht heb om het te doen. Maar noem mij een zeikerd, ik let liever voor 100% op wat er om mij heen gebeurd dan voor 95%. Ik weet niet waar jij normaal rijdt maar hier in de Randstad is het een jungle. Soms lijkt het of iedereen hier zijn rijbewijs gewoon bij de supermarkt kan kopen! :(

Daarom heb ik het eigenlijk nooit gedaan.

Tuurlijk waar jij rijdt is het echt wel drukker dan waar ik rij. Ik kan gewoon m'n choke volledig openen en (met :+ ) zonder handen rijden.
Zo rustig is het hier, natuurlijk kennen wij hier ook wel drukke dagen maar lang niet zo druk als in de randstand.
 
ik heb tot nu toe maar 1 ongeluk gehad, en net op een dag dat ik mijn mp3-spleren ophad
toeval? ik denk het niet
was wel in mijn recht maar toch, denk dat als ik hem niet zou hebben opgezet ik misschien toch wat sneller had gereageerd
+ die muziek jaagt je op en dan ga je nog gekker rijden zonder dat je't beseft

ik ging neer bij "ain't my bitch" van Metallica
 
Motorrijden en Muziek zijn mijn twee op één na 8-) grootste hobby's, maar ze horen in mijn ogen en oren absoluut niet bijelkaar.
 
ik heb heel soms mijn cd-man mee...

hij MOET dan heel hard anders hoor ik alleen mijn uitlaat trompetteren...
idd voor lekker bochtenwerk, en goed stuur werk moet je de motor horen, maar voor lange afstanden kan het... (?)
 

Ik bedoelde dat NIET letterlijk...!!!! |( |(
_______________________________________________

Hap, hap, hap, hap, hap, hap, hap })
 
Op een toerfiets kan ik me nog voorstellen dat je naar muziek luistert, maar niet op een sportfiets! Ik heb altijd oordoppen in. Niet vanwege het uitlaat lawaai (dat is er amper) maar vanwege het windgeruis. Hier ben ik eigenlijk al te laat mee begonnen. Na 20 jaar motorrijden zonder oordoppen heb ik toch wel een gehoorbeschadiging opgelopen: bij veel geroezemoes kan ik gesprekken bijv moeilijk volgen. Typisch een geval van hogere tonen niet meer kunnen horen :(
 
hehehe, ik heb nu al problemen om bijvoorbeeld in een danscafeetje om een gesprek in groep te volgen.. maar toch hoor ik erg goed (medisch opnderzoek: perfect gehoor).
Best wel irritant trouwens..
 
Op een toerfiets kan ik me nog voorstellen dat je naar muziek luistert, maar niet op een sportfiets! Ik heb altijd oordoppen in. Niet vanwege het uitlaat lawaai (dat is er amper) maar vanwege het windgeruis. Hier ben ik eigenlijk al te laat mee begonnen. Na 20 jaar motorrijden zonder oordoppen heb ik toch wel een gehoorbeschadiging opgelopen: bij veel geroezemoes kan ik gesprekken bijv moeilijk volgen. Typisch een geval van hogere tonen niet meer kunnen horen :(

Ik hoor ook nog perfect, DUH! Ik ben ook dan 21 jaar.
Muziek op samen met helm en onder het rijden bij 50Km/h..hoor ik
nog goed genoeg. Ik heb mijn muziek niet volledig op het maximum volume staan. Dan doen mijn oren WEL pijn en hoor ik alleen PIEP.!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan