Muziek luisteren tijdens het motorrijden

Muziek luisteren tijdens het motorrijden

  • Is helemaal de bom

    Stemmen: 12 6,2%
  • Doe ik ook

    Stemmen: 116 60,1%
  • Pept me op zodat ik nog harder ga rijden

    Stemmen: 6 3,1%
  • Is voor mensen die levensmoe zijn

    Stemmen: 44 22,8%
  • Heeft geen zin omdat ik toch al doof ben

    Stemmen: 8 4,1%
  • Is voor lunatics

    Stemmen: 7 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    193
Universele Alpine oordopjes? €25 bij de motordealer.

ik heb gewoon van die schuimrubbere dingen vd gamma. werkt prima en kost weinig.
en als ze vies worden pak je weer nieuwe.

Ik heb die van 25 euro, maar gebruik ze alleen als reserve. Ze zitten best prima, maar ja, liever muziek luisteren :P

Muziek heb ik eerst geprobeerd met van die inbouw-luidsprekers in de helm. Dat was met of zonder oordopjes gewoon helemaal geen succes. Daarna overgestapt op Sennheiser in-ear hoofdtelefoon, en dat werkt prima. Is de speler leeg? Doe ik de gewone oordoppen in.

luister je ook gecombineerd naar de intercom en de mp3 speler?
Voor op vakantie zou dat het tofst zijn. Er zijn toch van die apparaten die het signaal van de mp3 speler onderbreken voor het geouwehoer via de intercom?
 
Laatst bewerkt:
Ik luister behoorlijk vaak muziek op de motor. Maar wel alleen als ik lange stukken snelweg moet rijden. Muziek luisteren als ik door de stad rijd doe ik het liefst zo min mogelijk :N
Dit omdat dit al meerdere malen o-shit momenten heeft opgeleverd. Simpel omdat ik sommige dingen niet hoor (bv vrachtwagens die optrekken net als jij in zn dode hoek aan komt rijden)


Wat ook een flink nadeel is, is dat als er een lekker nummertje langskomt dat ik ook stukken harder ga rijden O-)
 
ja maar ik begrijp van velen dat die niet echt top zitten?
€25 is opzich wel een shot waard maar als je bij voorhand al weet dat dit niet lekker is..

zoek een goede oplossing, voor lange afstand (zeg 500-600 km) met de mogelijkheid tot het luisteren van muziek.
Zitten prima en kunnen aangepast worden (beetje bijknippen) voor een goede pasvorm. Maar mijn otoplastieken zitten stukken beter.
 
luister je ook gecombineerd naar de intercom en de mp3 speler?
Voor op vakantie zou dat het tofst zijn. Er zijn toch van die apparaten die het signaal van de mp3 speler onderbreken voor het geouwehoer via de intercom?
Dat heb ik helaas nog niet, die systeempjes zijn ook iets duurder dan alleen de mp3-speler die ik nu heb en de hoofdtelefoon ;)

En ik rij eigenlijk altijd alleen maar in mijn eentje, dus dan zou ik in de rondte kunnen ouwehoeren wat ik wil maar niemand die reageert :+
 
Heb een parrot sk4000. Erg handig, want er zit een afstandsbediening voor op je stuur bij. Is even wennen omdat je wat meer moet reiken voor de knipperlichten maar als je het gewend bent is het top.


ik had/heb ook belangstelling voor deze bleutooth set, hoe bevallen ze tijdens rijden als je bv sneller dan 100km/uur rijd

en heb je oordoppen in?

en hoe lang gaat de battarij mee, staat namelijk nergens op een site vermeld.
 
Ik was ook altijd sceptisch over muziek tijdens rijden.

Omdat ik het toch eens wilde proberen ben ik op zoek gegaan naar goede doppen die omgevingsgeluid goed afsluiten en een volume regelaar in het snoer, dat als ik concentratie nodig heb ding stil kan.

Aangezien ik slechte oren heb (al vanaf geboorte) en ik slecht tegen windruis of schelle geluiden kan, moet ik dus goede gehoorbescherming hebben.

Ik heb laatst dus proef op de som genomen.

Sennheiser CX500 gekocht.


:} :} :} :} Niks dan lof!

Zijn goede in-ear doppen die de omgeving goed afsluiten, goed geluid (moeten wel nog langer in spelen).

Komt met 6 verschillende opzetstukken, dus pas te maken voor elk oor. Geluidsregeling zit erin.

Doe de doppen in, muziek redelijk zacht staan. NERGENS LAST VAN *D

Ongemerkt met goede muziek op rij je een stuk soepeler :} :]

Aanrader dus, aangezien ik het motorgeluid ook nog kan horen alsof ik gewone doppen in heb!
 
Ik was ook altijd sceptisch over muziek tijdens rijden.

Omdat ik het toch eens wilde proberen ben ik op zoek gegaan naar goede doppen die omgevingsgeluid goed afsluiten en een volume regelaar in het snoer, dat als ik concentratie nodig heb ding stil kan.

Aangezien ik slechte oren heb (al vanaf geboorte) en ik slecht tegen windruis of schelle geluiden kan, moet ik dus goede gehoorbescherming hebben.

Ik heb laatst dus proef op de som genomen.

Sennheiser CX500 gekocht.


:} :} :} :} Niks dan lof!

Zijn goede in-ear doppen die de omgeving goed afsluiten, goed geluid (moeten wel nog langer in spelen).

Komt met 6 verschillende opzetstukken, dus pas te maken voor elk oor. Geluidsregeling zit erin.

Doe de doppen in, muziek redelijk zacht staan. NERGENS LAST VAN *D

Ongemerkt met goede muziek op rij je een stuk soepeler :} :]

Aanrader dus, aangezien ik het motorgeluid ook nog kan horen alsof ik gewone doppen in heb!

Is er iemand die kennis of gebruikerservaringen heeft met radio op de motor? En dan doel ik op de mogelijkheid dat radio via bluetooth te pairen is met Camos-500 in mijn Schuberth C3 helm. Is dit via bluetooth een goede optie? Ik zie veel BMW RT rijders met radio en vraag me dan altijd af of dit via bluetooth loopt, zodoende.

groet,

Hen3.
 
Terug
Bovenaan Onderaan