Muziek met speakers

Baas Bakx

MF'er
11 nov 2021
40
16
Ulvenhout
Ouderwets en makkelijk.
Ik wil op mijn HD 77 speakers in de batwing zetten en muziek van mijn telefoon spelen met een draadje of Bluetooth.
Wat heb ik nodig tussen de telefoon en de speakers?
 
Bluetooth speakers zijn tegenwoordig niet al te groot meer, en maken soms best een boel herrie.
en veel van die dingen zijn nog waterdicht ook, dus geen extra gedoe met inbouwen.
Dus bij de Action ofzo vandaan halen, en uitproberen voor weinig geld.
Als het goed bevalt kun je alttijd nog een duurdere kopen voor meer of beter geluid.
 
Heb een bleutooth speaker geprobeerd maar die komt niet boven het motorgeluid.
Doppen in mijn oren liever niet, dan hoor ik ander verkeer niet meer en hangt er straks een ambulance achter me...
Teringherrie? Tja.

Ik heb 2 nieuwe boxen. Als ik nu een versterker heb waar ik de accu, boxjes en mijn telefoon op kan aansluiten, dan ben ik m.i. klaar.
Bestaat zoiets en waar zou ik daar naar kunnen vragen?

Ik zal ook een bericht naar een motorzaak sturen.

Bedankt voor het meedenken.
Jeroen
 
Heb ik ook gedaan, zonder oordoppen rijden. Nu rij ik wel met oordoppen, als ik niet meer rij dan heb ik gehoorapparaten in. Met dank aan de eigenwijze domme ik. Iets met: Had ik maar......
O ja er is ook nog een hele leuke pieptoon van 5kHz in mn hoofd, de hele dag en nacht en het stopt NOOIT.

Dus een tipje van deze oude gek: laat een paar oordoppen aanmeten!
 
...
Doppen in mijn oren liever niet, dan hoor ik ander verkeer niet meer en hangt er straks een ambulance achter me...
...
Ik rij ook met aangemeten oordoppen (zeer goede demping)
Cardo speaker en ik hoor de muziek best wel. (je moet ook niet overdrijven qua geluid)

En al een paar keer een ambu in de buurt gehad -> Die hoor je echt wel.
En kijk goed in je spiegels (dat moet je sowieso doen) dat grootlicht flitsen en blauwe lampen valt ook ruim van te voren op.

Kortom, dat probleem wat je schets is er niet.

edit: @Clank was sneller ;)
 
Precies - met oordoppen hoor je de ambulance *en* je in-helm muziek beter. (ik geniet zelf van podcasts op de A59 (Cardo))
En omdat ik een vredig en wellevend mens ben, belet ik mezelf te zeggen wat ik van blèrende luidsprekers vind.
 
Heb een bleutooth speaker geprobeerd maar die komt niet boven het motorgeluid.
Doppen in mijn oren liever niet, dan hoor ik ander verkeer niet meer en hangt er straks een ambulance achter me...
Teringherrie? Tja.

Ik heb 2 nieuwe boxen. Als ik nu een versterker heb waar ik de accu, boxjes en mijn telefoon op kan aansluiten, dan ben ik m.i. klaar.
Bestaat zoiets en waar zou ik daar naar kunnen vragen?

Ik zal ook een bericht naar een motorzaak sturen.

Bedankt voor het meedenken.
Jeroen
Met oordoppen wordt je minder snel vermoeid en hoor je over het algemeen zelfs geluiden om je heen beter omdat je niet volledig gestoord van de windherrie wordt. Een voordeel, als je lang genoeg geen oordoppen draagt hoor je vanzelf ook niks meer om je heen. ;)

Even los van het feit wat ik vind van malloten op de motor met speakers die de hele buurt mee moeten laten genieten. Laat je eigen teringherrie lekker voor jezelf zonder anderen ermee te irriteren denk ik dan altijd. Ze zullen vast zeggen, "Motorrijden is emotie". Op zich klopt dat wel want ik krijg er sterke emoties van. _O-
 
Precies - met oordoppen hoor je de ambulance *en* je in-helm muziek beter. (ik geniet zelf van podcasts op de A59 (Cardo))
En omdat ik een vredig en wellevend mens ben, belet ik mezelf te zeggen wat ik van blèrende luidsprekers vind.
Ik vind het nog steeds echt zwaar irritant dat ze per se die twee tonen vals (dissonant) moesten maken. De oude sirene klonk echt beter. Daar ergerde ik mij minder aan.
 
Flitsmeister geeft de sirene van ambulances ook door op je telefoon. Dat gebeurt niet erg genuanceerd: het geluid wordt niet zachter als de ambulance verder weg is en je hoort ook geen richting. Maar het maakt je wel alert en is een aanleiding om extra om je heen te kijken naar zwaailichten.
 
Hier een uitgebreide video over welke materialen je nodig hebt.
Wel Amerikaans, dus een hoop zinloos gelul erom heen.
Klik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan