muziek op de motor

Ik rij zelf alleen op lange stukken snelweg met muziek, en dan alleen als het rustig is op de weg (bijv. 's nachts). Vind de muziek eigenlijk te afleidend bij druk verkeer, en je moet het zelfs met windruis oordopjes snoeihard zetten om boven de windruis&motorgeluid uit te komen. Heb de helm een keer thuis opgezet met muziek aan zoals ik er mee op de snelweg reedt, en dat deed pijn aan mijn oren.
 
Goedkoopste oplossing die ik me kon bedenken was een setje Uclear helmet speakers t.w.v. ~50 euro. Aansluiten op m'n mp3 speler. Ik luister niet vaak muziek op de motor maar de speakers hebben voldoende volume en een lekkere bass.
 
Je kan ook gewoon een draadloze speaker monteren en die koppelen aan je telefoon..
Zoiets als deze..
Homepage - Braaper

full
 
Ik heb op maat gemaakte doppen en van die plak speakers in mijn helm (dus incl bediening kastje buiten op de helm, goedkoopste setje van eBay)
En dit dan met bluetooth verbinden met mijn zumo 660, maar telefoon kan ook

Tot ~100 km/h gaat dit goed, daarboven valt de muziek wat weg in het windgeruis, of je moet het harder zetten, maar dat is bij stadsverkeer dan irritant... dus ff zoeken wat fijn is
:]
 
Wat is dat toch, dat tegenwoordig iedereen maar bereikbaar moet zijn, en muziek wil luisteren..

Heb ook een setje in de helm gehad (telefoon/muziek/navi).
Lang weekend Moezel uitgeprobeerd, HEUL vervelend.....
Week erna, de zooi er uit gerukt, en door verkocht (en het verlies er bij toe genomen).

Of ding stond te hard, of te zacht..
*te hard: je staat bij stoplicht, en maat begint te lullen
*te zacht: stoplicht weer op groen en rijden maar, hoor je niets meer...

Nee, dank uw wel zeer beleefd. Geef mij maar mijn 3m schuimpies en genieten van
de vogeltjes die buiten fluiten, schaapjes die mekkeren, bijtjes die vrolijk rond zoemen,
mugjes die spectaculair uiteen spatten tegen je vizier
O-)

But thats just my 50ct's
 
Wat is dat toch, dat tegenwoordig iedereen maar bereikbaar moet zijn, en muziek wil luisteren..

Heb ook een setje in de helm gehad (telefoon/muziek/navi).
Lang weekend Moezel uitgeprobeerd, HEUL vervelend.....
Week erna, de zooi er uit gerukt, en door verkocht (en het verlies er bij toe genomen).

Of ding stond te hard, of te zacht..
*te hard: je staat bij stoplicht, en maat begint te lullen
*te zacht: stoplicht weer op groen en rijden maar, hoor je niets meer...

Nee, dank uw wel zeer beleefd. Geef mij maar mijn 3m schuimpies en genieten van
de vogeltjes die buiten fluiten, schaapjes die mekkeren, bijtjes die vrolijk rond zoemen,
mugjes die spectaculair uiteen spatten tegen je vizier
O-)

But thats just my 50ct's



:t :t :t :t :t :t :t :t :t :t :t helemaal mee eens ! ..
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch, dat tegenwoordig iedereen maar bereikbaar moet zijn, en muziek wil luisteren..

Ben ik wel met je eens, maar in sommige situaties is het wel prettig. Bijv. radio voor filemeldingen/ongelukken op je route, of muziek aan als je 's nachts meerdere uren lang saaie snelweg moet rijden naar je vakantiebestemming zonder veel ander verkeer.
Mijn mobiel staat niet gekoppeld als ik rij, ik check wel wie er gebeld heeft bij de pitstop.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch, dat tegenwoordig iedereen maar bereikbaar moet zijn, en muziek wil luisteren..Of ding stond te hard, of te zacht..
*te hard: je staat bij stoplicht, en maat begint te lullen
*te zacht: stoplicht weer op groen en rijden maar, hoor je niets meer...

Geen last van met mijn 20S... maar goed die heeft ook een functie die je kan inschakelen dat bij veel rijwind hij het geluid wat opschroeft...
Staat in principe zacht genoeg om alles te horen... (ook al versta ik iedereen maar amper omdat ik semi-doof ben en dan ook nog eens dempende oordopjes in heb (van type: moet boorhamer geluid dempen) (Ja sirene's hoor ik nog wel)) en gaat hard genoeg om bij snelwegwind-geruis nog lekker naar de muziek te kunnen luisteren. (en bevalt 't geluidsniveau me niet is een snelle draai aan de knop voldoende)
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf gebruik goedkope in ear koptelefoon maar dan wel die met zo'n parapluutje.
Ideaal want t houdt windruis tegen, waardoor je ook de muziek zacht kunt zetten.

Zit op t snoer zo'n knop waarbij 1 x drukken de muziek pauzeert en 2 x drukken naar t volgende nummer gaat.

Zoek alleen nog n goede manier om die snoer goed te doen.
Soms jas beetje open en soms dicht.

Gebruikte vroeger nog wel n Bluetooth remote met harder zachter volgend vorige song, maar die verloor regelmatig verbinding (€5 bij wish)
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch, dat tegenwoordig iedereen maar bereikbaar moet zijn, en muziek wil luisteren..

Nee, dank uw wel zeer beleefd. Geef mij maar mijn 3m schuimpies en genieten van
de vogeltjes die buiten fluiten, schaapjes die mekkeren, bijtjes die vrolijk rond zoemen,
mugjes die spectaculair uiteen spatten tegen je vizier
O-)

Op de snelweg hoor ik de vogeltjes, de schaapjes en de bijtjes niet.. en telefoon hoeft van mij ook niet, gewoon een lekker roadmuziekje om de saaie snelwegkm's te doden..

@ Okamci: kun je tijdens het rijden het volume makkelijk wijzigen?
 
Wat is dat toch, dat tegenwoordig iedereen maar bereikbaar moet zijn, en muziek wil luisteren..
:t :t :t :t :t :t :t :t :t :t :t helemaal mee eens ! ..
Waarom niet? Ik vind het o.a. leuk om op de achtergrond een zacht muziekje op te hebben, dat helpt me extra ontspannen naast het motorrijden. Gewoon.. prettig..

En als 'eigen baas' kan ik mijn tijden bepalen en vaak lekker overdag een stukje gaan rijden, keerzijde is dat dan natuurlijk wel bereikbaar moet zijn voor mijn klanten. Dus dat ik op de motor telefonisch bereikbaar ben is extreem handig. En dan hebben we het nog niet over dat ik altijd op de motor naar mijn klanten (door heel NL) toe ga en dan natuurlijk ook bereikbaar moet zijn en de navigatie moet kunnen horen.

Prima dat je als een ouwe opa wilt oreren over 'dat tegenwoordig iedereen' etc. etc. Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. De mogelijkheden zijn er nu tegenwoordig en dat is gewoon super.
Jij vind het niks? Prima, dan maak je er geen gebruik van (zul je mij niet over horen). Maar een beetje gaan lopen miepen over de mensen die het wel prettig vinden om te gebruiken? :N
 
Laatst bewerkt:
~
Waarom niet? Ik vind het o.a. leuk om op de achtergrond een zacht muziekje op te hebben, dat helpt me extra ontspannen naast het motorrijden. Gewoon.. prettig..

En als 'eigen baas' kan ik mijn tijden bepalen en vaak lekker overdag een stukje gaan rijden, keerzijde is dat dan natuurlijk wel bereikbaar moet zijn voor mijn klanten. Dus dat ik op de motor telefonisch bereikbaar ben is extreem handig. En dan hebben we het nog niet over dat ik altijd op de motor naar mijn klanten (door heel NL) toe ga en dan natuurlijk ook bereikbaar moet zijn en de navigatie moet kunnen horen.

Prima dat je als een ouwe opa wilt oreren over 'dat tegenwoordig iedereen' etc. etc. Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. De mogelijkheden zijn er nu tegenwoordig en dat is gewoon super.
Jij vind het niks? Prima, dan maak je er geen gebruik van (zul je mij niet over horen). Maar een beetje gaan lopen miepen over de mensen die het wel prettig vinden om te gebruiken? :N~



We hopen dat je heel oud gaat worden , ik zie dat je al lang motorrijdt, dus jij weet heel goed dat afleiding
aan je kop en motorrijden prima samen gaat . _O-

Plaatst je familie hier ook een berichtje op MP wanneer je "uiteraard" geheel door een ander z`n schuld
te pletter bent gereden.. :t
 
en al die koekblikkers dan? met hun radios navis en foons binnen handbereik? :Z in hun stalen kooitje met 0,0 geluid van buiten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb (voor 125.- 2 stuks) interphone 5s gekocht. Hiermee kan je radio luisteren en muziek streamen vanaf bluetooth of via een kabeltje aan het apparaat buiten je helm hangen. Tevens is het een intercom systeem.

Muziek komt via ingebouwde speakers in je helm. Ideaal!
 
en al die koekblikkers dan? met hun radios navis en foons binnen handbereik? :Z


Jij zit niet in een koekblik ...(en bent aan de beurt als het misgaat)

En`` jij hebt veel meer verstand, dus doet dat niet .

Als ik het nou was , een ouwe lul .. _O-
 
Laatst bewerkt:
Hou van stampende blaasmuziek, meestal geen muziek op maar genieten van het motorgeluid. Voor de navigatie en telefoon, gebruik de motor ook zakelijk, heb ik een Uclear, goed geluid ook met oordoppen in. Muziek gaat dan via telefoon of navi, ben er tevreden over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan