muziek op de motor

@ Okamci: kun je tijdens het rijden het volume makkelijk wijzigen?

Ja, draaiknop is gemakkelijk te vinden en eenvoudig met handschoenen te bedienen.
L6U0k93.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jij zit niet in een koekblik ...

En jij hebt veel meer verstand , want jij bent een captain of industry .

Als ik het nou was , een ouwe lul .. _O-

Je hoort me overigens niet zeggen dat het bevorderlijk is voor de concentratie, maar ik snap ook de hysterie tegen dergelijke apparaten niet echt.

zo lang je er onderweg geen last van hebt kan het geen kwaad lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
te laat . :+

Onderwerp Daniël reporting in. in forum Nieuwe gebruikers:
Totl
Geplaatst op dinsdag 08 juli 2014 15:45
Favoriet
Noorderling
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
Verstuur privébericht
Goedendag MF,

Ik ben Daniël en woon momenteel in Friesland. Ik ben 21 jaar oud en momenteel lessend voor mijn motorrijbewijs A2. dat gaat prima, denk dat ik binnenkort voor AVB kan. Theorie is al binnen.

En wie zijn jullie?




Need i say more.. _O-
 
Laatst bewerkt:
te laat . :+

Onderwerp Daniël reporting in. in forum Nieuwe gebruikers:
Totl
Geplaatst op dinsdag 08 juli 2014 15:45
Favoriet
Noorderling
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
Verstuur privébericht
Goedendag MF,

Ik ben Daniël en woon momenteel in Friesland. Ik ben 21 jaar oud en momenteel lessend voor mijn motorrijbewijs A2. dat gaat prima, denk dat ik binnenkort voor AVB kan. Theorie is al binnen.

En wie zijn jullie?




Need i say more.. _O-

en kan je daaruit afleiden hoeveel ik motor heb gereden de afgelopen 3 jaar? kan je een uitspraak doen over hoeveel ervaring ik in het koekblik heb?

Het is makkelijk oordelen met maar een fractie van de informatie :')
 
en kan je daaruit afleiden hoeveel ik motor heb gereden de afgelopen 3 jaar? kan je een uitspraak doen over hoeveel ervaring ik in het koekblik heb?

Het is makkelijk oordelen met maar een fractie van de informatie :')


Als je heel oud wil worden moet je de kop erbij houden op de motor , de rest zal mij worst zijn . ;)

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een navigatietoestel met audiovisuele instructies voor veel meer gevaarlijke afleiding kan zorgen dan een liedje. Vooral wanneer het bijvoorbeeld een nummer is die je goed kent en gewoon als achtergrond geluid afgespeeld wordt. Daarnaast kan ik me voorstellen dat muziek ook een kalmerende effect kan hebben en bij sommige de focus tijdens het rijden ten goede kan komen.
 
Ik gebruik zelf de Sena smh5-FM. Luister eigenlijk zelden naar muziek, vaker de radio en dan voornamelijk om nieuws updates. Ik vind het persoonlijk toch fijner om in het stadsverkeer goed te kunnen horen wat er om mij heen gebeurt. En op de snelweg is het eerder vervelend boven de 100 km/h ivm de windruis. Maar zeker aan te raden voor de tomtom of een telefoongesprek.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang rij je, en hoe oud ben je ? zo te lezen komt het wel goed met je . _O-
Nog maar 5j en 200.000km.
Wat heeft dat ermee te maken? Ik mis de grap.
Ik bedoel dat ik altijd oordoppen draag in combinatie met een headset, en alles duidelijk hoor behalve windruis.
Muziek/intercom is verstaanbaar tot 180km/u op een SV650S.
 
We hopen dat je heel oud gaat worden , ik zie dat je al lang motorrijdt, dus jij weet heel goed dat afleiding
aan je kop en motorrijden prima samen gaat . _O-

Plaatst je familie hier ook een berichtje op MP wanneer je "uiteraard" geheel door een ander z`n schuld
te pletter bent gereden.. :t
Uiteraard vind ik het heel lief :j van je dat je je zo om mij bekommert en zelfs de tijd neemt om te kijken hoe lang ik al motor rij, en op basis van die basale informatie toch een zo goed mogelijke risico analyse voor/van mij maakt. Maar dat hoeft echt niet hoor.

Kijk, ik wéét al jaren dat het rijden met een heel zacht achtergrond muziekje en een eventueel belletje op z'n tijd gewoon prima gaat. En hoe lief :j en goed je het ook bedoelt, jouw zorgen over een eventueel dodelijk ongeluk zijn mijn inziens ongegrond.

Ik begrijp dat er gelijk spookbeelden door je hoofd heen gaan dat ik onbezonnen en zonder totaal op te letten al slingerend over de weg op de verkeerde kant van de snelweg kom omdat ik een muziekje op de achtergrond heb draaien. Maar in de werkelijkheid verandert er helemaal... niks..

Het is net als vroegah.. Die treinen zouden zó snel rijden, de koeien zouden geen melk meer geven van schrik! Wat bleek? De koeitjes bleven gewoon melk geven en er was niks aan het handje.

Dus sluit je ogen, neem even een diepe zucht, een slokje water en kom weer tot bedaren. Eeeeven rustig en beheerst nadenken.. En kom tot de conclusie: het valt allemaal best wel mee hoor :t

Ik blijf namelijk gewoon goed opletten, óók met een muziekje op of een belletje. Misschien stelt het je gerust: ik let daar zelfs speciaal op! Focus op het rijden, bellen en muziek op de laatste plaats. En als het niet dringend is vraag ik of ik ze later terug kan bellen of anders stop ik op een plaats om het even rustig met ze te bespreken.

Ik hoop dat ik hierbij toch een paar van je zorgen :j weg heb kunnen nemen. Zo niet, blijf er niet wakker van liggen vannacht. Maar.. om je te helpen heb ik hier een heerlijk rustig muziekje voor je om bij in slaap te vallen. :z
(Niet luisteren tijdens het motorrijden natuurlijk, zou niet willen dat je achter het stuur in slaap valt, maar daar hoef ik bij jou gelukkig niet bang voor te zijn.)
 
Heerlijk, een muziekje op de motor!

Hoe: lekker hard met de Bluebike communicatieset.
Gaat vanzelf harder als je harder rijdt, helemaal goed.
Beetje metal ga je vanzelf harder rijden.

Naast de muziek lekker spelen met de Zumo, kan je ook van alles mee doen (zoomen, ff verder kijken op de kaart, andere kleurtjes, helemaal leuk!)

Zo ga ik even mijn nieuwe X-grip op de motor erbij zetten, dan kan de telefoon er ook nog op met lekker weer! Kan ik nog veel meer dingen doen tijdens het rijden. Grappige is dat je tegenwoordig motorhandschoenen hebt die touchscreen kunnen bedienen. Werkt verdomd goed!

De selfiestick heb ik trouwens ook aangeschaft om al rijdende filmpjes te kunnen maken van mijzelf en de omgeving.

Afleiding in het verkeer? Zolang automobilisten daar geen last van hebben, heb ik het ook niet! Hoeveel schade richt ik nou aan op de motor? Veel minder dan op 4 wielen en dan doen we dit ook allemaal (en nog veel meer!) :Z
 
Veel nutige info hiero :) wel altijd leuk om te zien hoeveel trolls hier op af komen maarja he ... en dan is het nog niet eens vrijdag.

Zijn de meeste van deze aparaten eigelijk ook bastand tegen regen ??
 
Veel nutige info hiero :) wel altijd leuk om te zien hoeveel trolls hier op af komen maarja he ... en dan is het nog niet eens vrijdag.

Zijn de meeste van deze aparaten eigelijk ook bastand tegen regen ??

Interphone wel al wordt het bereik wat minder (vooral radio)
 
Veel nutige info hiero :) wel altijd leuk om te zien hoeveel trolls hier op af komen maarja he ... en dan is het nog niet eens vrijdag.

Zijn de meeste van deze aparaten eigelijk ook bastand tegen regen ??
Mijn Sena SMH5-FM heeft bizar veel regen gehad tijdens m'n trip naar Zwitserland (door DE heen). Werkt nog steeds :)
M'n navigatie kwam er minder goed vanaf (allemaal vocht onder het scherm, niet meer af te lezen en touchscreen werkte niet meer). Ondanks de super waterdichte IP rating.. Gelukkig wel geld terug gekregen, dus gratis nav tijdens de vakantie gehad :P
 
Laatst bewerkt:
mijn sena 20s heeft ook allerlei plensbuien gezien, nooit gestopt met functioneren.

De sena 20s schijnt overigens slechts 'spatwaterdicht' te zijn en wordt afgeraden in 'slecht weer' te gebruiken.
 
Ik zie ook bij veel sets dat je met een groepje motor rijders binnen 400m of 700m met elkaar kan comuniceren. Dat is natuurlijk supper maar moet iedereen dan het zelfde aparaat hebben ?
 
Ik zie ook bij veel sets dat je met een groepje motor rijders binnen 400m of 700m met elkaar kan comuniceren. Dat is natuurlijk supper maar moet iedereen dan het zelfde aparaat hebben ?

Tegenwoordig hebben de meeste wel een functie dat ze met een ander merken kunnen communiceren...
Wat meer mee speelt is het instelgemak... dat wisselt nog al eens naar het schijnt.

De Sena 20S communiceert met andere (modellen) Sena's normaal...(volgens fabrieksspecificaties).... en met andere merken via bluetooth... (waarmee het bereik daarmee wel wat minder word)
Tijdens de ex-beginners rit was het nogal een gedoe om 3x Sena 20S met elkaar te koppelen... maar het lukte uiteindelijk wel. :+
 
Dat is inderdaad fijn om te weten.
De sena 20s vindt ik nogal prijzig.
Maar de smh5-fm valt beter in mijn budget en daar ga ik denk ik voor
 
Ik heb onlangs de Interphone Sport twinpack aangeschaft. Luister er muziek van mijn telefoon op af. Werkt uitstekend, ben er zeer tevreden over. Tot 140 km/u staat het op een volume waarbij als ik langzamer rij het niet te hard staat. En hierbij heb ik ook nog mijn otoplastieken in. De radiofunctie heb ik nog niet uitgeprobeerd, net zoals de intercomfunctie, maar volgens de specificaties moet de intercom een bereik van ongeveer 1 km hebben. Het apparaatje is ook waterdicht, gisteren in een beste bui terecht gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan