muziek op de motor

Tijsjuh

MF'er
28 jun 2016
125
1
venray
hoe luisteren jullie muziek op de motor ??

ik heb wel van die op maat gemaakte oordoppen dus gewoon een headset kopen heeft niet heel veel zin.

ik heb al een beetje rond zitten kijken maar er zijn zoveel van die setjes die je in je helm doet. wat is nu een degelijk setje voor een normale prijs :?

zijn er ook modellen die ik beter kan ontwijken?
ik heb trouwens een helm van HJC ik weet niet of dit verschil gaat maken


kunnen iemand mij hier in de goede richting schoppen ?
 
hoe luisteren jullie muziek op de motor ??

ik heb wel van die op maat gemaakte oordoppen dus gewoon een headset kopen heeft niet heel veel zin.

ik heb al een beetje rond zitten kijken maar er zijn zoveel van die setjes die je in je helm doet. wat is nu een degelijk setje voor een normale prijs :?

zijn er ook modellen die ik beter kan ontwijken?
ik heb trouwens een helm van HJC ik weet niet of dit verschil gaat maken


kunnen iemand mij hier in de goede richting schoppen ?


Dwazen op de motor met een radio aan ,dat moesten ze verbieden ! Genoeg geschopt ? |( |(
 
Laatst bewerkt:
Ik luister vaak muziek op de motor, al ben ik steeds meer en meer enkel met oordoppen op de baan. Vooral na een lange werkdag kan een ontspannend muziekje op de motor wonderen doen.

Als je gewoon goede in-ear oortjes koopt, heb je oordoppen en muziek in één.
 
Ik gebruik dit sinds een tijdje, bevalt me prima.
Muziek, radio en navigatie.

201541395154.jpg

http://www.ebay.com/itm/1200M-Motor...t-V8-/132201398697?roken=cUgayN&soutkn=anNhP6
 
Ik luister met lange afstanden wel eens radio via mijn Sena 20S, heeft ook stream mogelijkheden vanaf de telefoon.

vind het niet altijd even relaxt, als ik geen pluggen in de oren heb wordt de combinatie van windruis en radio een beetje teveel vind ik
 
Ik heb een Harley met een stereo installatie, 4 x 50 watt...gaat loeihard...dus de hele straat kan meegenieten en dat maakt mij dus een sympathieke kerel :]
 
Ik lees mee.. vind het gebruik van oordopjes niet altijd even handig, verschuift vaak en als je dan een lang stuk snelweg hebt krijg je last van de windruis. En waar ik wel eens last van heb is dat het bedieningsstukje ergens tegen aan komt waardoor het geluid harder/zachter of zelfs uit gaat :')

Ik gebruik dit sinds een tijdje, bevalt me prima.
Muziek, radio en navigatie.

Vraag me af hoe dit gaat in combinatie met oordoppen (tegen windruis). En als je voor een verkeerslicht staat te wachten kunnen de tevens wachtende voetgangers dan meeluisteren? :P
 
hoe luisteren jullie muziek op de motor ??

ik heb wel van die op maat gemaakte oordoppen dus gewoon een headset kopen heeft niet heel veel zin.

ik heb al een beetje rond zitten kijken maar er zijn zoveel van die setjes die je in je helm doet. wat is nu een degelijk setje voor een normale prijs :?

zijn er ook modellen die ik beter kan ontwijken?
ik heb trouwens een helm van HJC ik weet niet of dit verschil gaat maken


kunnen iemand mij hier in de goede richting schoppen ?

Dat is juist geen probleem, omdat die oordoppen alleen de schadelijke geluiden dempen,
spraak en muziek valt daar als het goed is buiten.

Verder zijn er topics over bluetooth headsets, dus leesvoer zat hierover.
 
Ik lees mee.. vind het gebruik van oordopjes niet altijd even handig, verschuift vaak en als je dan een lang stuk snelweg hebt krijg je last van de windruis. En waar ik wel eens last van heb is dat het bedieningsstukje ergens tegen aan komt waardoor het geluid harder/zachter of zelfs uit gaat :')

Vraag me af hoe dit gaat in combinatie met oordoppen (tegen windruis). En als je voor een verkeerslicht staat te wachten kunnen de tevens wachtende voetgangers dan meeluisteren?
:P

Ik maak het regelmatig mee dat wachtende voetgangers spontaan een dansje doen of staan te headbangen...
 
Ik lees mee.. vind het gebruik van oordopjes niet altijd even handig, verschuift vaak en als je dan een lang stuk snelweg hebt krijg je last van de windruis. En waar ik wel eens last van heb is dat het bedieningsstukje ergens tegen aan komt waardoor het geluid harder/zachter of zelfs uit gaat :')Vraag me af hoe dit gaat in combinatie met oordoppen (tegen windruis). En als je voor een verkeerslicht staat te wachten kunnen de tevens wachtende voetgangers dan meeluisteren? :P

Dan heb je vast geen op maat gemaakte oordoppen.
Die horen namelijk niet spontaan te verschuiven.

Zoals ik hierboven al zei: de doppen dempen specifieke frequentiegebieden.
Daarbuiten dempen ze ook wel wat, maar spraak en muziek zou je goed moeten kunnen horen.

Meeluisteren: Je kunt ook vaak genoeg meeluisteren met automobilisten die handsfree zitten te bellen. Zal op de motor niet veel anders zijn.
 
Eerst had ik een setje van ebay a €40 ongeveer. Opsich een prima setje met lange batterij duur en geluid was oké. Af en toe viel het geluid heel even weg, maar niet storend. Nu een Interphone F4MC overgenomen van iemand. Moet zeggen dat die wel een heel stuk beter werkt en het geluid vele malen beter is. De batterij gaat alleen wel een stuk minder lang mee, maar dat kan ook komen doordat het setje al redelijk intensief gebruikt is. Als je twijfelt, kan je ook eerst overwegen een set van eBay te scoren ipv gelijk een dure set aan te schaffen.
Ik heb trouwens ook een HJC helm en zo'n set past er bij mij makkelijk in. Op de plek waar je de speakers zou plaatsen, zijn ook 2 ronde inkepingen in de schaal, waar de speakers dus in vallen.
 
Dan heb je vast geen op maat gemaakte oordoppen.
Die horen namelijk niet spontaan te verschuiven.

Nee, dat klopt. Wanneer ik muziek luister gebruik ik (nog) de oordopjes van mijn iPod/telefoon. Wanneer ik geen muziek luister heb ik wel de goeie oordoppen in, en dan inderdaad geen last. Ik wil dus én én..

Ik maak het regelmatig mee dat wachtende voetgangers spontaan een dansje doen of staan te headbangen...

Haha, cool.. ik luister heel erg verschillende muziek, ben benieuwd hoe de reacties daarin gaan verschillen :P


Even een nieuwe link van Ebay, omdat diegene die hierboven geplaatst is uitverkocht is.
 
Nee, dat klopt. Wanneer ik muziek luister gebruik ik (nog) de oordopjes van mijn iPod/telefoon. Wanneer ik geen muziek luister heb ik wel de goeie oordoppen in, en dan inderdaad geen last. Ik wil dus én én..Haha, cool.. ik luister heel erg verschillende muziek, ben benieuwd hoe de reacties daarin gaan verschillen :P


Even een nieuwe link van Ebay, omdat diegene die hierboven geplaatst is uitverkocht is.

Paradise city van G 'n R blijft toch wel een publieksfavoriet geloof ik...evenals 'till the meat falls off the bone van Nashville Pussy
 
ik heb een combinatie van LG G5 telefoon, Tomtom navigatie, Sena 20S, en Alpine oordopjes, en daarmee kan ik prima telefoon, navigatie en wat er om me heen gebeurt, horen. uiteraard afhankelijk van hoe luid de Sena staat *D
 
Van in ear afgestapt, te veel gedoe met kabeltjes...

Alpine-Otoplastieken + SMH-5 (met grote speakers) is prima om de saaiere stukken te ontsaaien :)
 
Sena SMH5-FM, muziek via mobiel/bluetooth (Stingray Music app, gratis te gebruiken als je bv Ziggo hebt; of je activeert af en toe bij iemand die het in z'n tv pakket heeft -> app luistert naar radio station en dan is ie geactiveerd).
Navigatie werkt ook top (ook inclusief muziek) en dan ook altijd Flitsmeister aan op de achtergrond.

Zo ver mogelijk start alles automatisch zodra m'n mobiel verbinding maakt met m'n Sena. Normaal heb ik bluetooth en nauwkeurige gps altijd uit staan (accu besparing), maar zodra ik buiten WiFi bereik kom dan starten die zaken automatisch (samen met flitsmeister en de muziek etc.). Oftewel: lekker makkelijk ;)

Oh,gebruik gewoon schuimpjes. Zet de muziek niet al te hard (eigenlijk echt heel zachte achtergrond muziek) en hoor verder alles nog prima tot hoeverre dat kan met de schuimpjes :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan