Muziek tijdens AVD

Side step
Muziek tijdens autorijden is ook gemeengoed, terwijl je dezelfde bezigheid uitvoert.. besturen van een motorvoertuig.

Dus in die strekking...
Vroeger had je ook geen stremming audio in je gehoorapparaat.. nu wel..


De strekking dat je beter kan motorrijden dáárdoor , daar word het iid anders van...
 
(Dit was eerder op zo'n scooter ook zo tot ik zo'n bt systeem in mijn helm had gebouwd en dus muziek kon luisteren.)

Goed argument
Maar het dat zou geen probleem moeten zijn met iets missen van de instructeur
Aangezien ik dat zo in kan stellen dat wanneer er iets over de intercom komt wat niet via het muziek kanaal binnenkomt
Word het muziek kanaal gemute en kan overlapt de instructeur de muziek dus

Komen bij jou de instructies over Bluetooth binnen?
Ik had zo'n gare portofoon met een D shape oortje.

Met muziek erbij is het meezingen hier de beste oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, en gaat meestal vanzelf
(Ik maak dan zelf geen geluid, ik beweeg dan alleen mijn mond/kaken mee met de muziek zegmaar)

Meezingen zonder geluid is toch gewoon playbacken? :+
 
Side step
Muziek tijdens autorijden is ook gemeengoed, terwijl je dezelfde bezigheid uitvoert.. besturen van een motorvoertuig.

Dus in die strekking...
Vroeger had je ook geen stremming audio in je gehoorapparaat.. nu wel..


De strekking dat je beter kan motorrijden dáárdoor , daar word het iid anders van...
Ik vind het toch wel een heel verschil of die muziek ergens in de ruimte afgespeeld wordt of direct in je hersens geinjecteerd wordt
 
we zijn inmiddels 2 pagina’s verder.
Heeft de rijschool van TS al geantwoord?

Natuurlijk niet. TS gaat dat pas vragen als wij een positieve reactie hebben gegeven, zodat als hij nee hoort, hij in discussie kan gaan met als argument: Ja, maar op M-F zeggen ze dat het wel mag! Je bent nog niet bekend met sneeuwvlokjes lees ik? Herinner je je het 4-kante bandentopic en vele andere in dezelfde stijl niet?
 
Dat zou geen probleem moeten worden aangezien ik het zo kan instellen dat wanneer de instructeur praat via een ander kanaal, word het kanaal waar de muziek door heen komt, gemute
Dan zou je rijschool met een enorm duur systeem moeten werken...
En jij een enorm dure headset moeten hebben.
99,9% vd rijscholen werken nog gewoon ouderwets met een portofoon en een luidsprekertje die enigszins aan je oor blijft hangen.
De reden daarvoor is dat 27mc verder komt dan Bluetooth.
Dus ik weet niet of je jouw idee al getest hebt, maar ik ben er bang voor dat het niet zo werkt.

Maar wat menigeen al heeft gezegd...zorg dat je het probleem (spanning) aanpakt en niet wegstopt achter je muziek.
Ook een beetje achtergrondmuziek, zorgt ervoor dat je niet al je omgevingsgeluiden meer hoort...
 
Dan zou je rijschool met een enorm duur systeem moeten werken...
En jij een enorm dure headset moeten hebben.
99,9% vd rijscholen werken nog gewoon ouderwets met een portofoon en een luidsprekertje die enigszins aan je oor blijft hangen.
De reden daarvoor is dat 27mc verder komt dan Bluetooth.
Dus ik weet niet of je jouw idee al getest hebt, maar ik ben er bang voor dat het niet zo werkt.

Maar wat menigeen al heeft gezegd...zorg dat je het probleem (spanning) aanpakt en niet wegstopt achter je muziek.
Ook een beetje achtergrondmuziek, zorgt ervoor dat je niet al je omgevingsgeluiden meer hoort...

Volgens mij gebruiken ze geen 27mc, maar een porto op 433mc of iets dergelijks.
 
Ik weet wel iemand die voor je uit wil rijden. Scheelt een hoop gedoe met moeilijke headsets met mute systeem e.d.

1617605982253.png


En als voorstel voor de muziekkeuze:

 
Is het niet mogelijk om te lessen op een goldwing? Dan kun je ondertussen ook ff een bakkie koffie zetten als je wilt ontspannen en bijv. alvast wat kokerellen zodat je niet hoeft te stressen dat je dat nog moet doen als je thuis komt. Wat huishoudelijke klussen zoals een wasje draaien om het hoofd leeg te halen, etc..



(Grapje naar de motor toe, niet naar jou hoor ;) )
 
Er zit natuurlijk gewoon een magnetron in zodat we niet hoeven te koken ;)
Oh oke, ik dacht toch echt in een motorblad gelezen te hebben dat de 2014+ modellen met inductieplaten en een waterkoker kwamen. My bad..
 
Het RVV vind het prima als je muziek luistert of kauwgum eet.


Maar topicstarter zou op een andere manier over zijn probleem na moeten denken.
Er zijn veel motorrijders die met 'hoge schouders' op de motor zitten, oftewel constante spierspanning.
Dat is een probleem, dat rijdt niet lekker, niet fijn en stoort je in je concentratie en bewegingen. Die spierspanning zorgt er ook voor dat je rottig rijdt, je ziet dat gewoon terug aan de rijder in bochten.

Topicstarter heeft dit probleem.
Topicstarter pakt zijn probleem niet aan, maar zoekt een work around, hij zet muziek op.
Schijnbaar zorgt dit voor afleiding waardoor hij minder opmerkt hoeveel last hij van zijn schouders/nek heeft.
Zijn bochten en concentratie zijn nog steeds waardeloos, maar dankzij de muziek heeft ie dat zelf minder in de gaten.

Als dit stukje theorie klopt, dan schiet t allemaal niet op natuurlijk.
Zorg gewoon dat je ontspannen op je tweewieler stapt en controleer om de zoveel minuten of je nog relaxt zit of dat je je schouders opnieuw moet en kunt ontspannen.
Ik gok dat de eerste keren je zult merken dat je id je schouders optrekt en je schouders en nek vastzet. Leer om die te ontspannen !!
"Gewoon' je schouders lekker laten hangen, handjes en armen lekker los en de motor het werk late doen.

Alhoewel ik toch wel redelijk gewend ben aan motorrijden heb ik het ook wel eens.
Mooie dag, lekker op de motor en om eoa reden rijdt het gewoon niet lekker, bochtjes gaan niet zoals bedoeld, concentratie vreet energie.... Op zo'n moment voel ik of m'n schouders rust hebben. Met genoemde rijstijl is dat iedere keer de reden: schouders/nek spierspanning. Bewust even ontspannen en je spieren loslaten. 2 minuten en ik voel me weer Rossi.

Die muziek is dus maar om voor jezelf je probleem te maskeren, maar uiteindelijk helpt het niet. Je probleem is en blijft exact hetzelfde. Pak je probleem aan ipv het te maskeren.
Perfect antwoord beste man.
Dit is inderdaad waar ik me zit denk ik

Thx
 
Dan zou je rijschool met een enorm duur systeem moeten werken...
En jij een enorm dure headset moeten hebben.
99,9% vd rijscholen werken nog gewoon ouderwets met een portofoon en een luidsprekertje die enigszins aan je oor blijft hangen.
De reden daarvoor is dat 27mc verder komt dan Bluetooth.
Dus ik weet niet of je jouw idee al getest hebt, maar ik ben er bang voor dat het niet zo werkt.

Maar wat menigeen al heeft gezegd...zorg dat je het probleem (spanning) aanpakt en niet wegstopt achter je muziek.
Ook een beetje achtergrondmuziek, zorgt ervoor dat je niet al je omgevingsgeluiden meer hoort...
Klopt
Bruinsma gebruikt nog de typische portofoons maar wel met een 3.5 mm jack
Wat er dus voor zorgt dat ik er een blauwe tand transmitter in kan doen
Welke dan via bluetooth met mijn telefoon verbind en het geluid naar mijn cardo stuurd
Er zijn verschillende apps om 2 verschillende geluidsbronnen van de telefoon the channellen
Bijv spotify op 1. En het inkomende bt van de portofoon op 2
En via zo'n app dan prioriteit geven aan welk kanaal geluid uitzend naar de speakers van de telefoon. Of in dit geval de cardo freecom 4 plus

Maar zoals al vaker aangeven
Moet je relaxed op die motor zitten
Nou ben ik vaak gespannen. Wss door slaap etc en werktijden
Maar muziek zou volgens de meeste geen oplossing zijn aangezien je dan niet merkt dat je bochten nog steeds saus zijn
Wat waarschijnlijk ook wel klopt haha
 
Komen bij jou de instructies over Bluetooth binnen?
Ik had zo'n gare portofoon met een D shape oortje.



Meezingen zonder geluid is toch gewoon playbacken? :+
Bruinsma gebruikt nog de typische portofoon met idd zo'n achterlijk oortje

Maar zo'n oortje is verbonden met de portofoon via een 3.5mm jack
Waar je dus een bt transmitter in kan pluggen
En kan verbinden met bt speakers
Of je telefoon, welke het geluid dan door channelled naar de cardo of welk ander intercom device je dan ook hebt


Best een goede oplossing tegen die oorpijn de je krijgt van zo'n oorschelp oortje die ze standaard gebruiken

Je moet wel een 15 euro transmittertje kopen via bol.com(niet zo'n ding wat alleen maar ontvangt)

Of je stopt er gewoon van die goedkope oortjes in die iedereen wel heeft
Die voel je veel minder dan zo'n blokding
 
Terug
Bovenaan Onderaan