muziek tijdens het rijden

Muziek of oordoppen?

  • Zeker muziek ander is het zooooOO saai :Z

    Stemmen: 30 38,5%
  • Nee oordoppen, vind muziek te veel afleiden

    Stemmen: 48 61,5%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Ik vraag me wel eens af, heb ik nou altijd zo'n slechte helm of hoe zit dat, want boven de 80 hoor ik alleen maar gebulder van de wind. Ik rij altijd met van die gele oorproppen (anders ben ik de rest van de dag half doof) en kan me niet voorstellen dat het comfortabel is om tijdens het rijden naar muziek te luisteren. Los van het feit dat ik er absoluut geen behoefte aan heb op de motor.
 
Rij zelf altijd met muziek op als ik lange stukken op de snelweg moet rijden. Je hoort met die snelheden toch amper wat van je omgeving. Kan ook de volume rijdend regelen dus die gaat helemaal uit als ik een woonwijk in rij.

Als ik voor mijn plezier met een groepje of alleen bochten ga sturen dan helemaal geen muziek en alleen oordoppen.
 
Altijd muziek op eigenlijk. Bluetooth headset in m'n potje, dus het is ook allemaal vrij makkelijk. Vind het nooit afleiden en zeker met wat sportiever rijden vind ik een beetje ritme wel fijn.

Ooit met Eminem op over de grond gerold, dus elke keer als ik dat opzet rij ik met zo'n lekker dubbel gevoel ;)
 
Woon werk eigenlijk altijd muziek. Helpt me ook met de saaie stukken, trek me wat minder aan van fouten die tijdens de spits volop gemaakt worden, en met de juiste muziek rij ik wat rustiger :Y

Voor het leukere bochtenwerk ga ik zonder muziek, dan kan je die afleiding juist weer niet gebruiken :+
 
Wanneer ik lange stukken rijd luister ik naar muziek in Nolan103 met n-com via bluetooth. Heb dan ook altijd oordoppen in. De muziek is prima te horen boven het windgeruis en gebrom van de v-twin. Wanneer ik in de bbk rijd zet ik de muziek zacht, zodat ik een beetje meekrijg wat om me heen gebeurt. En als we samen rijden dan kun je onderweg ipv muziek luisteren beter samen kleppen over van alles en nog wat.
 
Ik rij vaak woon werk, dus dan is het idd nog al saai zonder muziek omdat ik dat gewend bent bij auto rijden. Nog wat tips voor leuke liedjes?
 
Ik luister radio 1. Geen muziek maar gelul. :+


Oordoppen én muziek??

Gek genoeg kan dit gewoon. Speaker in de helm.
Eigenlijk vreemd ja, maar de doppen zorgen nog steeds voor gehoorbescherming.
Volgens mij heb je ook gecombineerde doppen + muziek.
 
Laatst bewerkt:
Ik zing zelf :) ,kan er geen bal van :N ,maar dat hoort toch niemand :P
 
Al doe ik het ook wel eens in de stad en ik geloof dat dat wel gehoord wordt zo nu en dan :+
Met achteropzitten laatst, om de motor op te halen, ik ouwehoer altijd met mezelf..
Voorrijder pissig; wat is er nou? :(

Ja euh, niks? :+
 
Lol herkenbaar, zing zelf ook wel er op de snelweg haha. Toen had ik een standaard doorzichtig vizier dus zag er niet uit denk ik :p
 
ik rij ook altijd met muziek omdat ik anders gewoon last krijg van het beestachtige geluid uit mn MIVV!

Stond een x bij het stoplicht en kwam er een motoragent naast me staan, die zei wat maar hoorde hem niet omdat ik muziek op had. Na een paar keer herhalen had hij het door en zette hij me aan de kant. Volgens hem is het niet toegestaan omdat het je kan afleiden. Vond ik een slap verhaal omdat ik hetzelfde doe als ik de auto zit.. zorgt dat dan niet voor afleiding?

vervolgens zei hij, en wat ga je nu doen? ik zo van jaaa, als je klaar bent wou ik graag doorrijden. en toen weer, wat ga je nu doen? om daar niet nog langer te staan oordoppen eruit getrokken en om de hoek weer in gezet.



Voor zover ik weet is het niet verboden.. of wel?
 
Muziek en oordoppen!

oordoppen om de windruis weg te filteren en de motorgeluiden te dempen, en speakers om te kunnen telefoneren en muziek te kunnen luisteren.

Zeker bij lange ritten op op vakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan