MV Agusta 125 onderdelen?

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
4
Hoi brikkers,

De MV van m'n vader heeft een nieuw zuigertje nodig, hij komt uit '56 geloof ik. Ook het big-end lager is aan vervanging toe (verticale speling op de drijfstang).

Wie weet nog een adresje? alvast dank voor de reacties :)

enkele impressies:

full
 
Wat voor een lager zit er in het bigend? glij of naald?

Ik denk dat je voor die zuiger moet gaan zoeken bij een MV owners club o.i.d.
Wel appart zo'n zuiger met een extra schraapveer onder de zuigerpen.

Als de onrondheid van de zuiger nog meevalt is het waarschijnlijk makelijker om de cilinder te verbussen en opnieuw op maat te laten slijpen
 
Laatst bewerkt:
Hee mn maat raced met zo'n ding volgens mij heeft hij nog wat te koop zal hem ff inlichten over deze post
 
M'n vader heeft contact gehad met iemand van de MV owners club (weetnie of de benaming juist is, maja...), die kan een zuiger leveren maar dat duurt nogal een tijdje. Hij is dus ook benieuwd naar jouw maat en wat hij evt. in de aanbieding heeft, jacco :)

De speling tussen zuiger/cilinder bedraagt 0,15 mm, dit schijnt kielekiele te zijn > vervangen is dus het best. De slotspeling is ook niet best.
Het nieuwe zuigertje moet er een van 1ste overmaat worden (Ø 54,6 mm).
Het big-end lager is waarschijnlijk naald/een geheel met de drijfstang OF krukas (we hebben geen tekening).

Tjau
 
Laatst bewerkt:
Helaas hij heeft niets van dit type, is een model eerder dan hij heeft, hij kan wel volgend voorjaar gewenste spullen uit Italie meebrengen, aangezien hij 2x per jaar daar een beurs bezoekt waar nog volop van dat spul te krijgen is.
 
Naaldlagers van INA zijn prima,losse naalden zelfs in overmaten te verkrijgen. Hielden het in een gillende 2takt prima uit dus zal een bedeesd 4-taktje ook wel geen probleem opleveren. Het kan alleen zijn dat de originele krukpen niet meer helemaal fris is maar daar kun je evt wel een andere voor laten slijpen.

Om even terug te kommen op het evt verbussen van de cilinder, de zuigerspeling is niet belangrijk,meet de onrondheid om te kijken of dit evt mogelijk is.
 
@TZ: Me pa denkt dat het goedkoper is om de zuiger te vervangen + honen....dus verbussen doet ie liever niet, maar iig bedankt voor de tip :)

weer een piccie (vinnik zo leuk :) ).

full


[edit]
Ohja, die buddie is bekleed door hetzelfde 'bedrijf' die ook de mijne heeft gedaan. Zeer tevreden over! voor je buddie..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan