MV Agusta 150 GT project

Zat er net weer aan te denken
je zou die bussen er af kunnen krijgen met zo'n oude oliefilter sleutel waar een lange dik lederen riem aan zit
50006505.jpg
 
Hèhè, eindelijk weer eens aangelogd ;)

Krijg na alle sleutelfoto's gelijk de kriebels om mijn schuur op te ruimen en mijn cb'tjes weer eens op te graven :)
 
Tuonorider, dankjewel voor het aanbod van de pakkenset! ik twijfel nog of ik het blok op en moet maken. Heb daar namelijk niet zoveel verstand van. Maar er kwam wel hele vieze olie uit het blok...
Hoe weet ik of het een 727 is? of uberhaupt welke modellen er van de 150 GT zijn?
Groet,
Niels
Mooi projekt Niels, ben toevallig met hetzelfde bezig, als ik jou was zou ik het blok zeker los halen en schoonmaken ook om de sludge uit je krukas te halen, ik heb nog geen MV blok gezien die deze behandeling niet nodig had, kan je gelijk alle lagers vervangen...
Gr,
Peter
 
Zat er net weer aan te denken
je zou die bussen er af kunnen krijgen met zo'n oude oliefilter sleutel waar een lange dik lederen riem aan zit
[afbeelding]

Goed idee! En natuurlijk eerst een nachtje in de kruipolie en daarna een paar tikken met een rubber hamer 8-)
 
Brikkers,
Ik ben weer verder gegaan en heb het blok schoongemaakt. Wat een bende. Met veel lampolie, koperborstels, poetslappen en gekrab de boel schoongemaakt. 50 jaar Italiaanse meuk zat goed vast. Helaas allen carter echt goed kunnen schoonmaken. De cylinder en kop alleen met koperborstel maar de meuk zit tussen alle koelribben en is onwijs weerbarstig. Dus dat wordt stralen. Daarna maar even carter gepolijst. Dat geeft resultaat.
Leuk met polijstmiddel en schijf aan de gang geweest. Geeft voldoening. Omdat ik toch de toestand van het blok wilde weten, de cylinder er maar afgehaald. Alles redelijk netjes. Pakkingen allemaal gaar.... Ze lekten ook al toen ik de motor kreeg. Dus die moesten sowieso vervangen worden. Kop is netjes, kleppen niet eens zo vies. Beetje opgedroogde olie. Tuimelaars, asjes, en houder. Allemaal spelingsvrij. Althans, ik heb geen speling kunnen ontdekken. Alleen uitlaatstoterstang heeft loszittend schaaltje... Kan dit kwaad? zuiger heeft aanslag. Best wel normaal lijkt me. En dan de ciylinder eraf. En ja, daar is de eerste schade zichtbaar.... groeven in de zuiger aan de inlaat zijde. En overeenkomstige glijsporen op de cylinderwand... De onderste twee zuigerveren zitten helemaal vast op de zuiger... De bovenste zit netjes los. Er zijn nog hoonsporen zichtbaar in de cylinder. Maar de groeven op de zuiger zijn diep... Pistonpen geen speling in zuiger. En helemaal gaaf. Foto's volgen.
 
Zat er net weer aan te denken
je zou die bussen er af kunnen krijgen met zo'n oude oliefilter sleutel waar een lange dik lederen riem aan zit
[afbeelding]

Goed idee. Ik dacht inderdaad aan zoiets. Ik had ergens iemand gezien due het met u-klemmen probeerder. We gaan het bestuderen. De poten zijn idd nog niet uit elkaar.

thx
Fogel
 
Mooi projekt Niels, ben toevallig met hetzelfde bezig, als ik jou was zou ik het blok zeker los halen en schoonmaken ook om de sludge uit je krukas te halen, ik heb nog geen MV blok gezien die deze behandeling niet nodig had, kan je gelijk alle lagers vervangen...
Gr,
Peter

Koezie,

Hee wat leuk dat je ook bezig bent. Kunnen we ervaringen uitwisselen! Dankjewel voor je bijdrage. Zo ziet het er bij mij ook uit. Zoals je kon lezen heb ik de kop eraf en schade geconstateerd.. Ik zal weldra foto's posten.
Groet,
Niels
 
Goed idee! En natuurlijk eerst een nachtje in de kruipolie en daarna een paar tikken met een rubber hamer 8-)

Tot nu toe alle bouten meerdere dagen in de WD-40 laten weken. En dat heeft geholpen; alle bouten tot nu toe netjes los. Behalve die in het voorspatbord maar die zaten onder de oude modder etc. Doe heb ik moeten uitboren. Foto's volgen.
Groet,
Niels
 
Ja en toen ging ik de kleppen er uit halen, en toen bleek dat beide binnenste klepveren zijn gebroken.......WIE HEEFT ER NOG EEN PAAR IN DE AANBIEDING.....?
Ook de beide klepseals zijn verrot, iemand hier nog een tip....?
*O*
 
Laatst bewerkt:
Tja, das het beroerde aan het sleutelen aan mv-tjes...... Spul is lastig tot niet te krijgen -O-
M'n pa heeft er 2 mv125 en 350.... Zal eens vragen wat z'n adresjes zijn....

In duitsland zit een grote club, maar duitsers zijn raar volk.... :/
 
Je hebt gelijk hier even de maten....
Busmaat 20 mm
Asmaat 15 mm
Veerdikte 2,4 mm
Veerlengte. 37 mm

De veren van een 125 ipotesi en 350 zijn hetzelfde als uit mijn blok

Gr,
Peter
 
Niels, niet opgeven, voor zuigers kun je hier even kijken je kunt ze ook mailen...
www.thekingofpiston.com
Gr,
Peter

Thank Peter! ben gelijk gaan kijken op de site. FF de zuiger meten en checken of ze er een hebben.

Shittie dat je veren stuk zijn. Succes met vinden. Als ik iets tegenkom laat ik het weten.

grtz,
Nlz
 
Heb je hier iets aan :?

www.melling.com/Portals/0/Size%20Charts/Valve%20Spring%20ID%20chart.pdf (Wel even omreken in inches :r )
 
Terug
Bovenaan Onderaan