MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Midweekje weg geweest naar Duitsland met de MV. Bijzonder goed weer gehad voor de tijd van het jaar. Nu weer opgepoetst:

20191026_133609.jpg
 
Goeiemoggel alle , sinds 1 week trotse bezittter van een unieke motor! Mv Agusta brutale 910 s of r. Bwj 2007 met maar 11xxxkm op de teller! Heb het rijbewijs nu jaar of 4 en diverse motoren gehad . Maar nog nooit zo’n power machine ! Voor Laatste motor was een honda shadow 750.. Ducati monster 900- bmw r850r- Yamaha st 750 caferacer. Nu ben ik geen speedfreak en ook geen durfal op de motor .. safty in first place to be sure daddy comes home.
Eerste ritje erop zitten . Amaih zeg dat was wennen om op zo’n hoog toerige motor te rijden. Ik was nog niet bekend met dit rijgedrag , en reed in te laag toerental Hierdoor voelde hij erg nerveus /schokkerig aan.beetje wennen en leren. Ben vrijwel direct naar garage gereden om navraag te doen over mijn motor. Aangezien ik hem voor prikkie heb kunnen kopen een onderbuik gevoel had. Professionele mening was ontzettend positief . Wel rade hij mij een grote beurt aan en de motor te stellen ! Er zit een power commander in, waarvoor geen idee!
Nu met welke kostprijs kan ik rekening houden? En welke aandachtspunt moet ik zeker dubbel checken? Als ook met schoenmaat 43 vond ik het moeilijk om mijn voet onder versnelling te krijgen , is hier iets aan te doen?
Een mooi /strak windscherm welke raden jullie aan?

mvg uit Limburg jeroen
 

Bijlagen

  • 150ED0D9-A0CB-4228-9007-14C13E6ECE63.jpeg
    150ED0D9-A0CB-4228-9007-14C13E6ECE63.jpeg
    131,2 KB · Weergaven: 32
  • 8244B5DF-A360-4855-AF88-E023C140F17E.jpeg
    8244B5DF-A360-4855-AF88-E023C140F17E.jpeg
    76,1 KB · Weergaven: 28
  • C36548E1-6DC9-4380-9092-BA82D5D329C5.jpeg
    C36548E1-6DC9-4380-9092-BA82D5D329C5.jpeg
    88,8 KB · Weergaven: 32
  • A96ADCE7-8010-4752-963A-6C8DC3F1C40B.jpeg
    A96ADCE7-8010-4752-963A-6C8DC3F1C40B.jpeg
    242,5 KB · Weergaven: 36
  • 37F2E7D0-72C9-404C-AC0C-12B25A7F4E2A.jpeg
    37F2E7D0-72C9-404C-AC0C-12B25A7F4E2A.jpeg
    92,5 KB · Weergaven: 28
  • E39257A7-8902-47A9-9F9E-D3EB72C479F2.jpeg
    E39257A7-8902-47A9-9F9E-D3EB72C479F2.jpeg
    86,5 KB · Weergaven: 28
  • 3B78007B-1C0E-4D5D-AB37-799098427A65.jpeg
    3B78007B-1C0E-4D5D-AB37-799098427A65.jpeg
    182,5 KB · Weergaven: 27
  • 4616D015-B33A-4732-935D-B329B690EBEF.jpeg
    4616D015-B33A-4732-935D-B329B690EBEF.jpeg
    176 KB · Weergaven: 28
Goeiemoggel alle , sinds 1 week trotse bezittter van een unieke motor! Mv Agusta brutale 910 s of r. Bwj 2007 met maar 11xxxkm op de teller! Heb het rijbewijs nu jaar of 4 en diverse motoren gehad . Maar nog nooit zo’n power machine ! Voor Laatste motor was een honda shadow 750.. Ducati monster 900- bmw r850r- Yamaha st 750 caferacer. Nu ben ik geen speedfreak en ook geen durfal op de motor .. safty in first place to be sure daddy comes home.
Eerste ritje erop zitten . Amaih zeg dat was wennen om op zo’n hoog toerige motor te rijden. Ik was nog niet bekend met dit rijgedrag , en reed in te laag toerental Hierdoor voelde hij erg nerveus /schokkerig aan.beetje wennen en leren. Ben vrijwel direct naar garage gereden om navraag te doen over mijn motor. Aangezien ik hem voor prikkie heb kunnen kopen een onderbuik gevoel had. Professionele mening was ontzettend positief . Wel rade hij mij een grote beurt aan en de motor te stellen ! Er zit een power commander in, waarvoor geen idee!
Nu met welke kostprijs kan ik rekening houden? En welke aandachtspunt moet ik zeker dubbel checken? Als ook met schoenmaat 43 vond ik het moeilijk om mijn voet onder versnelling te krijgen , is hier iets aan te doen?
Een mooi /strak windscherm welke raden jullie aan?

mvg uit Limburg jeroen

Waar wil je de beurt laten doen? Bij MV dealer moet je op meer dan 500 euro rekenen als je de kleppen laat stellen. Verder alle gangbare zaken laten controleren en specifiek de achterhub laten servicen.
 
Waar wil je de beurt laten doen? Bij MV dealer moet je op meer dan 500 euro rekenen als je de kleppen laat stellen. Verder alle gangbare zaken laten controleren en specifiek de achterhub laten servicen.

Ik zal hem naar een motor garage brengen in nuth( Limburg) deze werd mij herhaaldelijk aangeraden met Italiaanse motoren! Hij gaf als indicatie ook een 500€ aan. Maar ja ik twijfel als ik een grote beurt ga laten doen, winterstop staat voor de deur . En dan staat hij start klaar terwijl het ijskoud is🎅🏻. Om beetje zekerheid te hebben wilde ik wel hem laten afstellen en dan na winter de grote beurt zodat hij vers van de pers is. Nu welke kosten zou ik voor enkel het stellen van de kleppen kunnen verwachten ? Sinds 7 weken opnieuw papa geworden moet een beetje aan de €eurootjes denken 🍼.
 
Ik zal hem naar een motor garage brengen in nuth( Limburg) deze werd mij herhaaldelijk aangeraden met Italiaanse motoren! Hij gaf als indicatie ook een 500€ aan. Maar ja ik twijfel als ik een grote beurt ga laten doen, winterstop staat voor de deur . En dan staat hij start klaar terwijl het ijskoud is🎅🏻. Om beetje zekerheid te hebben wilde ik wel hem laten afstellen en dan na winter de grote beurt zodat hij vers van de pers is. Nu welke kosten zou ik voor enkel het stellen van de kleppen kunnen verwachten ? Sinds 7 weken opnieuw papa geworden moet een beetje aan de €eurootjes denken 🍼.
 
gisteren de laatste rit gemaakt met de gedachten dat het niet koud was , toen de zon ☀️ scheen..! Not🎅🏻S’avonds na het werk (20.00) het nog warmer gekregen van de brute kracht van dit machine. Stuur gedrag is top, lekker soepel en niet onvoorspelbaar lijkt net op mijn mountainbike . Nu twijfel ik wel als niet beter de motor kan begrenzen. Dit omwille ik toch wat onervaren ben op zulke machines en het beperken van de top snelheid . Met eind doel langer te leven 😅enz en enz enz noem ze maar op..
Nu wat is julie gedachten erover om de motor te begrenzen ? totdat ik wat meer ervaring en verantwoordelijkheid heb gevonden op de motor .Vraagje ; En een windscherm welke is het beste en het mooiste .? Ik vind ook dat het lastig schakelen is als ook remmen met de wat grotere voeten die ik heb. Kom lastig onder de versnellings pedaal met mijn voet, wat is hier aan te doen ? Ook vrijwel direct na het opstappen klein beetje last van de polsen . Is dit ook op de een of andere manier aan te passen? Veel vragen lossen veel dingen op🤷‍♂️
 
Ik zal hem naar een motor garage brengen in nuth( Limburg) deze werd mij herhaaldelijk aangeraden met Italiaanse motoren! Hij gaf als indicatie ook een 500€ aan. Maar ja ik twijfel als ik een grote beurt ga laten doen, winterstop staat voor de deur . En dan staat hij start klaar terwijl het ijskoud is🎅🏻. Om beetje zekerheid te hebben wilde ik wel hem laten afstellen en dan na winter de grote beurt zodat hij vers van de pers is. Nu welke kosten zou ik voor enkel het stellen van de kleppen kunnen verwachten ? Sinds 7 weken opnieuw papa geworden moet een beetje aan de €eurootjes denken 🍼.

Volgens mij kun je de beurt gewoon doen voor de winter. Nieuwe olie trekt minder vocht aan dan oude, dus op zich beter.
Afstellen moet alleen doen als je weet dat ie niet optimaal loopt. Meten is weten zeg ik altijd.
Voor wat betreft het kleppen stellen weet je of ie er aan toe is? Of dat het al eens gedaan is? Het zou inderdaad bij 12000 gecontroleerd moeten worden maar de ervaring leert ook dat stellen zelden noodzakelijk is. Mocht je eerst iets willen sparen zou je kunnen overwegen om het later te doen.
 
Inmiddels helemaal bezeten door het Italiaanse MV virus !
Ik ben nu een paar maanden eigenaar van een MV Brutale 1090RR uit 2010 met 18.000 km.
Is als nieuw en heeft volgens mij nog nooit regen gezien.
Het blok loopt lekker Italiaans beetje rauw en zeer agressief en het geluid van een Ferrari met de arrow uitlaat en rexxer tuning.
het Italiaanse gevoel wordt nog versterkt doordat de MV geïmporteerd is uit Italie en de vorige eigenaar Paolo Ferrari hete.
Alle onderhouds rekeningen zitten erbij en zijn Italiaans .
Een top fiets met veel bekijks ook van mensen die geen klik met motoren hebben blijven naar de motor kijken.
 
Wie is voor en wie is tegen het knijpen van de motor?
Waarom voor en waarom tegen?
Ik twijfel eraan om het te gaan doen ..😓
 
Zonder in details te gaan vraag ik mij af of jouw wens niet eenvoudig vervuld kan worden door de slag van het gas te beperken? Lijkt me (pas op ik schrijf zonder enige kennis van zaken, vandaar 'lijkt' ) niet moeilijk uitvoerbaar. Is nastelbaar en zonder aan de motor te klooien uitvoerbaar.
 
Als je een kleine hebt dan is een begrenzer zeker niet nodig. Sowieso onzin die begrenzer want jezelf te pletter rijden heeft zelden met snelheid te maken. Daarnaast heb je niets op straat te zoeken als je jezelf niet kunt beheersen. Heel hard misschien maar wel de waarheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: ymv
Er zijn mensen die aan het roken van een sigaret/sigaar hun genot ontlenen. Anderen pakken drugs of een neut. Gisteren mijn MVtje even uitgelaten. Ik weet het. Ik ben maar een simpel mens. Toch moet ik even kwijt dat het genot van mijn ritje alle voorgaande genotsmiddelen wat mij betreft ruim overstijgt.
Tja, zo zie je maar weer dat genieten ook heel subjectief is.
Ik pak nu maar even een wijntje om na te genieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan