MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Mooi plaatjes allemaal! Hebben jullie zelf nog plannen om de MV onderhanden te nemen deze winter? Zelf ben ik al begonnen met uitkleden..
 

Bijlagen

  • 43447953-ACC9-48E0-A5E5-E6868A3C7389.jpeg
    43447953-ACC9-48E0-A5E5-E6868A3C7389.jpeg
    129 KB · Weergaven: 28
Ik heb geen plannen met de MV, maar nog wel met Harley 250sx. Wat ga je doen aan de MV?
Mooi plaatjes allemaal! Hebben jullie zelf nog plannen om de MV onderhanden te nemen deze winter? Zelf ben ik al begonnen met uitkleden..
 
Ik heb geen plannen met de MV, maar nog wel met Harley 250sx. Wat ga je doen aan de MV?

Ik heb hem net terug van HK, verder komt er nog een Maxtreme einddemper op in de hoop dat hij stil genoeg is voor de trackdays..

Op dit moment wordt de racekuip gespoten, verder heb ik niet echt veel plannen meer.. Het meeste is inmiddels gebeurd👌
 
Alle bedankt voor de open en eerlijke mening. Het is idd waar dat het verstand mij tot een MaxImaal limiet zou moeten laten gaan. In de praktijk weet ieder ander dat het wel moeilijk is🚀. Gelukkig ben ik niet de onverantwoordelijkste op de motor., en zal idd daarom ook hem niet begrenzen. . Verstand komt met de jaren(37) ... pff
 
Het moet niet gekker worden! Door een motorzaak in Limburg, Lemar Motoren, wordt een F4 750S te koop aan geboden met als toegevoegde informatie"....lekker rijden doet een MV Agusta niet maar daar koop je dit ook niet voor. ...." Ongelooflijk. Hoe kan je een motor aanbieden. En dan nog het woordje 'dit' alsof het om één of andere enge besmettelijke ziekte gaat.
Alhoewel...Beetje besmettelijk is een MV wel. Maar dat zullen die van Lemar waarschijnlijk nooit beseffen.

Het is maar hoe je het leest. Ergens hebben ze gelijk. Mijn oude F4 ging pas echt lekker rijden als het tempo goed omhoog ging. Het is gewoon geen motor om te cruisen.
Toch komt er in 2020 weer een mv 🙂
 
Inmiddels de eerste delen terug gekregen van de spuiter, snel opbouwen. Ik ben benieuwd of het kleurverschil tussen het rood straks storend is.. Ook gelijk een carbon achterbrug beschermer geplaatst👍

8E5B7FE0-F322-486F-AF67-58576F7F72C0.jpeg

EB9241E9-2D43-4536-A459-8E93A1EC4A07.jpeg
 
Mooi plaatjes allemaal! Hebben jullie zelf nog plannen om de MV onderhanden te nemen deze winter? Zelf ben ik al begonnen met uitkleden..

Ik zal mij even voorstellen, ben Arnold 38. ik heb een paar maand geleden een brutale 800 voor de vrouw gekocht als vervanger voor haar ducati 696.
Deze komt uit Zwitserland, ingevoerd en wacht nu op een grote beurt. Km stand is 23800. Start koppeling en brandstofpomp zijn bij de vorige eigenaar vervangen. Ik zal hem grote beurt geven. Ik weet dat de achterwielnaaf nog wel eens problemen wil geven dus die loop ik extra na.
iemand anders nog advies of tips?
 
Progress! Bok gekocht, carterpan vervangen en was kleine dingetjes
 

Bijlagen

  • IMG_20191127_150742.jpg
    IMG_20191127_150742.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20191127_150751.jpg
    IMG_20191127_150751.jpg
    99 KB · Weergaven: 13
Randy zwarte F3 sticker is perfect goeie plek en past bij de andere zwarte accenten voorspatbord , wielen , en sticker op de uitlaat.
 
Randy zwarte F3 sticker is perfect goeie plek en past bij de andere zwarte accenten voorspatbord , wielen , en sticker op de uitlaat.
Oké, dan laat ik het zo. Er komen nog een paar stickers op en dan is hij klaar.

Vandaag toch een tegenvaller, ik had een gebruikt voorwiel gekocht als extra regenwiel. Helaas is het niet van een F3 maar waarschijnlijk wel van een Brutale. Ik had al schijven gemonteerd en wilde het voor de zekerheid toch even passen, ik kwam er toen achter dat de schijven meer naar binnen zitten waardoor ik de remklauwen niet kon monteren. Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen..
 
Ik heb vandaag contact gehad met de motorfiets sloperij die mij de voorvelg heeft geleverd, ze blijven beweren dat het een F3 velg is en geen Brutale.. Beetje apart, en ze willen het absoluut niet terug nemen. Ik heb duidelijk aangegeven waar het verschil in zit inclusief de verschillende maten, helaas maakt dat geen verschil. Ik baal behoorlijk en heb nog geen goede velg.

Om een lang verhaal kort te maken, zoekt iemand van jullie een Brutale voorvelg? Ik heb er één te koop....
 
Ik zal mij even voorstellen, ben Arnold 38. ik heb een paar maand geleden een brutale 800 voor de vrouw gekocht als vervanger voor haar ducati 696.
Deze komt uit Zwitserland, ingevoerd en wacht nu op een grote beurt. Km stand is 23800. Start koppeling en brandstofpomp zijn bij de vorige eigenaar vervangen. Ik zal hem grote beurt geven. Ik weet dat de achterwielnaaf nog wel eens problemen wil geven dus die loop ik extra na.
iemand anders nog advies of tips?
Dag Arnold,

Welkom op het Mv-topic,
Sorry, ik heb weinig kennis van de brutale 800,
Maar de andere forum-leden kunnen je misschien wel helpen.

Grtjes J.
 
Ik krijg de achterste wielmoer maar niet los, ik kan staan springen op een wringijzer van 60cm zonder dat er iets van beweging in komt. Iemand ideeën?Het gaat om een Dragster uit 2015, twee kapotte velgen die naar de reparateur moeten.
En ja ik weet dat het linkse draad is en ik dus naar rechts moet draaien om m Los te maken
 
Ik krijg de achterste wielmoer maar niet los, ik kan staan springen op een wringijzer van 60cm zonder dat er iets van beweging in komt. Iemand ideeën?Het gaat om een Dragster uit 2015, twee kapotte velgen die naar de reparateur moeten.
En ja ik weet dat het linkse draad is en ik dus naar rechts moet draaien om m Los te maken

WD40 er even goed in laten lopen en luchtsleutel...
 
Zou er iemand met een brutale 675 of 800 een foto willen maken van zijn voorwiel? (inclusief onderdeel nummers) Je mag de foto ook via pb sturen of naar:

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag begonnen met de grote beurt van de b3 800. Klepspeling was allemaal keurig binnen specificaties. Morgen olie, remvloeistof etc vervangen.
Wat ik nog wil zeggen is dat het een erg sleutelvriendelijke motor is. Je kunt overal goed bij en ruimte creëren. Lastigste is nog de snelsluiter van de brandstofleiding los krijgen. Ik heb overigens de kabelboom van de HM quickshifter ook gemonteerd. Morgen de sensor zelf. Bewust voor HM gekozen omdat ik er goede ervaringen mee heb en dat de fabrieks af shifter van MV nog wel eens stuk gaat.
 

Bijlagen

  • 29E879D9-01E4-4933-866A-22D410CC5922.jpeg
    29E879D9-01E4-4933-866A-22D410CC5922.jpeg
    142,8 KB · Weergaven: 18
  • 2531C752-9380-42D8-99E8-AF44820148FA.jpeg
    2531C752-9380-42D8-99E8-AF44820148FA.jpeg
    137 KB · Weergaven: 17
  • B5CA4534-F8AD-4633-AADE-AD5A01265434.jpeg
    B5CA4534-F8AD-4633-AADE-AD5A01265434.jpeg
    238,2 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Lekker bezig hier. Heb afgelopen oktober het klein onderhoud verzorgd aan de Brutale en zal een dezer dagen een afspraak maken om de klepspeling te laten controleren, een mooi laatste klusje voor de dealert

Afgelopen week zitten hannessen met wat spiegels voor mijn Brutale, in de originele zag ik nauwelijks iets. Blijkt dat de vekeerde adapters bij zijn geleverd. De originele constructie van MV is dan ook onnodig gecompliceerd en verschillend voor 1078/1090 serie. Nu dus maar afwachten of er uberhaupt wel een goede kit bestaat anders zal ik zelf iets moeten verzinnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan