MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Bedankt voor de reacties.
Ik denk er inderdaad aan om het na te bouwen (of dit te laten doen).
Volgens mij heeft hij geen alarm of startonderbreker. Misschien had ie dit ooit wél, dat weet ik niet.
Wel had hij, toen ik hem kocht, een systeem met een inklappend kentekenplaatje middels een knopje op het stuur. Dit was zo ‘obvious’ dat ik het heb laten verwijderen voordat hij werd afgeleverd.
Misschien is daar die extra draad voor aangelegd...

dit is opgelost?
 
Ah ziet er al heel strak uit, weet je toevallig van wel merk / type het is?

Moet nog even nadenken of ik alle originele onderdelen bij de motor wil houden. Maar mocht ik ze willen wegdoen zal ik aan je denken!
Melotti, ik zie er net een merkje op staan.
 

Bijlagen

  • 237660F8-1016-4C74-871C-85C2D3346845.jpeg
    237660F8-1016-4C74-871C-85C2D3346845.jpeg
    90,6 KB · Weergaven: 14
Vandaag even bij Motoxpert geweest, mooie zaak hoor. Ik zal de Brutale er eind dit jaar begin volgend jaar heen brengen voor een beurt.

inmiddels heb ik ook standaard knipperlichten aan de voorzijde gemonteerd, stukken beter dan de Ali lampjes👌
 
Wel met een wit glaasje.
 

Bijlagen

  • DA25811B-FD2F-4B62-B47D-A934A7A13F74.jpeg
    DA25811B-FD2F-4B62-B47D-A934A7A13F74.jpeg
    178,5 KB · Weergaven: 13
Op de terugweg van de motorzaak naar huis viel het op dat het accu lampje in het dashboard af en toe knipperde. Ook ging op een gegeven moment zelfs (1x) alle lampjes van het dashboard aan…

Ik zal morgen het wphb eens doorlezen en de motor proberen door te meten en losse of gecorrodeerde aansluitingen nazien. Maar is dit een veel voorkomend iets, hebben jullie tips?
 
Ik meet helemaal niks geks. Accu blijft mooi op spanning (14,9v bij stationair en op toeren(4000) wel een iets vervuilde. connector op dat ding bij de 40amp zekering, die schoon gemaakt.

ik wilde de dynamo zelf nog doormeten, (650v bij 5000rpm volgens het boekje,) maar dat lukt me niet. (Ook gaat mijn multimeter niet zo ver🤣)
 
Op de terugweg van de motorzaak naar huis viel het op dat het accu lampje in het dashboard af en toe knipperde. Ook ging op een gegeven moment zelfs (1x) alle lampjes van het dashboard aan…

Ik zal morgen het wphb eens doorlezen en de motor proberen door te meten en losse of gecorrodeerde aansluitingen nazien. Maar is dit een veel voorkomend iets, hebben jullie tips?
Italiaans temperament? ;)
 
Italiaans temperament? ;)
Haha nou ik gok een draadbreuk.. kwam wat reparaties tegen in de kabelboom die toch wel erg matig zijn uitgevoerd.

Om zeker te zijn en het goed te laten herstellen en doormeten, heb ik na mijn bericht contact opgenomen met MV in Dronten… maar die hebben het zo druk dat ze ook al zolang beloven de motor zsm op te halen… 🤷‍♂️

Misschien dat ik toch maar zelf aan het solderen ga.
 
Weten jullie of een kabelboom van een 750 gelijk is aan die van een 910?

Vanavond merkte ik dat helemaal niks meer aanspringt bij omdraaien van de sleutel. (Geen geluid/lampjes etc etc) bijzonder zo opeens. Hopen dat de motorzaak hem snel oppikt..
 
Laatst bewerkt:
vandaag een paar uurtjes tijd gevonden hem zelf weg naar Dronten kunnen brengen. Hopelijk snel weer rijden…🤔
 

Bijlagen

  • C3CA7EA2-4B3B-412D-B339-5DBBFBD347AA.jpeg
    C3CA7EA2-4B3B-412D-B339-5DBBFBD347AA.jpeg
    95,6 KB · Weergaven: 31
De monteur zei dat dus ook al. Blijkt toch een gecorrodeerde stekker te zijn thv het contactslot (motor loopt dus weer als vanouds) Alleen werkt de toerenteller (nog) niet.
Gelukkig hebben ze dit snel gevonden.
 
Gelukkig hebben ze dit snel gevonden.
Zeker. Ook verder niets op te merken op de motorzaak. Vond het uurloon ook netjes, zie ik toch vaak anders..

Wel jammer dat de toerenteller het niet doet, maar dat probleempje kan echt overal zitten. Ze adviseren om het dashboard naar carmo op te sturen, dus dat zal ik binnenkort doen.

wat ik mij wel bedacht, de toerenteller doet het alleen niet met draaiende motor. Bij het op contact zetten slaat hij wel tot 12000? Toeren. Lijkt mij dat er dan toch nog een breukje moet zijn. Weten jullie welk draadje de toerenteller/rpm door geeft vanaf de cdi/blok?
 
Zeker. Ook verder niets op te merken op de motorzaak. Vond het uurloon ook netjes, zie ik toch vaak anders..

Wel jammer dat de toerenteller het niet doet, maar dat probleempje kan echt overal zitten. Ze adviseren om het dashboard naar carmo op te sturen, dus dat zal ik binnenkort doen.

wat ik mij wel bedacht, de toerenteller doet het alleen niet met draaiende motor. Bij het op contact zetten slaat hij wel tot 12000? Toeren. Lijkt mij dat er dan toch nog een breukje moet zijn. Weten jullie welk draadje de toerenteller/rpm door geeft vanaf de cdi/blok?

Wat zou betekenen dat de toerenteller zelf het wel doet.
 
Die conclusie trek ik daar ook uit.

inmiddels een filmpje van het probleem kunnen maken, ik zal die zo op de Facebook groepen zetten. Misschien dat iemand daar de gouden tip heeft.

Ik neig er wel naar om de hele kabelboom te vervangen. Dit ivm 2 eerder uitgevoerde reparaties eraan. (Maar goed, mits goed uitgevoerd hoeft dat geen probleem te zijn)
 
En dat dus ook gedaan. Motor loopt nu mooier en alles werkt naar behoren. Alleen werkt nu de koplamp niet… (was me niet eerder opgevallen ) na wat doormeten lijkt de cpu defect te zijn. :-(

heeft 1 van jullie nog een goeie liggen? (Gaat om een zwarte, voor een brutale 910r uit 2007) ik zal het morgen ook maar in de facebookgroepen gooien.
 
Zeker. Ook verder niets op te merken op de motorzaak. Vond het uurloon ook netjes, zie ik toch vaak anders..

Wel jammer dat de toerenteller het niet doet, maar dat probleempje kan echt overal zitten. Ze adviseren om het dashboard naar carmo op te sturen, dus dat zal ik binnenkort doen.

wat ik mij wel bedacht, de toerenteller doet het alleen niet met draaiende motor. Bij het op contact zetten slaat hij wel tot 12000? Toeren. Lijkt mij dat er dan toch nog een breukje moet zijn. Weten jullie welk draadje de toerenteller/rpm door geeft vanaf de cdi/blok?


Je krukas positiesensor, bdp dus...geeft her signaal door aan je dash uiteindelijk. Vroegah noemde de motormonteuren dit je pick up.
Het zal een hallsensor zijn. Dus ik gok 5 volt voeding. Kan je checken dus.. massa ..kan je checken...en een signaal wat niet te meten is met je multimeter. Zal een blokspanning zijn .
Niet gaan meten met je weerstand overigens. Het ic in je sensor vindt dit niet fijn
 
Je krukas positiesensor, bdp dus...geeft her signaal door aan je dash uiteindelijk. Vroegah noemde de motormonteuren dit je pick up.
Het zal een hallsensor zijn. Dus ik gok 5 volt voeding. Kan je checken dus.. massa ..kan je checken...en een signaal wat niet te meten is met je multimeter. Zal een blokspanning zijn .
Niet gaan meten met je weerstand overigens. Het ic in je sensor vindt dit niet fijn
Ik zie dat mijn bericht niet goed is overgekomen. Maar de toerenteller doet het, heb de hele kabelboom vervangen vanwege de vele oude reparaties die erin zaten. Dat mijn koplamp niet werkt komt denk ik door een defect in de cpu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan