MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

tis hier maar zeeeeeerrr rustig :p mooi weer en iedereen aan het rijden ?
ik denk niet dat de 989, specifieke problemen heeft, enkel de lager van achterbrug kan een probleempje opleveren.
anders net zoals elke andere motor
 
Het is hier indd zeer rustig. In het monster topic zit toch een stuk meer leven.

Dat lager is iets dat uit voorzorg vervangen moet worden of bestaat daar een modificatie voor.?
 
het aanspannen van de hub gaat blijkbaar nogal vaak fout, 20-25nm volgens sommigen, ga je daarboven gaatie stuk.
 
Vraag even naar onderhoud van de achterwiel hub. Verder niet veel geks volgens mij?
 
Als het goed is zit ik hier bij de agusta liefhebbers/eigenaars. Ik wil gaan kijken bij een F4 BRUTALE 989 R. Zijn er dingen waar ik rekening mee zou moeten houden bij bezichtiging of zijn er bekende dure kwaaltjes die zouden kunnen komen.?

Hoop dat jullie mij wat extra info kunnen geven.

Voornaamste is de achterhub. Beste is als die een upgrade heeft gehad naar een nieuwere versie.
 
Zal het in gedachten houden. Als het goed is ga ik zaterdag kijken. Op de weg daar heen wil ik ook eens kijken bij een brutale 800.
 
Sinds gisteren in het bezit van een mooie mv agusta brutale 989r.🥰

Ga jullie de komende tijd met wat vragen bestoken. De eerste vraag die ik nu al heb. Is of jullie weten waar en of er een whp te krijgen is. Dus echt een papieren versie. Een snelle Google zoektocht geeft mij alleen online versies.

20220326_085731.jpg
20220326_085755.jpg
20220326_085804.jpg
20220326_085812.jpg
20220326_085828.jpg
20220326_085842.jpg
20220326_085855.jpg
20220326_085910.jpg
20220326_085920.jpg
20220326_085932.jpg
20220326_090025.jpg
 
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een Ducati 1098 en ben me aan het oriënteren naar iets anders. Ik ben vrij lang en hoef niet per se plat op een motor te liggen, daarom kijk ik naar een Brutale 800. Aangezien jullie allemaal MV fan zijn; word ik van een MV Agusta minstens net zo blij als van een Duc?

En ik ben 1m93, dat gaat prima op de 1098, hoe zit dat op een Brutale?

Thanks!
 
ik weet niet hoe het zit qua ergonomie maar ik denk dat de MV wel iets krapper zit dan de duc.

had hier ook nog ffe onderhoudje aan de MV gedaan, heb die een maandje geleden aangeschaft en enkele dingen konden wel beter zoals
de waterpomp, de 1078's lopen blijkbaar nogal heet en de pomp werkt niet optimaal in lage toeren.

1648714500914.png


Toen ik daar toch de boel aan het demonteren was ook de koppelingcilinder meegenomen, het ontkoppelen ging niet helemaal lekker, pompje was gaar.

1648714426352.png

de boel was nogal vettig, ben nit zo'n voorstander van kettingsmeren, gewoon vervangen ipv smeren en de boel opgekuist.dan maar overgeschakeld naar een 520 setup
1648714889757.png


Dan verder met de rest, nieuw koppelingspompje en rempomp monteren , standaard nissen doet het best goed maar door de oberon best een maatje groter gaan.
en qua remgevoel heb ik het liever iets directer.
Dan ander zadeltje wss, zou ook nog graag een andere slipper en hub steken voor piece of mind.
nog wat boutjes en moertjes vervangen, Lithium batterij enz ..
Dan ben ik er wel klaar mee en eindelijk tuffen ermee, ding zal ook wat circuittijd zien

Oh heb ook een andere standaard gemonteerd, wat staat dat ding gevaarlijk schuin op de ori standaard zeg.
De prijs van zo'n Motocorse standaard is echter wel om te huilen zeg!
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een Ducati 1098 en ben me aan het oriënteren naar iets anders. Ik ben vrij lang en hoef niet per se plat op een motor te liggen, daarom kijk ik naar een Brutale 800. Aangezien jullie allemaal MV fan zijn; word ik van een MV Agusta minstens net zo blij als van een Duc?

En ik ben 1m93, dat gaat prima op de 1098, hoe zit dat op een Brutale?

Thanks!

Als meezit word je er blijer van. Een Brutale 800 gaat prima met je lengte en een Brutale 4 cilinder nog beter. En welke je blijer van wordt is een goede vraag. Ik heb ze allebei en heb er veel plezier in. De 800RR is lichter wel een echte hooligan fiets, de 1078RR is een soort van overtreffende trap van power en wild zijn. Ik zou persoonlijk voor de laatste kiezen.
 
Sinds gisteren in het bezit van een mooie mv agusta brutale 989r.🥰

Ga jullie de komende tijd met wat vragen bestoken. De eerste vraag die ik nu al heb. Is of jullie weten waar en of er een whp te krijgen is. Dus echt een papieren versie. Een snelle Google zoektocht geeft mij alleen online versies.

Bekijk bijlage 1742384Bekijk bijlage 1742385Bekijk bijlage 1742386Bekijk bijlage 1742387Bekijk bijlage 1742388Bekijk bijlage 1742389Bekijk bijlage 1742390Bekijk bijlage 1742391Bekijk bijlage 1742392Bekijk bijlage 1742393Bekijk bijlage 1742394

Super mooi!
 
Hoe werkt dat choke hendeltje op het stuur eigenlijk? Als ik er aan draai merk ik geen verschil.
20220401_210238.jpg

Heb eens geprobeerd met starten maar merkte compleet geen verschil. Het enige dat ik nu wel heb is dat de motor bij stationair en terug stil komen even een paar seconden schommelt in toerental.


Dan komt er gelijk nog een vraag erachter aan. Net eens de stuur gewichten er afgehaald omdat ik bar end spiegels wil monteren. Nu zie ik dat er een buisje of plug of wat het ook is in het stuur zit. Is dat normaal en zo ja is er een manier om dat eruit te krijgen.?

Heb er al voorzichtig het boutje van het stuur gewicht erin gedraaid en er toen eens aan getrokken. Gaf niet echt het gewenste resultaat. Kan ook zijn dat ik te voorzichtig was.
20220401_210311.jpg


Wil nu deze van monteren.
20220401_164151.jpg
 
Net nog even terug de garage in gedoken, wilde toch nog eens wat proberen. Heb de spreid plug van de barracuda spiegel eraf gehaald en deze zo eens ertegen aan gezet. Opzich zou dat ook moeten lukken. Dan moet ik alleen kijken voor een ring van 22mm uitwendig en 17mm inwendig en ongeveer 10mm dik. Dan zou ik de spiegels kunnen vastzetten op de bevestiging die nu in het stuur zit.
 
De overbuurman is mij nu een busje aan het draaien dan kan ik straks de spiegels monteren.

Ondertussen ook eens aan het kijken om wat spullen te bestellen om de motor een beurtje te kunnen geven. Loop nu alleen tegen het probleem dat ik bij het invoeren van de gegevens van de motor niet alles tegen kom en dan via een kleine omweg toch de juiste dingen vind. Dit type brutale is maar 2 jaar gemaakt en volgens mij vind ik daardoor niet alles direct.

Iemand een tip voor waar ik het beste alles kan bestellen.?
Denk hierbij aan lucht en olie filter, olie, bougies, remvloeistof en koelvloeistof.
 
Hoe werkt dat choke hendeltje op het stuur eigenlijk? Als ik er aan draai merk ik geen verschil.
Bekijk bijlage 1745142
Heb eens geprobeerd met starten maar merkte compleet geen verschil. Het enige dat ik nu wel heb is dat de motor bij stationair en terug stil komen even een paar seconden schommelt in toerental.


Dan komt er gelijk nog een vraag erachter aan. Net eens de stuur gewichten er afgehaald omdat ik bar end spiegels wil monteren. Nu zie ik dat er een buisje of plug of wat het ook is in het stuur zit. Is dat normaal en zo ja is er een manier om dat eruit te krijgen.?

Heb er al voorzichtig het boutje van het stuur gewicht erin gedraaid en er toen eens aan getrokken. Gaf niet echt het gewenste resultaat. Kan ook zijn dat ik te voorzichtig was.
Bekijk bijlage 1745153

Wil nu deze van monteren.
Bekijk bijlage 1745162

Dat hendeltje is geen echte choke. Het draait je gashendel iets open. Als ie niet werkt moet je de kabels strakker afstellen. Letterlijk 30 seconden werk. Die bus in je stuurhelft is een rubber die het op z'n plaats houdt. Beetje WD40 er op, boutje er een beetje opdraaien en voorzichtig er uit trekken. Spullen kun je het beste op www.startwintrading.com bestellen.
 
Dat hendeltje is geen echte choke. Het draait je gashendel iets open. Als ie niet werkt moet je de kabels strakker afstellen. Letterlijk 30 seconden werk. Die bus in je stuurhelft is een rubber die het op z'n plaats houdt. Beetje WD40 er op, boutje er een beetje opdraaien en voorzichtig er uit trekken. Spullen kun je het beste op www.startwintrading.com bestellen.
Bedankt voor je tips. Zal vanavond of morgen eens na de afstelling van dat hendeltje kijken.
Betwijfel alleen of het onregelmatige stationair lopen in het begin ermee weg is. Merkt dat het ook een beetje schommelt als ik een beetje gas geef. Wil nu nog niet teveel zelf gaan rommelen. Zit namelijk garantie op alles wat nodig is om het blok netjes te laten draaien.

Rubber hulsjes zijn al verwijderd. Een rondel tegen het stuur aan en dan het boutje aandraaien. Waren er zo uit.
20220402_194943.jpg
20220402_194953.jpg
20220402_195052.jpg


Zal eens gaan kijken of die site. Kan ik hem tenminste even een beurtje geven voor het seizoen begint. De hub laat ik binnenkort eens servicen door de monteur. Dat is net iets meer dan ik zelf kan of aandurf.
 
Net toch maar eens contact op genomen met de garage. Loopt voor mijn gevoel toch niet helemaal lekker.

De dag van aanschaf en de rit die ik daarna gemaakt heb was er voor mijn gevoel niks raars te merken. Maar nu start hij niet helemaal lekker zonder hulp en schommelt teveel in toeren. Ook lijkt het mij dat er teveel rook uit de uitlaten komt. Heb hieronder een klein filmpje bijgevoegd. Let niet op de rommel die er omheen staat.!
 
Net toch maar eens contact op genomen met de garage. Loopt voor mijn gevoel toch niet helemaal lekker.

De dag van aanschaf en de rit die ik daarna gemaakt heb was er voor mijn gevoel niks raars te merken. Maar nu start hij niet helemaal lekker zonder hulp en schommelt teveel in toeren. Ook lijkt het mij dat er teveel rook uit de uitlaten komt. Heb hieronder een klein filmpje bijgevoegd. Let niet op de rommel die er omheen staat.!
Bekijk bijlage 1746143

Zo lopen ze allemaal. Wellicht een keer de TPS sensor laten afstellen. Die rook is weg na 5 minuten rijden.
 
Ik begrijp nu waarom een beurt bij de dealer aan een F4 zoveel kost. Dacht even de bougie's te vervangen en de klepspeling te controleren. Wat een klus zeg, voordat je zelfs maar bij het kleppendeksel bent. En ja, het achterwiel hoefde er niet echt uit voor dit klusje maar heb er meteen een nieuwe achterband omgelegd, ook kan ik nu alles wat grondiger reinigen.
IMG_20220405_122936.jpg

IMG_20220405_121537.jpg
 
Zo lopen ze allemaal. Wellicht een keer de TPS sensor laten afstellen. Die rook is weg na 5 minuten rijden.
Betwijfel toch of het echt zo hoort. Bij de testrit liep hij toch een flink stuk vloeiender. Maar ga het zien.

Nu eerst eens afwachten op reactie van de winkel en daarna zelf maar eens een beurtje geven. Alleen kleppen stellen en de hub smeren/controleren begin ik niet aan. Dat is nog net een stap te ver.
 
Vandaag even de motor weg gebracht bij de lokale motorzaak. Daar heeft hij even aan de computer gehangen. Kwamen een aantal oude foutmeldingen tegen maar niks wat relevant was voor het probleem dat ik nu heb. Foutmeldingen zijn ook gewist en daarna is er een stuk met de motor gereden om te kijken of er nieuwe kwamen. Dit was niet het geval.

Zelfs als de motor warm is loopt hij niet netjes zoals het hoort. Uiteindelijk de motor maar op de aanhanger gezet en terug gebracht naar de garage waar die is aangeschaft. Even 450km rijden heen en weer.🤮

Nu afwachten tot hun vinden wat het probleem is. Zolang er garantie op zit ga ik er zelf niet teveel aan laten doen door de lokale motorzaak..
 
Mijne ook maar eens uit de garage geduwd en stukje gaan rijden :)
 

Bijlagen

  • 0F209B23-1602-4B3E-BC72-54453C13615E.jpeg
    0F209B23-1602-4B3E-BC72-54453C13615E.jpeg
    301,7 KB · Weergaven: 30
Terug
Bovenaan Onderaan