MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

na het plaatsen van de oberon slave bleef de koppeling nog steeds wat hakerig, had gelukkig een setje pompen kunnen kopen dus dan maar gelijk vervangen.
1649784512510.png


door de radiale pompen passen de originele leidingen nietmeer dus ffe opmaat maken, vloeistof potjes zullen midden kroonplaat monteren, want de ori pompen kwamen nogal nauw tegen de kuip.
1649784839404.png

maar zelfs na meermaals ontluchten bleef de koppeling slepen, remmen doet die ondertussen wel lekker!!
Dan maar eens de koppeling opengooien, miss platen op of iets anders aan de hand
Maar platen allemaal binnen tolerantie
Geen ernstige slijtsporen te zien aan de metalen platen ( enkel de eerste stale plaat heeft een diepe groef maar ik dacht dat dit zo is)
Omdat er geen sterk verkleurde schijven te vinden zijn heb ik de platen nog niet nagegaan of ze vervormd zijn.
1649790128237.png


Dan maar eens de korf eruithalen

1649790208562.png
1649790239151.png


Zag er allemaal goed uit maar zoals ik al vermoede heeft de binnenste korf wat slijt ( zichtbaar en ook voelbaar, braampjes en groeven )
Buitenste korf heeft enkel zichtbaar wat sporen maar niet voelbaar
1649790330915.png


1649790390112.png


Sommigen zullen dit best OK vinden maar mij zit het toch niet zo lekker en het rijmt ook met m'n slepende koppeling probleem.
Ik ging er al van uit dat dit het probleem ging zijn dus een STM slipper besteld en setje verse platen nu wachten op de onderdelen *O*
 
wachten op onderdelen is kut 😅, dan maar eens de achterveer uitbouwen, ken de geschiedenis er niet van dus graag eens overlopen.
alles zag er goed uit, ik weet dat de TTX niet ideaal is voor deze toepassing maar het kan er wel nog een seizoen tegen maar dan toch eens de schok een revisie geven en netjes afstellen, m'n vering guru is momenteel nog @ EWC Team Sert
Boel dan maar netjes maken en van de gelegenheid gebruik maken om de remolie achter eens een beurt te geven
1649879167821.png

nu dat de veer er toch uit is lijkt me dit veel makkelijker
1649879319044.png
 
Lekker bezig!

Dat reservoir is maar moeilijk bereikbaar als de schokbreker op zijn plek zit idd, is dat de standaard locatie bij een F4? Zit bij mijn 1090 brutale op een handige plek onder de duozadel, zal wel te heet worden bij de F4 :+

Slipperclutch vind ik wel van meerwaarde, ook al is het een 4 pitter. Zit standaard op de RR, terugschakelen gaat zo vloeiend, hoe lomp je ook doet, het achterwiel maakt geen uitstapjes.

Hij staat momenteel bij de motorzaak om kleppen te stellen. Ik rijd veel, nu 50.000km en kleppen staan te strak. Ook de distributieketting zat te veel rek op, wordt vervangen + nieuwe spanner. Rest van het onderhoud doe ik zelf. In mei ga ik er weer mee op reis, twee weken naar Schotland, genieten!
 
Wat een hoop berichten zeg, leuk.

Weten jullie zo wat het verschil is tussen de hub van Mitch en jetprime? Voor/nadelen?

De choke moet ik ook eens nalopen, werkt niet. (Maar ook nooit nodig)
 
Slipperclutch, een uitstapje bij het terug schakelen is ook wel kicken toch;)
 
de JETPRIME and the MITCH hub zullen beide hetzelfde zijn qua constructie.

Een uitstapje bij het terugschakelen is zeker leuk!
maar is een verschil tussen een uitstapje achterwiel gecombineerd met een torenhoge RPM of een uitstapje met je achterwiel terwijl de RPM lekker stabiel blijft klaar om de bocht in te duiken.
Deed m'n 959 perfect, kon je dikke stuiterstrepen maken terwijl je focust op de voorkant, zalig!
Ben benieuwd of dit ook mogelijk is met de MV

 
Mijn Aprilia (RSV1000R) had het ook, werkt super goed. Mijn TL1000 had toch wel vaak erg veel last van zo’n zoekende achterkant terwijl de bocht eraan kwam. Ik genoot van beiden.

Op de MV nog niks van gemerkt. Maar eerlijk gezegd, ik rij er ook een stuk voorzichtiger mee :o.

Heb jij ervaring met een van beide hubs?
 
geen ervaring met beide hubs, maar persoonlijk zou ik voor de jetprime gaan, niets mis met de andere maar die jetprime ziet er net iets gelikter uit.
hun andere producten hebben ook een hoge afwerkingsgraad.
Die zal er in de toekomst ook wel nog opkomen maar voorlopig doet de huidge het nog goed, jammer dat de vorige eigenaar de ketting gespannen heeft met een verfblik opener lijkt het me. B|
 
De jetprime is ook ongeveer een 150€ goedkoper (wat ik zo snel zie)

Ze zijn niet hetzelfde. De Mitch hub is zwaarder, een beetje een blok metaal, en past op alle modellen onafhankelijk welke as je hebt, oud of nieuw.
De Jetprime is meer gebaseerd op het MV design maar steviger. Daar moet je wel uitkijken welk model je nodig hebt in verband met hoe de lagers op de as zitten.
Een ander alternatief is wat MV tegenwoordig als upgrade aanbiedt.
 
Overigens kun je ook nog een BDS hub overwegen. Die gasten maken mooi spul.
Ziet er inderdaad ook gaaf uit. Maar eigenlijk maakt het dus niet zoveel uit?

Ik zal eens kijken wat Mv nu aanbied. (Ding is hier niet kapot hoor, maar wil het tzt preventief vervangen)

 
Wat een hoop berichten zeg, leuk.

Weten jullie zo wat het verschil is tussen de hub van Mitch en jetprime? Voor/nadelen?

De choke moet ik ook eens nalopen, werkt niet. (Maar ook nooit nodig)
Dit stukje volg ik ook even. Begrijp dat het een kritisch punt kan zijn.
 
Welke bandjes raden jullie aan voor een Brutale 910?

En wat waren jullie (ongeveer) kwijt voor een setje?
 
Laatst bewerkt:
zal niemand op reageren op banden hoor, topics genoeg over.
prijzen hangen af van lokaal of internet, wil je een bandenboer die het gewoon erop gooit of wil je een bandenboer die je ook kan vertellen welke band hij je heeft verkocht enz.
 
zal niemand op reageren op banden hoor, topics genoeg over.
prijzen hangen af van lokaal of internet, wil je een bandenboer die het gewoon erop gooit of wil je een bandenboer die je ook kan vertellen welke band hij je heeft verkocht enz.
dat zal wel ja. Ik heb motoxpert even gevraagd (en ook wanneer ze tijd hebben) de vorige keer waren ze eigenlijk te druk om iets te kunnen plannen.
 
Ik heb laatst een set Pirelli Diablo Rosso 4 gekocht via bandenleader voor 305. Een kerel hier in de buurt heeft een machine en heeft ze er omheen gelegd voor 30 euro.
 
Ik heb laatst een set Pirelli Diablo Rosso 4 gekocht via bandenleader voor 305. Een kerel hier in de buurt heeft een machine en heeft ze er omheen gelegd voor 30 euro.
Ah dat is niet duur zeg. (Montage dan hè ;))

Bij mij liggen de supercorsas erop, bevallen opzich prima, maar was toch benieuwd naar de ervaringen. Mbt het erom leggen, ik wil dat motoxpert ook meteen even de hub kijkt. Normaal is een bandenboer prima, maar in dit geval.
 
Iemand nog valdoppen voor F4 2007 op overschot? (Ik zet dit ook bij gezocht, maar misschien dat het hier sneller opvalt bij het doelpubliek)
 
Iemand van jullie interesse in een zitje of stepjes?
 

Bijlagen

  • 9F3FDBAC-13D7-4DAD-B197-9F68EDE2DF05.jpeg
    9F3FDBAC-13D7-4DAD-B197-9F68EDE2DF05.jpeg
    365,3 KB · Weergaven: 4
  • 457F5F99-1F54-445B-A7DD-1B7E43D0C389.jpeg
    457F5F99-1F54-445B-A7DD-1B7E43D0C389.jpeg
    275,7 KB · Weergaven: 4
Deze heb ik ook over. Iemand daar interesse in?
 

Bijlagen

  • F4D3DCCD-EA4A-4514-A506-C3945E9C52FC.jpeg
    F4D3DCCD-EA4A-4514-A506-C3945E9C52FC.jpeg
    267,5 KB · Weergaven: 11
  • CCDEAC87-A45F-418A-9935-F6B8FA2C1DDA.jpeg
    CCDEAC87-A45F-418A-9935-F6B8FA2C1DDA.jpeg
    213,7 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan