MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

0E7F3ADF-377F-448D-92C7-933068079872.jpeg
E6D6578C-74AC-4D77-95BD-14E300A9D530.jpeg
 
Warm tijdens het rijden ?
Dan moet je zeker geen 1078 uithalen met zo'n weertje 😅 fiets is bijna af maar moet op verlof met de kroost dus zonder motor, dus rijden maar :]

rDW14CS.png


JE8sCCw.png
 
Warm is het zeker.

Gisteren nog een rit door de ardennen gemaakt. Scheelt dat ik hier op 5min van de Belgische grens afzit.

Toen ik in de middag thuis kwam kon ik meteen de douche in. Het zweet liep overal. Maar genieten was het zeker.
 
Het was echt niet te doen… ik dacht, ik ga op de motor naar kantoor. (Vanuit Lelystad naar Arnhem) Lekker optijd weg binnendoor die kant op. Heen was echt prima, heerlijk fris. Maar terug… man man man, en wat een hitte komt er dan van zo’n motor af ;-)
 
Na afgelopen voorjaar mijn bugspoiler kapot gereden te hebben op een stoepje, gisteren een nieuwe gemonteerd en het gaas gemonteerd en gespoten.

Erg blij mee.
 

Bijlagen

  • EFBD0261-B80A-4EA1-8A76-EB4CBD8BA21C.jpeg
    EFBD0261-B80A-4EA1-8A76-EB4CBD8BA21C.jpeg
    465,2 KB · Weergaven: 36
  • 483F0E92-B239-4807-A196-505D70225817.jpeg
    483F0E92-B239-4807-A196-505D70225817.jpeg
    200,9 KB · Weergaven: 33
Hallo MV-ers, is een Brutale 910s in het algemeen bruikbaar als woonwerk motor? Met bruikbaar bedoel ik vooral betrouwbaar genoeg, onderdelen redelijk goed verkrijgbaar, etc. Ik weet dat er heel veel motoren zijn die er wel voor gemaakt zijn en dat het soort van heiligschennis is om met een MV door weer en wind te gaan knallen. Ik weet ook dat de restwaarde na een tijdje/veel kms nihil zal zijn. Maar het gaat mij erom dat ik plezier heb van en naar werk en dat ik een redelijke mate van zekerheid heb dat ik niet te vaak voor onaangename verassingen kom te staan. Ik weet dat het ongebruikelijk is, maar ik hou niet zo van 13 in een dozijn... Ter illustratie, ik heb jaren woonwerk gereden met een Laverda Atlas, met diverse Yamaha SZR 660's (gemaakt in Italie), met Honda VTR1000 SP1 en SP2 en de laatste jaren met een Triumph Speed Triple 955i. Is een Brutale 910s een waardige opvolger? Ik snap natuurlijk ook dat het afhangt van het exemplaar en staat van onderhoud en voormalig gebruik. Oja, ik ben een beetje te lui om dit topic van begin tot eind door te spitten, een linkje naar een goed antwoord op mijn vraag is ook welkom. Of kan ik beter naar een 675 uitkijken? Minstens zo mooi :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen probleem. Heb 30.000 km gedaan zonder problemen op een 910R, alleen normaal onderhoud. EN op mijn huidige werkplek zie ik een medewerker regelmatig zijn 910R als woon-werk verkeer motor gebruiken.
 
Doen wat je zelf leuk vindt! Ik rij zelf met de 675 regelmatig naar het werk(alleen met mooi weer), al was het een 910 geweest deed ik dat ook gewoon
 
Doen wat je zelf leuk vindt! Ik rij zelf met de 675 regelmatig naar het werk(alleen met mooi weer), al was het een 910 geweest deed ik dat ook gewoon
Ja, het lijkt me erg leuk om dat met een 910 te doen, daar twijfel ik niet aan. Lijkt me een prima fiets om mee door het verkeer te raggen, maar ook om even mee te blazen als er meer ruimte is. Maar ik maak aardig wat kilometers met de woonwerkfiets (ca.18k per jaar) en ik gebruik 'm zeker niet alleen met mooi weer. Ik ben wel een poetser (moet dus veel en vaak poesten) en ik ben ook nauwkeurig met onderhoud. Dus als 910-ervaringsdeskudigen hier in koor beginnen te roepen dat ik dat beter niet kan doen om wat voor reden dan ook, dan denk ik er nog even wat langer over na. Of ik zoek wat anders.
 
En Robert, hoe bevalt de w-w slet? _O-
Nou ze heeft me al 3x naar werk gebracht en ook al 2x terug. Door het baggerweer, door het baggerverkeer (tien km file per rit is geen uitzondering). Geheel naar tevredenheid en zonder problemen ;) Het rijwielgedeelte is perfect (als je niet teveel hobbeltjes tegenkomt), maar ook het blok heeft een heerlijk karakter voor dit werk, nog veel beter dan ik durfde te hopen van een 4-cilinder (mijn allereerste 4-cilinder in 41 jaar motorbezit!)
Wel wat kleinere dingetjes waar ik wat aan moet doen of aan moet wennen. De voetsteunen zijn nogal klein maar vooral belachelijk glad, vooral bij nat. Ik rij eigenlijk altijd met de bal van m'n voet op de stepjes en dat is dus niet te doen als ze nat zijn. Ik heb de neiging met de zaag/dremel aan de gang te gaan om scherper profiel in de voetsteunen te krijgen, maar ik vind dat nog een beetje moeilijk in m'n hoofd om zoiets te doen bij als-nieuwe stepjes.
Dan is er de injectie die niet helemaal perfect is. Het aan/uit karakter is prominent aanwezig, maar dat is vooral even wennen, daar is best goed omheen te rijden. Vervelender is dat bij constante snelheid in bepaald toerengebied het ding langzaam gaat 'zagen' (geen constante trekkracht), en laat dat nou net bij 115 tot 130 op de klok zijn, mijn kruissnelheidsgebied.
Dan zijn er (nog) de bar end spiegeltjes die naast het stuur zitten in plaats van erboven of eronder. Dat maakt het tussen de files doorrammen zo'n 20cm spannender dan nodig. Daar moeten andere voor komen.
Korte vraag lang verhaal
 
Goedemiddag Allen,

Mijn carterpan lekt op de pakking. Nou zou je denken, simpel opgelost. Zijn die pakkingen niet leverbaar meer !?

Jullie opties of weten jullie nog wat te liggen? (Ik wil eigenlijk niet lijmen/kitten etc) Dealer en startwin gaf ook als antwoord, niet leverbaar meer.
 
Goedemiddag Allen,

Mijn carterpan lekt op de pakking. Nou zou je denken, simpel opgelost. Zijn die pakkingen niet leverbaar meer !?

Jullie opties of weten jullie nog wat te liggen? (Ik wil eigenlijk niet lijmen/kitten etc) Dealer en startwin gaf ook als antwoord, niet leverbaar meer.
Mocht er niks te vinden zijn gewoon zelf 1 maken,vel pakkingpapier kopen en die pas maken,zal best wel ergens een you tube filmpje
zijn hoe dat te doen.
 
Mocht er niks te vinden zijn gewoon zelf 1 maken,vel pakkingpapier kopen en die pas maken,zal best wel ergens een you tube filmpje
zijn hoe dat te doen.
Dat denk ik ook wel. Maar toch, dat zoiets simpels als een pakking niet meer te krijgen is…
 
Terug
Bovenaan Onderaan