MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Goedemorgen iedereen,

Ik kijk al een tijdje mee op motor-forum en heb een mooie MV Agusta f4 1000 312r gezien van 2007, zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aankoop?
 
Goedemorgen iedereen,

Ik kijk al een tijdje mee op motor-forum en heb een mooie MV Agusta f4 1000 312r gezien van 2007, zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aankoop?
Buiten techniek om sowieso de vraag of je 'm überhaupt kunt verzekeren gezien je leeftijd, nieuw waarde en vermogen van de fiets. Jammer als je iets koopt en de verzekering niet rond kunt krijgen.
 
Buiten techniek om sowieso de vraag of je 'm überhaupt kunt verzekeren gezien je leeftijd, nieuw waarde en vermogen van de fiets. Jammer als je iets koopt en de verzekering niet rond kunt krijgen.

Ik heb al zitten kijken naar verzekeringen en ik kan hem verzekeren, is een aardig bedrag maar is het voor mij zeker waard.
 
Goedemorgen iedereen,

Ik kijk al een tijdje mee op motor-forum en heb een mooie MV Agusta f4 1000 312r gezien van 2007, zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aankoop?

Hangt een beetje van de km stand af.
Of het onderhoud netjes gedaan is. En verder gewoon altijd meteen de hub lager vervangen.
 
Km stand is 26000. Om de hoeveel tijd moet de hub lager vervangen worden?

Biij aanschaf zou ik het sowieso doen en dan meteen een upgrade lager.
Daarna tenminste elke 12.000 km controleren of vervangen. Als je minder rijdt eens in de twee jaar ofzo.

Maar goed... Dat is mijn inzicht. Wellicht weet iemand anders het beter.

Overigens zou ik in een eerste gen F4 altijd een andere hub er in doen. Ben je van dit gezeur af. Moet je wel willen investeren. Ik heb er één van Design Corse in zitten.
 
Was de garage aan het opruimen en vond deze nog, nooit gebruikte carbon radiatorcover. Kan ik er iemand mee blij maken? grtn Andrew
full
 
Hallo mede MV rijders :)
Ik heb sinds een paar maanden een Brutale B3 800 uit 2013, de Italia uitvoering, en man wat stuurt dat lekker zeg!
Plenty power over de hele range, voor mij wel in ieder geval. Wat gevoelig op het gas, maar dat vergt alleen wat gewenning en gaat nu prima.
Enige dingetje is dat er onder de 50km/u echt niet mee te rijden is :p
Rotonde of door de straat rijden in de 2e versnelling lukt zonder een hakkende bokkende motor alleen met koppeling erbij. Als ik de motor in zijn vrij zet en dan het toerental tussen de 3000 en 5000 toeren houd, dan hoor je het toerental echt alle kanten op gaan.
Ik wist van te voren dat de MV's niet echt van lage toeren houden, maar dit moet met wat tuning toch wel te verbeteren zijn?
Ik ben dus op zoek naar een tuner die écht weet waar hij/zij mee bezig is, en de boel helemaal perfect afstelt.
Ik vind de brutale echt een waanzinnig mooie en fijn sturende motor, dus als ik dit opgelost krijg dan issie helemaal perfect!

Ik wil het volgende laten uitvoeren:
  1. TPS reset,
  2. throttle body synchroniseren
  3. Motor rem aanpassen
  4. en natuurlijk de de dyno tuning
  5. Misschien power restrictie eraf (kan dacht ik 125pk leveren)

Paar vragen waarvan ik hoop dat iemand er een antwoord op kan geven:

  1. Welke tuners raden jullie aan? Ik woon in de omgeving Leiden. Heb Carmo in Helmond gevonden en Madracing. Van wat ik zo kan zien op internet komt Carmo wat professioneler over, maar hoor graag jullie ervaringen.
  2. Welke voorbereidingen treffen? Suggesties zijn welkom. Ik dacht zelf aan:
    1. Versie olie + filter
    2. Verse bougies (welke?)
    3. c. Luchtfilter (maar die is nog behoorlijk nieuw)
Alle input is welkom! :)
 
Laatst bewerkt:
Kan me niet vinden in je commentaar. De mijne was vrij soepel. (Ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent) Wat je eerst zou kunnen doen is zorgen dat de laatste software updates erop worden gezet en er een TPS reset plaatsvindt.

Afstellen zal lastig worden, ik ken tenminste niet iemand die de Brutale kan afstellen. Je kunt wel met een piggy back systeem werken zoals een Power Commander. Je kunt dan echter de motorrem niet afstellen. (Je hebt hierin overigens al twee keuzes)
 
Hi Lacsap, volgens carmo.nl kan het wel.
F3 / Brutale 800 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Copy-paste van hun website, specifiek voor de F3 en de brutale B3:

Customize your own tune file, possible ECU modifications:

* Improved fuel maps
* Improved ignition maps
* Remove factory timing retard
* Remove throttle restrictions
* Increased idle
* Increased rev limiter
* Remove speed limiters (gear dependent)
* Reduce excessive engine braking/improved deceleration
* Improved throttle control & reaction
* Remove injector shut-off on deceleration
* Eliminate factory “error codes” **
(removing the exhaust servo motor * O2 sensors * steering dampers * pair valve AIS system)
* Injector phasing adjustment
* Velocity stack switching adjustment (variable stacks only)
* Race fuel mapping
 
Dat zijn aangepaste mappings niet specifiek voor jou motor. Er is wel software waarmee het kan maar tuners hebben dit in de regel niet. Je kunt het natuurlijk zelf aanschaffen en ermee naar een tuner gaan.
 
Bedankt voor je reactie!
Ik ben totaal geen expert op dit gebied, vandaar ook de vraag haha :)
Maar wat wordt er dan bedoeld met een ECU flash?
Ik dacht dat de motor met een default map geflasht wordt, dan de motor op de dyno gaat, er een computer + sensoren (o.a. wideband 02) aan gehangen worden, en dan vervolgens wordt gekeken naar de karakteristiek van de motor onder belasting.
Vervolgens wordt de default map aangepast en weer geflashed naar de ecu van de motor.
En dan valideren met nog een dyno run. Misschien dit laatste proces een paar keer herhalen totdat het goed genoeg is.t
Ik zal eens bij carmo en madracing navragen wat ze precies wel en niet kunnen.
 
Een ECU Flash is niets anders dan het bijwerken van de software en/of mapping. Het zegt echter niets over hoe deze mapping tot stand is gekomen. Het mooiste is doormiddel van metingen op de Dyno met jouw fiets. Het kan ook een mapping zijn die voor een andere fiets van hetzelfde type is gemaakt.

Als ik zo het verhaal van Carmo lees wordt ik er ook niet veel wijzer van. Het is zo algemeen opgestelt dat een belletje waarschijnlijk beter is.
 
Installeer eerst maar de laatste software update. Mijn B3 rijdt nog soepel bij 10 km/u.

Als het dan nog niet goed is zet 'm even op de bank. Meten is weten. Dit gespeculeer schiet helemaal niets op.

En dan kun je aan afstellen denken.

Ervaring met MV... here you go:
www.madracing.nl
 
Goeiemorgen, ik ben benieuwd of er mensen actief zijn in dit topic met een Rivale 800. Ik heb gisteren mijn GSX-R 1000 verkocht en ben me aan het oriënteren op mijn volgende motor. En daarbij gaat fun voorop staan heb ik mezelf voorgenomen. Hierbij ben ik erg enthousiast geworden over de Rivale. Mocht hier iemand zijn/haar positieve/negatieve ervaringen willen delen dan ben ik erg benieuwd. Volgens deze site staan er maar 29 op kenteken in NL dus hopelijk leest er iemand van die 29 mee hier. Ben onder andere wel benieuwd hoe ver je normaal gesproken komt op een tank, aangezien het 2014 model een kleinere tank heeft dan 2015.

Algemene info over (bv de betrouwbaarheid van) de 800 triple is uiteraard ook zeer welkom, aangezien deze in veel meer modellen zit. Of specifieke dingen waar ik op moet letten voor de aanschaf (naast de gebruikelijke algemene checks op sporen van schade etc.).

Specifiek vraagje heb ik alvast; in het werkplaatshandboek dat ik vond zie ik dat bij 12.000 km de eerste kleppencheck is, moet er dan vaak al gesteld worden op basis van jullie ervaringen?

Inmiddels heb ik alle Youtube filmpjes van de Rivale wel gezien *D dus wat praktijkervaring ben ik nu wel erg nieuwsgierig naar!
 
Op een tank ga je niet ver komen. Dat is wel lastig.
Kleppen stellen is meestal niet aan de orde, maar het kan natuurlijk wel.
Je gaat zeer waarschijnlijk tegen een start koppeling aanlopen en dat is nog garantie.

Meer info op www.mvagusta.net

Heb je al proef gereden?
 
Dank je! Heb al veel gelezen op mvagusta.net en dan komen die 'sprag clutches' ook steeds langs inderdaad. Nog niet proefgereden (wel even op eentje gezeten), ik zit erover te denken om bij onze oosterburen eentje te gaan bekijken (met proefrit uiteraard). Woon niet ver van de grens dus ze staan daar soms dichter bij dan in NL. En de prijzen zijn ook niet verkeerd trouwens. Grotere tank (2015+ model) misschien toch overwegen...
 
Dank je! Heb al veel gelezen op mvagusta.net en dan komen die 'sprag clutches' ook steeds langs inderdaad. Nog niet proefgereden (wel even op eentje gezeten), ik zit erover te denken om bij onze oosterburen eentje te gaan bekijken (met proefrit uiteraard). Woon niet ver van de grens dus ze staan daar soms dichter bij dan in NL. En de prijzen zijn ook niet verkeerd trouwens. Grotere tank (2015+ model) misschien toch overwegen...
Of een Stradale die kom je ook soms voor een leuke prijs tegen en heeft een grotere tank.
 
Heb inderdaad ook wel naar de Stradale gekeken, maar gezien de kortere achterbrug van de Rivale denk ik dat die wel wat speelser rijdt. Maar je staat inderdaad vaker aan de pomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan