MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Gemiddeld doen ze rond de 5500,-,daarboven meestal lage km stand,daaronder met hogere km standen.
Zonde om hem weg te doen,zoals Maximu Velocity schrijft daar zou je nog wel eens spijt van kunnen krijgen,
ik heb ook wel motoren verkocht omdat ik tijdelijk geen tijd had om er op te rijden,maar heb later van sommige motoren toch spijt gekregen
dat ik ze verkocht heb,en heb ook altijd weer een motor gekocht om toch weer te kunnen rijden,het blijft toch aan je knagen
dat motorrijden.En zo,n zelfde motor terug kopen kan ik nu wel vergeten want de prijzen waren flink omhoog geschoten
in de tussentijd en dat heb ik er niet voor over.

Rond de 5 / 5.5k had ik inderdaad ook in gedachten.
Van af oktober nieuwe baan, met een beetje geluk dan in het weekend weer tijd om eens een rondje te doen.
 
Hallo,

Sinds vandaag ben een trotse bezitter van een F3 675 uit 2012. Ik wil deze fiets ombouwen tot cicruitfiets, weten jullie toevallig of er andere quickshifter sensoren te koop zijn zodat je omgekeerd kan schakelen? Ik zoek dus een push sensor i.p.v. een pull.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.
 
Hallo,

Sinds vandaag ben een trotse bezitter van een F3 675 uit 2012. Ik wil deze fiets ombouwen tot cicruitfiets, weten jullie toevallig of er andere quickshifter sensoren te koop zijn zodat je omgekeerd kan schakelen? Ik zoek dus een push sensor i.p.v. een pull.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.

Design corse? Verder geen idee. Ben niet zo thuis in circuit fietsen
 
Design corse? Verder geen idee. Ben niet zo thuis in circuit fietsen

Geen probleem, ik zie overal gewoon race remschakelsetjes. Het schakelpedaal bevestig je dan op de plaats van de zijstandaard. Op deze manier kan je dus de originele sensor behouden en toch omgekeerd schakelen.

Hebben jullie ervaring met flashen van de ecu om de milieu restricties er uit te halen? Of gebruiken jullie iets anders zoals powercommander of rapidbike module?

Dit kwam ik nog tegen en lijkt mij wel interessant:
 
Geen probleem, ik zie overal gewoon race remschakelsetjes. Het schakelpedaal bevestig je dan op de plaats van de zijstandaard. Op deze manier kan je dus de originele sensor behouden en toch omgekeerd schakelen.

Hebben jullie ervaring met flashen van de ecu om de milieu restricties er uit te halen? Of gebruiken jullie iets anders zoals powercommander of rapidbike module?

Dit kwam ik nog tegen en lijkt mij wel interessant:

Dan zal ik je hetzelfde advies geven wat mij is gegeven en waar ik super blij mee was! Informeer eens bij Madracing. Klein bedrijf, maar erg veel kennis van zaken en eerlijk geprijsd!

Voor mij was het erg ver rijden en er zaten ook mensen bij mij om de hoek met een vermogensbank, maar ben erg blij dat ik daar heen ben gegaan. Hij heeft erg veel moeite gedaan om er een correcte e-prom bij te vinden (4 verschillende laten komen van leverancier) en die vervolgens nog aangepast aan mijn brutale!
 
Voor de QS sensoren probeer eens Evolution Bike in Italie.
Voor het flashen inderdaad MADRacing. Toppers en hun specialisme.

Oké bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik ook contact gehad met Tovami in Goes, die kunnen ook alles aanpassen. Gezien ik daar altijd erg goed geholpen ben ga ik daar weer heen.

Ik laat sowieso even weten wat de resultaten zijn. Heeft er iemand van jullie ook een stuurdemper gemonteerd?

En als laatst, ik heb nog een paar foto’s gemaakt..
 

Bijlagen

  • BE75098B-9294-483A-AB13-EBD85D7391A7.jpeg
    BE75098B-9294-483A-AB13-EBD85D7391A7.jpeg
    255,9 KB · Weergaven: 25
  • 3D7CB22D-9E5C-4182-92B3-D4E386B07DEE.jpeg
    3D7CB22D-9E5C-4182-92B3-D4E386B07DEE.jpeg
    263,3 KB · Weergaven: 25
Oké bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik ook contact gehad met Tovami in Goes, die kunnen ook alles aanpassen. Gezien ik daar altijd erg goed geholpen ben ga ik daar weer heen.

Ik laat sowieso even weten wat de resultaten zijn. Heeft er iemand van jullie ook een stuurdemper gemonteerd?

En als laatst, ik heb nog een paar foto’s gemaakt..
Schitterende fiets :} . Ben erg benieuwd wat je er van vindt op het circuit, ik wil als volgende circuitfiets ook een 3 pitter dus ga je progressie zeker volgen.
 
Oké bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik ook contact gehad met Tovami in Goes, die kunnen ook alles aanpassen. Gezien ik daar altijd erg goed geholpen ben ga ik daar weer heen.

Ik laat sowieso even weten wat de resultaten zijn. Heeft er iemand van jullie ook een stuurdemper gemonteerd?

En als laatst, ik heb nog een paar foto’s gemaakt..

MAD heeft ook Tovami dus zal vast allemaal goed komen.

Ik heb een B3 en daar de standaard stuurdemper vervangen voor een Ohlins. Ik had namelijk nogal last van een wiebelende voorkant bij volgas en iets hogere snelheden.
 
MAD heeft ook Tovami dus zal vast allemaal goed komen.

Ik heb een B3 en daar de standaard stuurdemper vervangen voor een Ohlins. Ik had namelijk nogal last van een wiebelende voorkant bij volgas en iets hogere snelheden.

Dat wiebelen herken ik wel helaas.. Binnenkort de motor naar HK brengen om de standaard vering te laten services en afstellen. Ik ben erg benieuwd hoe dat op het circuit gaat.. Als de motor daar toch staat kan er gelijk een stuurdemper op👍💪

Vandaag nog een andere rempomp gemonteerd, dit moest natuurlijk ook een Italiaanse zijn🤩
 

Bijlagen

  • 017CE001-37A2-44FE-91BE-F61AD2609086.jpeg
    017CE001-37A2-44FE-91BE-F61AD2609086.jpeg
    84,1 KB · Weergaven: 11
Dat wiebelen herken ik wel helaas.. Binnenkort de motor naar HK brengen om de standaard vering te laten services en afstellen. Ik ben erg benieuwd hoe dat op het circuit gaat.. Als de motor daar toch staat kan er gelijk een stuurdemper op👍💪

Vandaag nog een andere rempomp gemonteerd, dit moest natuurlijk ook een Italiaanse zijn🤩

Dat moet volgens mij helemaal goed komen.
 
Zo, dan zullen we ook maar weer eens Eem dilemma in de groep gooien.
Zoals voor sommige bekend ben ik in bezit van een brutale 750s die ik nog steeds fantastisch vind!
Helaas vorig jaar amper gereden en dit jaar door diverse omstandigheden nog helemaal niets:(

Soms twijfel ik of ik hem moet verkopen of niet. Aan de ene kant zonde van de machine als hij stil staat, en zonde van het geld. Aan de andere kant zou ik hem nu kunnen pakken als de mogelijkheid zich voor doet. En afschrijven verwacht ik niet veel meer bij deze motoren.

Wat is een brutale 750s sowieso nog waard volgens jullie?
Bekijk bijlage 1414684Bekijk bijlage 1414685Bekijk bijlage 1414686Bekijk bijlage 1414687

Een wat late reactie, maar idd niet verkopen gewoon lekker in de woonkamer zetten. Heb ik ook gedaan, kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen.
 
Vandaag mijn MV Brutale1090RR opgehaald als nieuw wat een fijne motor mooi geluid en veel power.

Mooi ding.

Ben enkel benieuwd naar jouw beleving op gas terugnemen ( vooral in 2) en het aan/uit effect van de motor / het gas. Waar mijn gsxr 1000 lekker doorrolt en motorisch gewoon soepel blijft draaien zonder inhouden , houdt mijn MV in zodra het gas eraf gaat en heeft ie een verschrikkelijk aan/uit effect met het gas.
Hoe is dat met deze Brutale ?
 
Hallo gamblertje ik heb de fiets pas maar van aan/uit effect heb ik tot nu nog niets van gemerkt nou heeft mijn Brutale wel Rexxer tuning dus is hij perfect afgesteld .
 
Een wat late reactie, maar idd niet verkopen gewoon lekker in de woonkamer zetten. Heb ik ook gedaan, kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen.

In de woonkamer zetten klinkt bij mij als een goed idee, maar dat ga ik niet voor elkaar krijgen ben ik bang haha!
 
Weten jullie of het uitlaatsysteem van een F3 675 het zelfde is als van een 675 Brutale?
Andere bochten en een klep in de uitlaat voor de F3. Knalpot weet ik niet zeker. Aftermarket past het allemaal wel maar of ie 1 op 1 gelijk is?!
 
Andere bochten en een klep in de uitlaat voor de F3. Knalpot weet ik niet zeker. Aftermarket past het allemaal wel maar of ie 1 op 1 gelijk is?!
Ik ben benieuwd.. Ik zag een SC-project slip-on staan op marktplaats en kon het niet laten om hem te bestellen. Zelf vind ik de originele demper veel mooier, maar qua gewicht en prestatie is een SC-project wel interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan