MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Heeft of weet er iemand van jullie nog een betaalbaar voorwiel te koop? Die zoek ik namelijk nog.. Een achterwiel heb ik inmiddels👌👍
 
Ik ben benieuwd.. Ik zag een SC-project slip-on staan op marktplaats en kon het niet laten om hem te bestellen. Zelf vind ik de originele demper veel mooier, maar qua gewicht en prestatie is een SC-project wel interessant.
Kan zijn dat je een beugeltje voor de onderkuip moet fabriceren. Niets onoverkomelijks.
 
Het staat niet zo mooi als de originele... Het klinkt echt super gaaf!! Binnenkort maak ik een filmpje💪

Ohja, het past bijna zonder aanpassingen.. Ik moet alleen een steun maken/kopen om tussen de demper en het subframe te plaatsen.
632C5154-8208-4CF4-8DD6-E5B2C176892C.jpeg
 
Zo, zal mij is aanmelden hier :W

Mijn naam is Sven, woonachtig in de omgeving van Utrecht en sinds kort eigenaar van een Brutale 1090RR. Uiteraard erg blij met deze machine want hij rijdt fantastisch en ziet er schitterend uit. Ik was 12 of 13 toen ik in Zeeland bij Motoport in Goes voor het eerst een Brutale 750 zag en heb het model altijd prachtig gevonden. Nu eindelijk de slag geslagen en rijd ik er zelf op een.

Afgelopen zondag was ik naar de Italdag in Beusichem geweest maar kwam daar helaas geen enkele Brutale viercilinder tegen, afgezien van een hagelnieuwe bij de stand van Joppen. Ik had gehoopt om wat wijzer te worden over het onderhoud en aandachtspunten van deze machines (met name de achterhub die wat aandacht nodig zou hebben?) maar dat viel dus wat tegen. Misschien houden Brutale rijders niet van lang stilstaan, dat zou goed kunnen natuurlijk :P

20190802_204131.jpg


De vorige eigenaar had er een schuivertje mee gehad waardoor er een krauw op de punt van de tank zit en het blok en radiator-cover wat oppervlakkige schaafplekken heeft opgelopen. Dus dat ga ik van de winter laten herstellen. In de tussentijd nog lekker rijden!
 
De MV's en dus ook Brutale van 2010 en later hebben een verbeterde versie van de hub en die geeft in principe geen problemen. Voor alle modellen voor 2010 weet je eigenlijk zeker dat de lager er op een bepaald moment uit loopt. In beide gevallen is onderhoud belangrijk.

Er bestaan upgrade hubs van Design Corse en Mitch Hubman en die hebben een beter design.

Als het gaat om kennis en community bouwen om MV Agusta heen... wordt lid van de club www.mvocb.nl , dan heb je altijd een ingang naar informatie en onderlinge support.
 
Zo, zal mij is aanmelden hier :W

Mijn naam is Sven, woonachtig in de omgeving van Utrecht en sinds kort eigenaar van een Brutale 1090RR. Uiteraard erg blij met deze machine want hij rijdt fantastisch en ziet er schitterend uit. Ik was 12 of 13 toen ik in Zeeland bij Motoport in Goes voor het eerst een Brutale 750 zag en heb het model altijd prachtig gevonden. Nu eindelijk de slag geslagen en rijd ik er zelf op een.

Afgelopen zondag was ik naar de Italdag in Beusichem geweest maar kwam daar helaas geen enkele Brutale viercilinder tegen, afgezien van een hagelnieuwe bij de stand van Joppen. Ik had gehoopt om wat wijzer te worden over het onderhoud en aandachtspunten van deze machines (met name de achterhub die wat aandacht nodig zou hebben?) maar dat viel dus wat tegen. Misschien houden Brutale rijders niet van lang stilstaan, dat zou goed kunnen natuurlijk :P

Bekijk bijlage 1424129

De vorige eigenaar had er een schuivertje mee gehad waardoor er een krauw op de punt van de tank zit en het blok en radiator-cover wat oppervlakkige schaafplekken heeft opgelopen. Dus dat ga ik van de winter laten herstellen. In de tussentijd nog lekker rijden!

Gefeliciteerd met je aankoop, Ziet er goed uit! Erg gave combi dat zwart met wit.
 
Bedankt voor de tips en de warme welkomst. Ik zal zeker ook langs de mv-dealer gaan, in mijn geval Arie Molenaar, om de dingen te laten doen die ik niet zelf wil of kan doen.

De traditionele zilver-rode combi misstaat ook zeker niet op de Brutale!
 
We zijn weer thuis en wat kan je dan beter doen dan een ritje op je MV? Genieten met hoofdletters!! Bij thuiskomst geconstateerd dat die vettige voorvorkpoten toch weer iets vettiger zijn geworden. Geen gezeur en de poten uit genomen. Nu volgende week maar een afspraakje maken met HK. Moet wel even bekennen dat de hereniging na al die maanden met mijn MV iets anders was dan ik mij had voorgesteld. Ze was namelijk weer mooier geworden!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: ymv
We zijn weer thuis en wat kan je dan beter doen dan een ritje op je MV? Genieten met hoofdletters!! Bij thuiskomst geconstateerd dat die vettige voorvorkpoten toch weer iets vettiger zijn geworden. Geen gezeur en de poten uit genomen. Nu volgende week maar een afspraakje maken met HK. Moet wel even bekennen dat de hereniging na al die maanden met mijn MV iets anders was dan ik mij had voorgesteld. Ze was namelijk weer mooier geworden!!!
Ben je soms met een borreltje op de garage ingelopen? De concensus is dat dit bij vrouwen wel zo werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ymv
Gaat nog even duren. Kan pas eind volgende week terecht bij HK. Ben maar vast begonnen met monteren van schakelaar voor handbediening van de koelwater ventilator.
Is inmiddels gemonteerd en aangesloten. Wat maken die ventilatoren een herrie zeg! Is wel even een heel andere wereld: Hoorapparaten in en nu geen butsmuts op en geen oorproppen in.
Uiteraard heel benieuwd hoe de koelwatertemp. zich straks gaat gedragen.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik druk aan het ombouwen en liep ik tegen het volgende probleem: Het achterwiel:X Dit zit ontzettend vast, hoe krijgen jullie dit los? En zo ik begreep uit de workshop manual is het linkse draad, kunnen jullie dit bevestigen?
 
Is inderdaad linkse draad. Ook bij mij zat de moer een keer erg vast. Met een goede luchttol kreeg ik deze geluukig weer los. Daarna met het juiste moment vastgezet. Dacht, uit mijn hoofd gezegd, 240Nm. Ik heb hiervoor een goede Hazet momentsleutel welke beide kanten op moment kan. Heeft een 1/2" vierkant gat.
 
Linkse draad inderdaad en met een luchtsleutel gaat het het beste. 240nm is het maximale. Ik ga normaal voor de ondergrens van 220nm. En drupje olie op het draad om te voorkomen dat het de volgende keer weer zo vast zit.
 
Inmiddels is de MV op de bankt geweest om hem af te stellen, hier het resultaat wat er gemeten werd aan het achterwiel:
D8516A4F-002D-4100-BE5B-D482F0B1F22A.jpeg
 
Roept wel een paar vragen op, want nu zit er 5% in maar 10% zou schade opleveren? Vervelend i.i.g. want 98 hebben ze niet waar ik woon (en dan is het nog de vraag of het daar ook niet gewoon in zit)

Zag dat de mv club een rit heeft gepland voor volgende week Zondag. Helaas heb ik dan van het werk een toerrit anders had ik me wel ingeschreven als lid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan