MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Roept wel een paar vragen op, want nu zit er 5% in maar 10% zou schade opleveren? Vervelend i.i.g. want 98 hebben ze niet waar ik woon (en dan is het nog de vraag of het daar ook niet gewoon in zit)

Zag dat de mv club een rit heeft gepland voor volgende week Zondag. Helaas heb ik dan van het werk een toerrit anders had ik me wel ingeschreven als lid.

Er komen nog wel wat ritten.
 
Zondag was het dan zo ver. Voor het eerst dit jaar op de MV gestapt. En wat een fantastische machine blijft het toch ook! Gelijk was weer duidelijk dat ik hem nog niet ga verkopen, anderhalf uur lang aan het genieten geweest👍🏻
 
Nou eerste circuitdag op de MV is een feit. Ik heb erg moeten wennen en ben ook niet aan de tijden gekomen waar ik op hoopte.. Uiteindelijk nog een paar 50ers gereden op Zolder, op de CBR600RR kwam ik tot 47ers dus viel het nu gewoon tegen. Stuurgedrag was wel erg fijn, alleen had ik veel moeite met het goede toerental te vinden de bocht uit. Voor het gevoel zit er een te groot voortandwiel op, dus dat zal nog iets kleiner moeten. Ik zag alleen dat er maar 2 keuzes zijn? Achter heb ik al een 43 en kan ik geen grotere vinden, hebben jullie hier ervaring mee?

Voor de liefhebber hier nog een rondje Zolder (en ja het is pijnlijk om buitenlangs voorbij gereden te worden):
 
Je tank kan er in iedergeval niet tegen, die zet uit en kan blaren krijgen.
Beste is om een paar cent meer te betalen voor premium brandstoffen. Mocht je droog staan dan kun je nantanken van E10 het best de tank snel leeg rijden en weer vullen met liefst ethanol vrije brandstof.
 
Ik tank met mijn Brutale 1090 RR premium en voeg een 20 ml tweetakt olie per tankbeurd toe om de kunstof onderdelen benzinepomp en slangen te smeren .
 
Ik neig naar kwakzalverij. Ze hebben het namelijk over "compenseert de nadelige gevolgen". Die term 'compenseert' geeft aan dat er dus niets wezenlijks opgelost wordt, er zouden slechts een paar vage voordelen aan het middeltje zitten. Net als andere benzine additieven overigens. Er wordt ook niet beschreven wat er met het bestandsdeel ethanol gebeurt, het gaat ons nu juist om de nadelige chemische eigenschappen van ethanol.

Als MV zelf aangeeft dat alle modellen er niet tegen kunnen dan zit er niets anders op, een middelvinger naar Brussel misschien maar dan houdt het op. Zal voor mij ook even zoeken worden waar ik m'n ethanolvrije peut vandaan haal elke keer.
 
M'n Rivale heeft nogal een kleine tank, en dus kleine actieradius. Zeker bij ritjes over het "platte land" van Duitsland heb ik niet altijd de luxe om een tankstation te vinden met V-Power of BP Active Ultimate.

Is onderstaande dan wellicht een oplossing? Of is het kwakzalverij?

https://www.putoline.com/nl/catalogus/product/2838/e10-fuel-fighter/5837/

Zolang je rijdt zal het allemaal ook wel meevallen. Dan kun je het vast wel tanken als er ook af en toe wel iets anders in gaat. Alleen voor je de motor voor langere tijd weg zet, dan is het wel af te raden.

Of die producten echt helpen weet ik niet. Ik ben genegen te denken dat het wel iets doet. Wat dat betreft kunnen we het beste kijken wat ze in klassieke motoren of auto's stoppen. Dat gezegd hebbende zal ik het navragen binnen onze eigen club.
 
Laat ik nou werkzaam zijn in de oldtimer branche.
Er zijn veel middelen op de markt die een brandstof “beter” zou moeten maken. Zelf ben ik redelijk tevreden over de producten van Wynns (nee ik heb geen aandelen :p) en dan zeker de producten die het brandstofsysteem reinigen werken meestal wel degelijk! Wellicht een idee om die aan het einde van het seizoen te gebruiken?

Verder adviseren wij meestal om inderdaad een premium brandstof te tanken, zeker als er maar af en toe mee gereden wordt!

De discussies over het voertuig met een volle of lege tank wegzetten is lastig bij een stalen tank, bij een oudere tank kan hij roesten van binnen als je hem leeg weg zet, maar als je hem vol weg zet heb je na de winter slechte brandstof..
bij een nieuwere tank of een van kunststof dan heb je dit probleem niet en zou ik hem niet al te vol weg zetten (en met premium brandstof)


Zolang je rijdt zal het allemaal ook wel meevallen. Dan kun je het vast wel tanken als er ook af en toe wel iets anders in gaat. Alleen voor je de motor voor langere tijd weg zet, dan is het wel af te raden.

Of die producten echt helpen weet ik niet. Ik ben genegen te denken dat het wel iets doet. Wat dat betreft kunnen we het beste kijken wat ze in klassieke motoren of auto's stoppen. Dat gezegd hebbende zal ik het navragen binnen onze eigen club.
 
Het is niet mijn bedoeling om een zoveelste olie topic te starten maar mijn F4- 1000 uit 2011 is aan een olie wissel toe en ik vroeg me af of ik hiervoor Motul 7100-10W60 of MotorexPowersynt 10W60 zal aanschaffen. Vorige keer is er Motorex ingegaan maar die olie is best wel wat duurder (voor een 4 liter kan €69 tegenover €43, voor zover ik zo snel online kon zien) terwijl Motul toch ook geen slecht bekend staande olie is. Iemand hier die advies kan geven?
 
Het is niet mijn bedoeling om een zoveelste olie topic te starten maar mijn F4- 1000 uit 2011 is aan een olie wissel toe en ik vroeg me af of ik hiervoor Motul 7100-10W60 of MotorexPowersynt 10W60 zal aanschaffen. Vorige keer is er Motorex ingegaan maar die olie is best wel wat duurder (voor een 4 liter kan €69 tegenover €43, voor zover ik zo snel online kon zien) terwijl Motul toch ook geen slecht bekend staande olie is. Iemand hier die advies kan geven?

Ik ben erg tevreden over motul, maar ieder heeft zijn eigen mening altijd over olie.
 
Het is belangrijker dat je frequenter olie verwisseld dan hoe duur of welk merk die is. Ik heb de olie gebruikt die ook in het handboek van de Brutale (2011) staat vermeld, namelijk eni iracing 10W60, was 45 euro volgens mij. Maar ik denk dat je niets verkeerd kan doen als je de juiste keurmerken en viscositeit aanhoudt.
 
Dag allen, hier een nieuwe MV eigenaar. Het betreft wel een schadegeval dus een mooi projectje. Tis een Dragster RR uit 2015, met onder andere 2 kromme velgen, weet iemand waar/of je die kunt laten richten? Ook overweeg ik om er gewoon andere velgen onder te gooien, zijn alle MV velgen uitwisselbaar? Alvast bedankt
 
Zo maar een reactie; Maximum Velocity, ik weet dat je een echte MV liefhebber bent, maar dat je daarnaast ook nog heel veel tijd en moeite neemt om anderen bij te staan en zo mogelijk te enthousiasmeren waardeer ik heel erg. Zo maar een pluimpje.
 
Laatst bewerkt:
Het moet niet gekker worden! Door een motorzaak in Limburg, Lemar Motoren, wordt een F4 750S te koop aan geboden met als toegevoegde informatie"....lekker rijden doet een MV Agusta niet maar daar koop je dit ook niet voor. ...." Ongelooflijk. Hoe kan je een motor aanbieden. En dan nog het woordje 'dit' alsof het om één of andere enge besmettelijke ziekte gaat.
Alhoewel...Beetje besmettelijk is een MV wel. Maar dat zullen die van Lemar waarschijnlijk nooit beseffen.
 
Het moet niet gekker worden! Door een motorzaak in Limburg, Lemar Motoren, wordt een F4 750S te koop aan geboden met als toegevoegde informatie"....lekker rijden doet een MV Agusta niet maar daar koop je dit ook niet voor. ...." Ongelooflijk. Hoe kan je een motor aanbieden. En dan nog het woordje 'dit' alsof het om één of andere enge besmettelijke ziekte gaat.
Alhoewel...Beetje besmettelijk is een MV wel. Maar dat zullen die van Lemar waarschijnlijk nooit beseffen.

Haha! Hoe krijgen ze het verzonnen. Het heeft misschien niet de perfectie van een jap, maar je hebt een motor die heerlijk rijdt en met een eigen karakter. Waar zie je dat nog?
 
Lekker bezig geweest met de schadefiets, Vering was uit het gietstuk gebroken, dus die creatief vervangen. Bleek ook nog carterpan kapot te zijn. Nieuwe kwam vandaag binnen, helaas geen tijd meer om erop te zetten. Blijkbaar moet dan ook heel de uitlaat eraf, doen we volgende keer wel. Ik heb een zaak gevonden die de velgen wil repareren.
 
Lekker bezig geweest met de schadefiets, Vering was uit het gietstuk gebroken, dus die creatief vervangen. Bleek ook nog carterpan kapot te zijn. Nieuwe kwam vandaag binnen, helaas geen tijd meer om erop te zetten. Blijkbaar moet dan ook heel de uitlaat eraf, doen we volgende keer wel. Ik heb een zaak gevonden die de velgen wil repareren.
Goed bezig. Plaatjes maken het verhaal nog mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan