MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Gister eindelijk weer een dagje circuit gereden op de MV. Helaas had ik wel wat problemen met de motor... Voor aanvang van de eerste sessie heb ik de motor even laten warmdraaien, omdat hij sneller op temperatuur was dan verwacht heb ik hem nog even uitgezet. Toen ik daadwerkelijk wilde gaan rijden kreeg ik de motor niet meer gestart en leek het op een kapotte accu (startmotor ging nog langzaam rond) Naja kan gebeuren dacht ik, snel een nieuwe accu gekocht zodat ik de tweede sessie kon rijden.. Dit ging goed, maar vervolgens moest ik tanken en kreeg ik daarna de motor weer niet gestart omdat ik het zelfde probleem had als eerder in de ochtend. Wederom ging de startmotor net te langzaam rond zodat de motor niet aansloeg.

Het lijkt me dus sterk dat de nieuwe accu ook kapot is, dus ben ik gaan meten.. Ik meet 14.4V laadstroom, dat is dus voldoende. Ook was de spanningsregelaar behoorlijk warm wat voor mijn gevoel aangaf dat hij tijdens het rijden ook blijft laden..

Komt dit verhaal jullie bekend voor?

Ik heb het gevoel dat er door de temperatuur stijging ergens weerstand in komt, maar is het dan in de startmotor, startrelais, spanningsregelaar of dynamo?

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.
Kleine update,
Na het vervangen van de spanningsregelaar heb ik geen problemen meer gehad. Inmiddels al enkele dagen gereden en ga eindelijk aan de motor wennen.. Helaas nog wel 2 seconden langzamer dan op m’n vorige cbr600rr..

Nog een paar foto’s om wat kleur te geven aan het forum😃
 

Bijlagen

  • 50FEC6FF-2102-484C-8743-AAE0006BE387.jpeg
    50FEC6FF-2102-484C-8743-AAE0006BE387.jpeg
    46,5 KB · Weergaven: 31
  • BE37FB5D-3605-4D4A-90B2-BBCB7B79364D.jpeg
    BE37FB5D-3605-4D4A-90B2-BBCB7B79364D.jpeg
    52 KB · Weergaven: 31
  • B6F0A044-8D4F-4E7D-BAAE-2B07E005D389.jpeg
    B6F0A044-8D4F-4E7D-BAAE-2B07E005D389.jpeg
    57,3 KB · Weergaven: 31
Kleine update,
Na het vervangen van de spanningsregelaar heb ik geen problemen meer gehad. Inmiddels al enkele dagen gereden en ga eindelijk aan de motor wennen.. Helaas nog wel 2 seconden langzamer dan op m’n vorige cbr600rr..

Nog een paar foto’s om wat kleur te geven aan het forum😃
Toffe foto's! die tijden van de CBR ga je vast nog wel verbreken met die prachtige machine!
 
Toen ik de motor van Maximum Velocity zag moest ik denken aan de eerste keer dat ik de F4 zag. Waarom? De wielen. Smaken verschillen nu eenmaal en de F4 vond ik (en vind ik nog steeds) schitterend, alleen had ik wat moeite met de sterwielen. De wielen van Max' brommert vind ik juist wel mooi. Waar gaat dit nu over zal je denken. Ik leg het uit. Sinds enige jaren ben ik in het gelukkige bezit van een F4 1078 RR312. Machtig mooi spul. Alleen heb ik daarmee een probleem. Een zielig verhaal moet tijdens de Kerstdagen toch zeker kunnen? Het lukt mij maar steeds niet om de baas in huis ervan te overtuigen dat zo'n mooie fiets niet in een ongezellige garage thuis hoort. Die hoort in de woonkamer!
Nu heb ik het volgende bedacht; Nee niet de vrouw de deur uit. Inruilwaarde boven de 70 is niet meer meetbaar. Nee ik dacht aan een schaalmodel. En nu komt mijn vraag, heeft iemand enig idee of er modellen zijn (Protar o.i.d.) die een F4 in het programma hebben met wielen anders dan de sterwielen? Voor zover er überhaupt nog modellen te koop zijn.
Hoe kan je een eenvoudige vraag met veel gezwets inkleden. Lijkt me aardig gelukt. Als dit geen spam is.
Waarmee ook aan de vraag van Maximum Voldaan is.
IMAG0436.jpg
 
Heeft iemand van jullie wel eens zelf koppelingsplaten vervangen van zijn 3 cilinder? Ik ben benieuwd of dit goed zelf te doen is, kan er namelijk weinig over vinden..
 
Toen ik de motor van Maximum Velocity zag moest ik denken aan de eerste keer dat ik de F4 zag. Waarom? De wielen. Smaken verschillen nu eenmaal en de F4 vond ik (en vind ik nog steeds) schitterend, alleen had ik wat moeite met de sterwielen. De wielen van Max' brommert vind ik juist wel mooi. Waar gaat dit nu over zal je denken. Ik leg het uit. Sinds enige jaren ben ik in het gelukkige bezit van een F4 1078 RR312. Machtig mooi spul. Alleen heb ik daarmee een probleem. Een zielig verhaal moet tijdens de Kerstdagen toch zeker kunnen? Het lukt mij maar steeds niet om de baas in huis ervan te overtuigen dat zo'n mooie fiets niet in een ongezellige garage thuis hoort. Die hoort in de woonkamer!
Nu heb ik het volgende bedacht; Nee niet de vrouw de deur uit. Inruilwaarde boven de 70 is niet meer meetbaar. Nee ik dacht aan een schaalmodel. En nu komt mijn vraag, heeft iemand enig idee of er modellen zijn (Protar o.i.d.) die een F4 in het programma hebben met wielen anders dan de sterwielen? Voor zover er überhaupt nog modellen te koop zijn.
Hoe kan je een eenvoudige vraag met veel gezwets inkleden. Lijkt me aardig gelukt. Als dit geen spam is.
Waarmee ook aan de vraag van Maximum Voldaan is.
Bekijk bijlage 1577463

Ho ho Ruud! Slechts 1 van mijn MV's heeft de sterwielen. En het staat deze verdomd goed.
Best grappig hoe de meningen verdeeld kunnen zijn.

Anyway, dank voor de bijdrage!!
 
"Best grappig hoe de meningen verdeeld kunnen zijn."
Zeker. Mede daaraan hebben we die grote verscheidenheid aan motoren en types te danken.
 
Heeft iemand van jullie wel eens zelf koppelingsplaten vervangen van zijn 3 cilinder? Ik ben benieuwd of dit goed zelf te doen is, kan er namelijk weinig over vinden..
Dat zal niet zoveel anders zijn dan bij andere motoren.

Kijk hier even voor de werkplaats handleidingen.
 
Ik heb eigenlijk nog nooit een slipperclutch uit elkaar gehaald. Naja aankomend weekend ga ik het loshalen. Bedankt voor de handleiding👍
 
Toen ik de motor van Maximum Velocity zag moest ik denken aan de eerste keer dat ik de F4 zag. Waarom? De wielen. Smaken verschillen nu eenmaal en de F4 vond ik (en vind ik nog steeds) schitterend, alleen had ik wat moeite met de sterwielen. De wielen van Max' brommert vind ik juist wel mooi. Waar gaat dit nu over zal je denken. Ik leg het uit. Sinds enige jaren ben ik in het gelukkige bezit van een F4 1078 RR312. Machtig mooi spul. Alleen heb ik daarmee een probleem. Een zielig verhaal moet tijdens de Kerstdagen toch zeker kunnen? Het lukt mij maar steeds niet om de baas in huis ervan te overtuigen dat zo'n mooie fiets niet in een ongezellige garage thuis hoort. Die hoort in de woonkamer!
Nu heb ik het volgende bedacht; Nee niet de vrouw de deur uit. Inruilwaarde boven de 70 is niet meer meetbaar. Nee ik dacht aan een schaalmodel. En nu komt mijn vraag, heeft iemand enig idee of er modellen zijn (Protar o.i.d.) die een F4 in het programma hebben met wielen anders dan de sterwielen? Voor zover er überhaupt nog modellen te koop zijn.
Hoe kan je een eenvoudige vraag met veel gezwets inkleden. Lijkt me aardig gelukt. Als dit geen spam is.
Waarmee ook aan de vraag van Maximum Voldaan is.
zijn er zeker, alleen zul je ergens anders moeten zoeken (ebay) want worden niet meer geproduceerd:

of de 1:6 handbuild modellen
 
Heeft iemand van jullie wel eens zelf koppelingsplaten vervangen van zijn 3 cilinder? Ik ben benieuwd of dit goed zelf te doen is, kan er namelijk weinig over vinden..
Ik heb het bij mijn F3 800 (alleen circuit) regelmatig uit elkaar gehad omdat ik problemen had met de koppeling (slippen) en het probleem aanvankelijk niet kon vinden.
Uiteindelijk bleek de achterkant van de naaf (waar de de eerste frictieplaat tegenaan ligt) een heel eind weggesleten.
Check dit dus voordat je met nieuwe platen aan de gang gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan