MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Staat er wat bijzonders in?

vandaag een mooie rit gereden, wat een heerlijke motor zeg👌Geen moment een dikke 2 cilinder (vorige motoren) gemist.

wel meteen enorm duidelijk dat de spiegels eraf moeten. Niks in te zien en het trillen overstemd het motor geluid 😖 ik wil wel origineel blijven rijden, dus opzoek naar een zo goed als gelijke vervanger. En misschien stel plaatjes maken om de spiegels net iets meer achterover te kunnen zetten.
V-Parts spiegel OEM stijl links E225I | Boonstra Parts deze.
 
Beste forumleden, waarom het er niet eerder van gekomen is weet ik niet, maar enfin.. Nieuw hier, maar niet onbekend met MF.

Ik heb hier en daar wat gebladerd en heb op menig onderwerp ook mijn eigen ervaringen opgedaan, waardoor dit mij, als trotse bezitter van een F4RR, de juiste plek leek om mijn eerste bericht te plaatsen.

Om mijn introductie wat luchtig te houden en gelijk een bijdrage te leveren wil ik inspelen op een oud bericht van @d'Ouwe waarin de vraag werd gesteld over miniaturen. Omdat een motor in de woonkamer voor mij geen optie was, heb ik een nagenoeg exacte kopie op schaal laten maken die wat wendbaarder is bij het verplaatsen. Uiteindelijk blijft het elke keer een opgave om niet te lang 'afscheid' te nemen na elke rit en met het besef dat je er thuis nog één hebt staan, maakt het toch wat makkelijker.

Ik hoop dat ik van tijd tot tijd iets zinnigs kan melden en uiteraard lijkt het me leuk om er eens bij te zijn als er een keer een rit wordt gepland.

Hier is ie dan (in 't klein):
 

Bijlagen

  • MV Agusta F4RR.jpg
    MV Agusta F4RR.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 44
Beste forumleden, waarom het er niet eerder van gekomen is weet ik niet, maar enfin.. Nieuw hier, maar niet onbekend met MF.

Ik heb hier en daar wat gebladerd en heb op menig onderwerp ook mijn eigen ervaringen opgedaan, waardoor dit mij, als trotse bezitter van een F4RR, de juiste plek leek om mijn eerste bericht te plaatsen.

Om mijn introductie wat luchtig te houden en gelijk een bijdrage te leveren wil ik inspelen op een oud bericht van @d'Ouwe waarin de vraag werd gesteld over miniaturen. Omdat een motor in de woonkamer voor mij geen optie was, heb ik een nagenoeg exacte kopie op schaal laten maken die wat wendbaarder is bij het verplaatsen. Uiteindelijk blijft het elke keer een opgave om niet te lang 'afscheid' te nemen na elke rit en met het besef dat je er thuis nog één hebt staan, maakt het toch wat makkelijker.

Ik hoop dat ik van tijd tot tijd iets zinnigs kan melden en uiteraard lijkt het me leuk om er eens bij te zijn als er een keer een rit wordt gepland.

Hier is ie dan (in 't klein):
Welkom en het is een vette motor zo'n RR.
Voor de leuke MV ritjes kan ik je de club aanbevelen - MVOCB.
Volgende ritten op 9 mei, 23 mei zo even uit mijn hoofd. Zelfs @d'Ouwe doet weleens mee ;-)
 
Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat door het MVOCB nog actief ritten werden gepland. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vorig jaar rond deze tijd voor het laatst heb gekeken.. Wellicht slechte timing.

Ik zie dat ik de tour van 18 april net heb gemist, maar ik zal de data zeker in de gaten houden.
 
Heb je ook een foto in het groot? ;)

Heb de 2de serie F4 in het bijzonder altijd erg mooi gevonden.

Lijkt mij leuk om je bij één van de clubritten te zien aansluiten. Op de FB pagina van mvocb worden de ritten ook aangekondigd, is misschien handiger om op de hoogte te blijven.

20210421_191817.jpg
 
Mijn favorieten zijn de f4 750 en de f3 800.
De eerste heb ik ooit getest, maar vond dat blok echt niets voor op straat.
 
Natuurlijk! Had hem vandaag van stal gehaald en toevallig een paar kiekjes genomen. Gave wallpaper heb je trouwens, mooi wat lichtinval kan doen.

IMG_20210424_200348.jpg

IMG_20210424_195908.jpg


Heb de groep op FB toegevoegd. Lijkt me leuk zo'n dag.

Wat betreft het straatgebruik van de F4 750, vond je dat omdat ie te weinig te bieden had onderin of omdat je juist te vaak geneigd was de top op te zoeken? De F3 800 is ook een beest, vooral op het circuit.
 
Ik vond dat ik zo lang moest wachten voor het vermogen kwam. Om wat lol te hebben moest ik overal zelfs in de laagste versnellingen veel te hard rijden.
De zitpositie was ook hilarisch veel extremer dan op mn ducati's.
 
Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat door het MVOCB nog actief ritten werden gepland. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vorig jaar rond deze tijd voor het laatst heb gekeken.. Wellicht slechte timing.

Ik zie dat ik de tour van 18 april net heb gemist, maar ik zal de data zeker in de gaten houden.
Ja hoor. Elk jaar wel een ritje of 10/12. Zelfs vorig jaar 8-)
 
Ik vond dat ik zo lang moest wachten voor het vermogen kwam. Om wat lol te hebben moest ik overal zelfs in de laagste versnellingen veel te hard rijden.
De zitpositie was ook hilarisch veel extremer dan op mn ducati's.
Ligt er volgens mij ook aan wat je onder lol verstaat, haha. Maar ik kan me voorstellen dat het je moet liggen. Dat zal volgens mij, in ieder geval wat betreft de zithouding, niet veel anders zijn met de F3 denk ik.
 
Woopwoop, mag mij vanaf 22 mei ook hier melden. Als het goed is kan ik dan een brutale 910s bij de dealer ophalen.

Hebben jullie nog tips voor dit model (jaar 2006)
 
Woopwoop, mag mij vanaf 22 mei ook hier melden. Als het goed is kan ik dan een brutale 910s bij de dealer ophalen.

Hebben jullie nog tips voor dit model (jaar 2006)
Dan moeten we eerst een foto zien 😬

en gefeliciteerd!
 
Woopwoop, mag mij vanaf 22 mei ook hier melden. Als het goed is kan ik dan een brutale 910s bij de dealer ophalen.

Hebben jullie nog tips voor dit model (jaar 2006)
Damn, hier wilde ik naar gaan kijken.......moet ik even verder zoeken dus. 8-)
Gefeliciteerd met je aankoop in ieder geval!
 
Natuurlijk! Had hem vandaag van stal gehaald en toevallig een paar kiekjes genomen. Gave wallpaper heb je trouwens, mooi wat lichtinval kan doen.

Bekijk bijlage 1623630
Bekijk bijlage 1623636

Heb de groep op FB toegevoegd. Lijkt me leuk zo'n dag.

Wat betreft het straatgebruik van de F4 750, vond je dat omdat ie te weinig te bieden had onderin of omdat je juist te vaak geneigd was de top op te zoeken? De F3 800 is ook een beest, vooral op het circuit.

Mooie fiets!
 
Dag fijne vrinden van het Motorforum!

Ik heb een vraag van technische aard over mijn MV Brutale 750S.

Maar eerst een woordje van lof over het trouwe beestje!
Ik heb mijn Brutale al bijna 14 jaar in mijn bezit, zonder noemenswaardige problemen.
Na al die tijd ben ik nog steeds niet op hem (of haar?) uitgekeken en ik zou echt niet weten waarmee ik liever een dijkje mee afraffel.

Alle reden om eens groot onderhoud te laten uitvoeren.
Op dit moment staat het Brutaaltje (al zes weken...) bij HSL Bikes in Vianen. Klepjes zijn gesteld, alle vloeistoffen zijn vervangen, een fruitig kettingkitje is gemonteerd. Tot zover niets bijzonders.
Echter, het viel de mannen op dat er wat lampjes bleven branden. Denk aan het neutraal lampje en het lampje van de zijstandaard.
Dat wist ik natuurlijk al lang, maar ik schaarde het gewoon onder Italiaans karakter.
Wat blijkt... Mijn zekeringkast heeft ooit kortsluiting gehad en is deels verbrand.
Een nieuwe zekeringkast is A: Peperduur en B: Niet te krijgen, dus toen ik er een vond op Marktplaats sloeg ik direct toe.

Nu komt ie; Als deze zekeringkast is gemonteerd werken alle lampjes naar behoren.
Echter, de brandstofpomp wordt niet aangestuurd dus starten doet ie niet.
Als de oude zekeringkast is gemonteerd start hij gewoon maar blijven die lampjes branden.

Even contact opgenomen met de kerel van wie ik de zekeringkast heb overgenomen, en die weet 100% zeker dat hij in orde is.
Ik geloof hem.

Wat zou dit in vredesnaam kunnen zijn?
Wij (HSL en ik) komen er niet uit.

Het zal toch niet zo zijn dat je iets moet resetten of zo?
Hopelijk heeft iemand hier het verlossende antwoord!

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • IMG_4122.jpg
    IMG_4122.jpg
    382,4 KB · Weergaven: 18
Dat is balen zeg.. en het is exact het zelfde kastje?

Overbodig om te vragen denk ik, maar het is wel exact zo aangesloten? (niet per ongeluk iets omgedraaid of een slechte zekering?
 
Dag Flip,

Het is exact hetzelfde kastje.
Met het verschil dat er in de oude kast een modificatie is aangebracht.
Er lopen 2 extra draden in die verbonden zijn met een zekering. Dit moet door de vorige eigenaar gedaan zijn, en heeft dus minstens 14 jaar goed gefunctioneerd.
Ik denk dat daar de zoektocht moet beginnen, en dat ik met die 2 kastjes naar een MV specialist ga om die er eens naar te laten kijken...
 
Waarom maak je het nu niet net zo dan? Lijkt mij dat je met het nieuwe kastje gewoon het circuit niet rond hebt. (Of lijkt het maar zo simpel?)

Ik las ergens dat het zekeringenkastje nog wel eens problemen wil maken door vocht wat erin komt.
 
Lopen die 2 extra draden niet naar een achteraf ingebouwde startblokkering of alarmkastje? Best kans dat hij daarom je brandstofpomp (relais) niet bekrachtigd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan