MV Agusta Brutale 910S of KTM 990 Superduke

Bbogus

MF'er
20 aug 2012
83
0
Goeiemorgen allemaal.

Zit een beetje met een dilemma. Heb hiervoor een KTM 950 Supermoto gereden, en heb nu proefritten gemaakt op onderstaande machines:

MV Agusta Brutale 910 2007
19.000 KM
Van eerste eigenaar
Aangepaste knippers

KTM 990 Superduke 2007
30.000 KM
Xenon
Verschillende KTM powerparts
Akrapovic uitlaten
Van vijfde eigenaar
3000 KM geleden kleine beurt gehad, boekjes aanwezig
Onlangs afgesteld op de akrapovic uitlaten

Beide motoren rijden fantastisch en zien er ook geweldig uit (nieuwstaat), ben fan van het blok van KTM, het zadel van de MV voelt alsof het voor je eigen kont op maat gemaakt is, zit perfect. Prijs van beide motoren is precies gelijk.

Wat zouden jullie hier in beslissen? Ben benieuwd naar de meningen..
 
Laatst bewerkt:
Leuke en lastige keuze, beide motoren staan bij mij wel op favorieten lijstje van wil ik nog wel eens hebben. Heb zelf overigens ook een 950 supermoto gehad en ben daar nog steeds fan van. In het voordeel van KTM spreken zijn accessoires, in het voordeel van MV zijn km stand en dat hij maar 1 eigenaar heeft gehad. Aantoonbare onderhoudshistorie zou ik mee laten wegen. Persoonlijk zou ik voor MV gaan maar dat is gebaseerd op het feit dat ik nog nooit een MV heb gehad. Succes met je keuze.
 
Ik rijd zelf sinds vorig jaar een Superduke uit 2006. Allereerst ben ik gevallen voor zijn looks. Vind het toch een van de mooiere motoren (van die leeftijd), en er is eigenlijk niets wat er op lijkt. Uniek dus :)

Ik kwam van een (4 cilinder) GSXR 600. Na een testrit op de Superduke was ik direct verkocht! Een heerlijke zithouding (rechtop, maar met een sportief tintje), en onderin het lekkere koppel van de V-Twin.

Met de MV heb ik geen ervaring. Ik kan je enkel vertellen dat ik van de Superduke geen moment spijt heb gehad :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan