Mv agusta f3 start niet altijd

NickRek

Rookie
9 jul 2023
4
1
Goedemorgen,

Mijn MV start niet altijd ik heb de start relais doorgemeten en een nieuwe accu gemonteerd. Echter is het toch 9 van de 10 keer dat op het moment dat ik de motor wil starten alleen een klik hoor en daar blijft het bij.
Hij hangt standaard aan een druppel lader.
Als ik doorzet op het moment dat ik de klink hoor en blijf proberen te starten is het soms dat hij hem na een keer of 10 de knop in te drukken dat hij toch start..

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Gr Nick
 
Startrelais naar z'n grootje. Of iig ergens tussen de accu en de startmotor is er te hoge weerstand. Dit kan een gocorrodeerde connector zijn bijvoorbeeld.
Als de startmotor makkelijk te bereiken is, kun je dit valideren door de spanning op de startmotor tijdens starten te meten en dit te vergelijken met de accuspanning (tevens met de startknop ingedrukt).
 
Goedemorgen,

Mijn MV start niet altijd ik heb de start relais doorgemeten en een nieuwe accu gemonteerd. Echter is het toch 9 van de 10 keer dat op het moment dat ik de motor wil starten alleen een klik hoor en daar blijft het bij.
Hij hangt standaard aan een druppel lader.
Als ik doorzet op het moment dat ik de klink hoor en blijf proberen te starten is het soms dat hij hem na een keer of 10 de knop in te drukken dat hij toch start..

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Gr Nick
Is het echt een harde klik of een zacht tikje van het startrelais?
Wellicht heb je de accu kapot gedruppellaad, wat dan wel weer maf is dat je na tien pogingen toch het blok rond krijgt en kan starten dus dat zal wel niet. Kan ook zijn dat er wat met je startmotor aan de hand is, slechte massa of iets inwendigs. Maak maar’s een filmpje. Uploaden en posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan