Hallo,
Ik heb een mv agusta f4rr corsacorta uit 2012 met schade uit het buitenland gekocht. Ik heb hem volledig in circuit trim opgebouwd en ben er dus mee naar het circuit gegaan. De motor start goed en als ik gas geef in zijn vrij pakt hij goed op in toeren. Maar op het moment van wegrijden stottert hij en pakt hij niet goed op. (in elke versnelling) de momenten dat hij wel goed oppakt en in toeren klimt valt hij momenten uit waardoor het niet veilig is om er mee te rijden. De dag dus maar op een andere motor verder gegaan maar het probleem moet wel opgelost worden.
Wat bleek was dat er vocht in de benzine tank zat. Deze heb ik helemaal leeg gemaakt en schoongepoetst en op advies van een motorzaak heb ik er een paar liter 102 competition fuel in gemikt om te kijken of hij het dan wel goed deed. Dit gedaan en een paar min laten lopen en een klein blokje om gedaan. (2 km, omdat ik een racekuip heb en geen kenteken ben ik hier een beetje beperkt) Probleem helaas niet over.
Er bleek flink met de motor gekloot te zijn want vermoedelijk zit de originele tank er niet op. (tankslot correspondeerde niet met slot buddy en contactslot) Deze dus moeten slopen en er een race tankdop in gezet. (ook geen straf) Onder de tank bij de motorruimte kan ik ook zien dat er in het verleden wat gekloot is, want er ontbreken wat beugeltjes en boutjes.
De motor geeft geen foutmeldingen of iets dergelijks aan en hij heet nog maar 11.000 gelopen (vermoedelijk straat km omdat hij wel op frans kenteken gestaan heeft)
wat heb ik gedaan:
- tank schoongemaakt en 102 in gemikt
- brandstofpomp gecontroleerd op basis van loskoppelen en contact aan, brandstof komt dan met goede druk er uit gespoten. Hij houd de brandstof leidingen ook goed op druk want dat merk ik wel als ik de slang loskoppel.
Ik twijfel aan een vervuild injectiesysteem en om er een flesje reiniger in te mikken maar de motorzaak heeft mij dit eigenlijk gezegd dat dit niet nodig hoeft te zijn met een schone tank en goede 102 brandstof.
Wie kan mij nog tips geven?
Ik heb een mv agusta f4rr corsacorta uit 2012 met schade uit het buitenland gekocht. Ik heb hem volledig in circuit trim opgebouwd en ben er dus mee naar het circuit gegaan. De motor start goed en als ik gas geef in zijn vrij pakt hij goed op in toeren. Maar op het moment van wegrijden stottert hij en pakt hij niet goed op. (in elke versnelling) de momenten dat hij wel goed oppakt en in toeren klimt valt hij momenten uit waardoor het niet veilig is om er mee te rijden. De dag dus maar op een andere motor verder gegaan maar het probleem moet wel opgelost worden.
Wat bleek was dat er vocht in de benzine tank zat. Deze heb ik helemaal leeg gemaakt en schoongepoetst en op advies van een motorzaak heb ik er een paar liter 102 competition fuel in gemikt om te kijken of hij het dan wel goed deed. Dit gedaan en een paar min laten lopen en een klein blokje om gedaan. (2 km, omdat ik een racekuip heb en geen kenteken ben ik hier een beetje beperkt) Probleem helaas niet over.
Er bleek flink met de motor gekloot te zijn want vermoedelijk zit de originele tank er niet op. (tankslot correspondeerde niet met slot buddy en contactslot) Deze dus moeten slopen en er een race tankdop in gezet. (ook geen straf) Onder de tank bij de motorruimte kan ik ook zien dat er in het verleden wat gekloot is, want er ontbreken wat beugeltjes en boutjes.
De motor geeft geen foutmeldingen of iets dergelijks aan en hij heet nog maar 11.000 gelopen (vermoedelijk straat km omdat hij wel op frans kenteken gestaan heeft)
wat heb ik gedaan:
- tank schoongemaakt en 102 in gemikt
- brandstofpomp gecontroleerd op basis van loskoppelen en contact aan, brandstof komt dan met goede druk er uit gespoten. Hij houd de brandstof leidingen ook goed op druk want dat merk ik wel als ik de slang loskoppel.
Ik twijfel aan een vervuild injectiesysteem en om er een flesje reiniger in te mikken maar de motorzaak heeft mij dit eigenlijk gezegd dat dit niet nodig hoeft te zijn met een schone tank en goede 102 brandstof.
Wie kan mij nog tips geven?
Laatst bewerkt: