MV agusta F4RR 2012 stottert en pakt niet goed op

raf rider

Die hard MF'er
15 mrt 2006
380
3
halsteren
Hallo,

Ik heb een mv agusta f4rr corsacorta uit 2012 met schade uit het buitenland gekocht. Ik heb hem volledig in circuit trim opgebouwd en ben er dus mee naar het circuit gegaan. De motor start goed en als ik gas geef in zijn vrij pakt hij goed op in toeren. Maar op het moment van wegrijden stottert hij en pakt hij niet goed op. (in elke versnelling) de momenten dat hij wel goed oppakt en in toeren klimt valt hij momenten uit waardoor het niet veilig is om er mee te rijden. De dag dus maar op een andere motor verder gegaan maar het probleem moet wel opgelost worden.

Wat bleek was dat er vocht in de benzine tank zat. Deze heb ik helemaal leeg gemaakt en schoongepoetst en op advies van een motorzaak heb ik er een paar liter 102 competition fuel in gemikt om te kijken of hij het dan wel goed deed. Dit gedaan en een paar min laten lopen en een klein blokje om gedaan. (2 km, omdat ik een racekuip heb en geen kenteken ben ik hier een beetje beperkt) Probleem helaas niet over.

Er bleek flink met de motor gekloot te zijn want vermoedelijk zit de originele tank er niet op. (tankslot correspondeerde niet met slot buddy en contactslot) Deze dus moeten slopen en er een race tankdop in gezet. (ook geen straf) Onder de tank bij de motorruimte kan ik ook zien dat er in het verleden wat gekloot is, want er ontbreken wat beugeltjes en boutjes.

De motor geeft geen foutmeldingen of iets dergelijks aan en hij heet nog maar 11.000 gelopen (vermoedelijk straat km omdat hij wel op frans kenteken gestaan heeft)

wat heb ik gedaan:

- tank schoongemaakt en 102 in gemikt
- brandstofpomp gecontroleerd op basis van loskoppelen en contact aan, brandstof komt dan met goede druk er uit gespoten. Hij houd de brandstof leidingen ook goed op druk want dat merk ik wel als ik de slang loskoppel.

Ik twijfel aan een vervuild injectiesysteem en om er een flesje reiniger in te mikken maar de motorzaak heeft mij dit eigenlijk gezegd dat dit niet nodig hoeft te zijn met een schone tank en goede 102 brandstof.

Wie kan mij nog tips geven?
 
Laatst bewerkt:
Storing zoeken en diagnose gedoe snap ik allemaal helemaal niks van. Voor mij al een hele prestatie om met een computer een berichtje achter te laten op motor forum haha😂

Ik ben meer van het sleutelen. Dan breng ik hem liever weg.
 
Hmmm, ja allemaal goed om te doen. Maar eigenwijs als ik ben ga ik zelf ook wat proberen te onderzoeken.

Het was me trouwens wel opgevallen dat de carterontluxhting naar van de luchtvochtigheid naar het Carter los zat. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Troost je met de gedachte dat een modern injectie systeem gegarandeerd het wint qua eigenwijzigheid van je. :P

Als alles goed aangesloten is en alle benodigde sensoren er op zitten dan zal je toch werkelijk via de ecu alles moeten controleren.
Voor hetzelfde geld zit er een custom map in die nu belangrijke signalen mist om goed te kunnen werken.

Maar zoek gerust verder })

En anders de hele injectie zooi er af gooien en lekker oldscool carbs er op hangen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor gewoon een framenummer en papieren er bij.

Ik ga eerst mijn injectoren schoonmaken. En alles goed bevestigen.

Ook de secundaire beluchtingsdopjes welke doorgeprikt zijn ga ik vervangen voor andere blinddopjes.


-Weet iemand overigens of ik de injectoren ook gewoon met remreiniger kan spoelen? Of loctite cleaner? Ok heb zo geen carb reiniger liggen.

- kan iemand mij het nut verklaren van het verwijderen van een secundaire luchtklep?
 
Begrijpelijk dat je het graag zelf oplost en eigenwijs bent. Maar er is aan de fiets gerommeld en veel wordt elektronisch geregeld op zo'n ding.
Ik sluit me dan ook aan bij eerdere adviezen. Zoek iemand met verstand van zaken en zet 'm op de testbank zodat je het probleem kunt uitlokken. Dan heb je een idee waar je het moet zoeken, nu blijft het gissen en verspil je wellicht onnodig tijd en geld. My 2 cents ;)
 
Ik ben ook met drie MV Agusta's bezig geweest in België. Hele mooie prijzen.
Het wemelt ervan.. maar alle drie kenteken geschorst en/of afgevoerd in vermogen en al een tijdje buiten gebruik.
Toen maar besloten om er vanaf te zien.
Maar goed, dit lost het probleem van TS niet op.

Kenteken is persoonsgebonden in België en niet voertuiggebonden zoals in nl. Afgevoerd vermogen (100pk waarschijnlijk?) deden ze hier omdat de inschrijving van 2500€ terug viel naar paar 100€. Velen zijn na inschrijving (eenmalig) terug gezet op vol vermogen.
 
Kenteken is persoonsgebonden in België en niet voertuiggebonden zoals in nl. Afgevoerd vermogen (100pk waarschijnlijk?) deden ze hier omdat de inschrijving van 2500€ terug viel naar paar 100€. Velen zijn na inschrijving (eenmalig) terug gezet op vol vermogen.
De heren konden mij totaal geen informatie geven over het terugvoeren.
Hoe dit technisch gedaan was. Eentje waarschuwde wel netjes van tevoren.
Maar de MV stond al wel een tijd stil. Het was vorig jaar, 72 kW kan ik mij nog herinneren. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan