MWR Performance luchtfilter: meer pk minder geluid?

Geen idee. Ik kan me wel voorstellen dat je een luchtfilter kunt maken die EN meer pk levert, EN minder geluid oplevert. Dus het zou best kunnen werken. Voor mijn motor is er iig. geen eentje te krijgen, dus helaas kan ik het niet testen.
 
ik had ze bij JVP ook al zien liggen. vogens John zou dit filter voor mn soes K5 zeker minder inlaatgeluid moeten opleveren. maar ja, 120 euries terwijl een standaard slecht 25 kost.. pff

het geluid zou verminderd worden door een plaat die net boven het filterelement geplaatst is waardoor de resonantie, en daarmee de herrie, verminderd wordt.
 


zoeperman,

ik heb dit in de auto van een maat gebruikt.

dit kun je over je airbox heen leggen , of aan de binnenkant plakken van je kuipen
je moet dan wel de dunne versie pakken staat iets verder in het midden van de pagina .

http://www.dwcaraudio.nl/index.php?cPath=75&DWCA=2c358a9b74a4d3e76da05d90a74f109a


groeten sbb
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een oem luchtfilter gebruiken. Wanneer de motor teveel geluid produceert, kijk je naar je uitlaatsysteem. De rest, zoals bekleden kuipen enz, maakt nagenoeg geen verschil.
 
maat van me heeft zo'n filter in zijn zx6 uit 2008

4 April word er getest wat het geluid met dat filter doet en orgineel
Als het beter is, probeer ik er ook 1 in mijn 07 suzuki :)
 
Ik zou gewoon een oem luchtfilter gebruiken. Wanneer de motor teveel geluid produceert, kijk je naar je uitlaatsysteem. De rest, zoals bekleden kuipen enz, maakt nagenoeg geen verschil.
Ik zou gewoon een oem luchtfilter gebruiken. Wanneer de motor teveel geluid produceert, kijk je naar je uitlaatsysteem. De rest, zoals bekleden kuipen enz, maakt nagenoeg geen verschil.


bekleden van de kuipen zorgt ervoor dat de harde "ratel" die de duc's hebben wordt getemperd en helpt wel degelijk...

enfin, dit topic is niet bedoeld om te horen wat je wel en niet moet doen, ben vooral nieuwsgierig naar de werking van het filter, werkt het of niet?
 
Ik heb er zelf een onder mijn r6 uit 2007 gehad. Niet heel vaak meegereden doordat ik een andere motor heb gekocht, maar de keren dat ik reed geen problemen met geluid gehad!

Voor geïnteresseerde in een MWR luchtfilter voor een r6 uit 2007, heb hem te koop!
 
Ik heb een Pipercross filter besteld bij JVP. Die claimt ook meer lucht en minder dB's door de speciale foam die is toegepast. Ik heb er nog niet mee gereden dus nog geen ervaring.
 
de discussie gaat weer naar allerhande andere methoden, ook goed, maar ik was gewoon benieuwd naar de werking van het filter....

shortshiften op de veenslang blijven we doen natuurlijk
 
Ik heb vorig jaar met mijn GSXR 1000 wel met een MWR luchtfilter gereden en ten opzichte van andere sport luchtfilters is dit filter wel duidelijk stiller en doet het evenveel qua vermogen als bv K&N luchfilters.
Maar helaas is dit filter wel luider als het originele luchtfilter wat voor mij de reden was om toch weer terug te stappen op origineel(werd er nog afgehaald op assen), het scheelt helaas wel 5 pk over de laatste 2000 toeren...
 
Ik zou gewoon een oem luchtfilter gebruiken. Wanneer de motor teveel geluid produceert, kijk je naar je uitlaatsysteem. De rest, zoals bekleden kuipen enz, maakt nagenoeg geen verschil.


Inlaatgeluid is de grootste reden voor zwarte vlag op Zolder en niet het uitlaatgeluid !!!
En het bekleden van de kuip is geen gek idee, als filter je maar een beetje resonantiegeluiden ofzo der uit.
Soms krijg je zwarte vlag voor 95,1db terwijl max. 95 toegelaten is, dan weet je wel dat alle kleine beetjes helpen...

(natuurlijk moet je er ook voor zorgen dat je uitlaat stil is, best origineel rijden).
 
Van mijn gsx-r1000 op Assen een uitdraai van het geluid gevraagd. Een aantal keer 101.7dB.
Rij met een (enkele) Yoshimura uitlaat en een K&N luchtfilter. Heb mijn kuip aan de binnenkant geisoleerd en de inlaatbuizen van binnen beplakt met strips klitteband (zachte kant).
Vreemde was dat ik andere keren bijv 96dB produceerde.
Die man verklaarde me dat er een hoop omgevings geluid was (door wind?). Dat lag al regelmatig rond de 60dB.

In mijn geval hoef ik dus maar zo'n 2dB te winnen. Vraag is of zo een ander luchtfilter me net voldoende demping geeft.



Ps. Zolder en ik zijn geen vriendjes...
 
Terug
Bovenaan Onderaan