My first Harlie

Het is altijd “even” maar nooit even snel.
Kan ik beter de originele teller aan een deurbel zetten en dan zo die bijhouden.
_O-

Ik bedoelde natuurlijk: hebben ze daar geen oplossing voor? Om de huidige stand 'even' in 't ding te kloppen voordat je ermee gaat rijden?
Maargoed, het zal wel niet anders had je dat waarschijnlijk al gedaan. ;)
 
_O-

Ik bedoelde natuurlijk: hebben ze daar geen oplossing voor? Om de huidige stand 'even' in 't ding te kloppen voordat je ermee gaat rijden?
Maargoed, het zal wel niet anders had je dat waarschijnlijk al gedaan. ;)
Ik ga de handleiding even bestuderen maar uit ervaring met een acewel teller denk ik dat deze dat ook niet heeft. Heel interessant is het niet, lekker rijden met dat ding en bij verkoop de originele teller er op want een dergelijke km stand is plausibel.
Ik ga me er niet druk om maken. Wie weet heeft de ‘originele’ ook een tijd in de la gelegen, wie zal het zeggen?

Alles is al eens eerder gedaan, dus 57.000???
Ja ik dacht het wel, ik moet de stand nog aflezen en dan noteren.
 
14A9CD5D-36DC-4D09-8F28-33C96041E400.jpeg
1B9DE66A-700B-4CD9-BD25-D80E467061B3.jpeg
70B946DA-0B0F-42C6-B78B-DE6C659BF0E3.jpeg
F964B59B-F520-40C1-9363-E5F99B6C8FBF.jpeg
BDF215B1-C980-41D8-9565-FA22646DE56A.jpeg
E5AF6AC3-9C00-43C4-A703-05E5F5B37B3A.jpeg
841C6508-B7AE-4EFF-BC7C-61718C09AA8C.jpeg
A2B23EB4-74B0-4AD8-BDEF-FCC51B5A51C5.jpeg
176B7BF3-3C6A-494B-A56E-21153DBDEA18.jpeg

onzichtbaar mooi.
 
Ik ga de handleiding even bestuderen maar uit ervaring met een acewel teller denk ik dat deze dat ook niet heeft. Heel interessant is het niet, lekker rijden met dat ding en bij verkoop de originele teller er op want een dergelijke km stand is plausibel.
Ik ga me er niet druk om maken. Wie weet heeft de ‘originele’ ook een tijd in de la gelegen, wie zal het zeggen?


Ja ik dacht het wel, ik moet de stand nog aflezen en dan noteren.
Tja het is bij motoren nu eenmaal makkelijker om te sjoemelen met de teller,blijft overigens wel een frauduleuze handeling
als je een motor verkoopt met een niet kloppende tellerstand,maar dat is het pas als men er achter komt.
 
Tja het is bij motoren nu eenmaal makkelijker om te sjoemelen met de teller,blijft overigens wel een frauduleuze handeling
als je een motor verkoopt met een niet kloppende tellerstand,maar dat is het pas als men er achter komt.
Het is kinderlijk eenvoudig, denk dat het meer gebeurd dan je zou vermoeden.
Scheelt wel dat ik het alleen voor mezelf moet kunnen verantwoorden en met de originele teller en de tellerstand op het aankoopcontract plus het nieuwe exemplaar en zijn stand op dat moment zit ik wel goed.
 
Ja vooral bij import fietsen zal er wel het nodige gesjoemeld worden,ik heb overigens ooit een FZR1000 die
een mijlenteller had voorzien van een km teller,ik had de aankoop bon bewaard en ook de oude teller,was geen enkel probleem toen
ik die verkocht,was overigens ver voor de tijd dat het een hot item werd,en mijn betrouwbare uiterlijk werkte natuurlijk ook in mijn voordeel 🤪 :+
 

De teller zit er op en bij benadering de juiste instelling erin geklopt. Het Aantal pulsen instellen, die moest ik dus eerst tellen en ik denk dat dat er 100 zijn.
Je neemt 1000meter en die deel je door de omtrek van je achterband dus 1000/201 is 497,5 omwentelingen. En die vermenigvuldi je weer met 10 en die uitkomst 4975 voer je in de teller.

Ik kan het pas volgend jaar controleren.

Het aansluiten van de teller is geen plug en speel. Er gaan drie kabeltjes rood, zwart en wit naar de sensor in de bak, die heeft de zelfde kleuren. De zwarte moeten beide naar de massa en aan de twee roden moeten aan een geschakelde fase, het contact is prima. De witte aan de witte en dat is dat.
 
Dempers ingekort zodat de db killer er in gemept kon worden.
Het eerste stuk zit helemaal niks en die bocht naar buiten vond ik toch al niet mooi.

C5B16527-765C-4AC5-B2CD-12DEAC51B782.jpeg


Demping is nog aan te passen maar dat zal volgend jaar wel gebeuren.

74EDE301-D283-498C-835E-CE7783955F21.jpeg


Als het niks is dan trek ik deze eronder uit en komen er de standaard dempers onder.
 
Willem. Kan mij t gevoel in je onderbuik goed voorstellen. Toch een aparte fiets een Harley en wel mooi om te rijden. Dikke klappen en veel koppel. En als je nog zo enthousiast kan zijn om die fiets nog je eigen touch te geven. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik heb bij elke andere motor die ik kocht vlinders in de buik gehad. Teken dat je de juiste keus hebt gemaakt. Maak em lekker naar je zin. En geniet straks lekker op die fiets gaat je zeker bevallen. En nee ik rij zelf geen Harley. Maar heb er wel een paar gereden.
dus ik flink aan de gang.
Willem. Die kistjes 🙈 serieus ?? 🙈
-O--O-
 

De teller zit er op en bij benadering de juiste instelling erin geklopt. Het Aantal pulsen instellen, die moest ik dus eerst tellen en ik denk dat dat er 100 zijn.
Je neemt 1000meter en die deel je door de omtrek van je achterband dus 1000/201 is 497,5 omwentelingen. En die vermenigvuldi je weer met 10 en die uitkomst 4975 voer je in de teller.

Ik kan het pas volgend jaar controleren.

Het aansluiten van de teller is geen plug en speel. Er gaan drie kabeltjes rood, zwart en wit naar de sensor in de bak, die heeft de zelfde kleuren. De zwarte moeten beide naar de massa en aan de twee roden moeten aan een geschakelde fase, het contact is prima. De witte aan de witte en dat is dat.
Het is nu volgend jaar en ik heb net even een kort stukje, km of 10 gereden en de afstelling lijkt goed 20:20 30:30 en zo door tot 70kmu wat dan ook 70kmu op de teller is. Ik heb de TTrider 450 als controle apparaat gebruikt.

En de knipperlichten blijven het bij een draaiende motor ook doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan