My first Harlie

Ik zeg altijd , er kan iets kapot gaan of afdonderen, maar het voordeel bij een Harley is dat je alle onderdelen de volgende dag geleverd kunt krijgen
En hij gaat kijken naar de laatste EVO , dat zat echt wel goed in elkaar
zou het een eerste generatie twincam zijn zou ik me wel zorgen maken
Toch vreemd dat al hoewel het zulke kut fietsen zijn de meeste Harley rijders gewoon Harley blijven rijden , en al die andere eigenlijk ook stiekem best zo’n ding zouden willen on plaats van zo’n betrouwbare Japanner ( waarbij je een afschrijving van 100 naar nul in 10 jaar )
 
Dat is het voordeel van een Harley hij blijft redelijk waardevast,maar probleemloos zijn die 99ers zeker niet(zie mijn link)
 
Dat is het voordeel van een Harley hij blijft redelijk waardevast,maar probleemloos zijn die 99ers zeker niet(zie mijn link)
Dit gaat over een twincam , dacht dat hij een evo wilde kopen , nu begin ik te twijfelen ,is het een evo of een twincam
eerste goed , tweede zou ik niet doen of hij moet verbeterd zijn ( met rekeningen erbij )
 
Dit gaat over een twincam , dacht dat hij een evo wilde kopen , nu begin ik te twijfelen ,is het een evo of een twincam
eerste goed , tweede zou ik niet doen of hij moet verbeterd zijn ( met rekeningen erbij )
Het gaat over een 1999 FXD Dyna Glide.
 
De prijs is het bewijs ,, als ie zeer goedkoop is gewoon inslaan dat ding ..(als ie op dat moment goed is)
6250€ en dan moet er een reparatie bij opgeteld worden. En het is de bedoeling om er mee te rijden en niet nog een project erbij.
Ik kijk wel even verder.
 
Ik rij al ruim 10.000 km op een twin cam (1999 road king) zonder ook maar 1 probleem. Moet ik wel bijzeggen dat die bij aankoop(vorig jaar) al de upgrades had met betrekking tot cam chain tensioners
 
Ik rij al ruim 10.000 km op een twin cam (1999 road king) zonder ook maar 1 probleem. Moet ik wel bijzeggen dat die bij aankoop(vorig jaar) al de upgrades had met betrekking tot cam chain tensioners
Deze motor komt zonder enige vorm van onderhoudshistorie en is in 2013 in nl ingevoerd. Natuurlijk zou ik er geluk mee kunnen hebben en ook tienduizend kilometer kunnen rijden zonder dat het fout gaat. Maar ik kan ook pech hebben.

De herfstwinter duurt nog wel even en haast heb ik niet. Er staat ook een hele grote blauwe op MP voor 5500€ maar daar zit geen kenteken bij. Nou kan ik proberen daar een kenteken op aan te vragen maar hoe dat moet weet ik niet en ik kan ook niet met de motor in Lelystad komen.
 
Met deze motor hoef je volgens mij niet naar Lelystad. Hij moet voldoen aan de toelatingseisen voor Europa. Daar hoeven ze niet op te rijden maar alleen in te voeren. Weet alleen niet of dit in 1 keer lukt, omdat er sommige dingen voor de US toch anders zijn als hier. Begrijp alleen niet dat zo,n bedrijf dat zelf niet gewoon verzorgd als ze het zelf allemaal zo goed weten. De eventuele konijnen uit de hoed zijn nu voor de koper, helaas.
 
Niets van die negativiteit over Harley aantrekken. Op een Harley kost het moeite om een beetje vlot te rijden. Daardoor kun je lol hebben zonder direct je rijbewijs op het spel te zetten. Amerika ook, daar zijn geen bochten en de snelheden liggen laag.

In Nederland is het leuk rijden. In de eiffel kun je met een superbike nog een beetje in een normaal werkgebied komen. Hier is het gewoon overkill (al blijft het leuk om af en toe om af en toe even open te draaien).
 
Met deze motor hoef je volgens mij niet naar Lelystad. Hij moet voldoen aan de toelatingseisen voor Europa. Daar hoeven ze niet op te rijden maar alleen in te voeren. Weet alleen niet of dit in 1 keer lukt, omdat er sommige dingen voor de US toch anders zijn als hier. Begrijp alleen niet dat zo,n bedrijf dat zelf niet gewoon verzorgd als ze het zelf allemaal zo goed weten. De eventuele konijnen uit de hoed zijn nu voor de koper, helaas.
Ik ga mij eens inlezen, misschien is het de moeite waard om een kenteken op een Uit de usa geïmporteerde motor te krijgen. Het is eerder gedaan ✅
 
Niets van die negativiteit over Harley aantrekken. Op een Harley kost het moeite om een beetje vlot te rijden. Daardoor kun je lol hebben zonder direct je rijbewijs op het spel te zetten. Amerika ook, daar zijn geen bochten en de snelheden liggen laag.

In Nederland is het leuk rijden. In de eiffel kun je met een superbike nog een beetje in een normaal werkgebied komen. Hier is het gewoon overkill (al blijft het leuk om af en toe om af en toe even open te draaien).
Ik zal me er niks van aantrekken, beloofd. Enige moeite om probleemloos te rijden door me er in te verdiepen lijkt me niet onverstandig.
 
DSCF2149.JPG
 
Ik heb zitten zoeken en ik zie dat er diverse vervangers zijn maar er word niet gezegd wat het kost om de boel te plaatsen. Wat zouden de kosten zijn om de kettingspanner te vervangen voor een beter exemplaar?
 
Niets van die negativiteit over Harley aantrekken. Op een Harley kost het moeite om een beetje vlot te rijden. Daardoor kun je lol hebben zonder direct je rijbewijs op het spel te zetten. Amerika ook, daar zijn geen bochten en de snelheden liggen laag.

In Nederland is het leuk rijden. In de eiffel kun je met een superbike nog een beetje in een normaal werkgebied komen. Hier is het gewoon overkill (al blijft het leuk om af en toe om af en toe even open te draaien).
In Amerika geen bochten?wat een onzin,in de USA zijn meer dan genoeg gebieden die vol bochten zijn,heel wat meer dan heel Duitsland en
Nederland bij elkaar en ook rijden ze daar niet alleen maar langzaam.Ook kost het geen moeite om met een Harley vlot te rijden,het is maar
net op welk model Harley je rijd.En dan heb je ook nog Buell als je nog harder door de bochten wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zitten zoeken en ik zie dat er diverse vervangers zijn maar er word niet gezegd wat het kost om de boel te plaatsen. Wat zouden de kosten zijn om de kettingspanner te vervangen voor een beter exemplaar?
Ik rij met een twincam van 2003, ik ga deze aanpassing deze winter laten uitvoeren en misschien samen met andere nokkenassen.
Tot op heden heb ik geen problemen gehad, maar hij heeft ook dan 10 jaar stil gestaan. Staan maar 17 000mijl op, de problemen ( met de kettingspanner) zouden rond de 40- a 50 000 km komen.
Ik heb trouwens nog een zx10r in de garage staan, het rijden kan je niet vergelijken. Weet dat als je een harley koopt het niet perfect zal zijn, dat ding leeft onder u.
 
Terug
Bovenaan Onderaan