A
Anoniempje118
Guest
Dubbel D, zit je altijd goed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil morgen mocht de tijd het toestaan even in Amersfoort kijken bij eentje, ze hebben er wel meer maar eentje die mij wel aanstaat, een evo.
Nou heb ik eerder wel eens gedacht aan een Japanse motorfiets maar ik geloof niet dat het het zelfde voor mij zou zijn. Dus dat kan ik maar beter niet doen.
ik houd ook wel van dubbele porties.
Meer dan een handvol heb ik niet nodig.Dubbel D, zit je altijd goed.
Is dat tegenwoordig echt nog zo?Altijd goed een evo , en de goedkoopste tijd van het jaar om er eentje te kopen
Wat is er mis met de originele exemplaren van de Evo?Willem EVO is betrouwbaar. Spanningsregelaar even checken of de originele erop zit. Anders preventief vervangen door een beter model wellicht zit de betere er al op
De originele hadden geen lange levensduur kan mij ook niet voorstellen dat er op een EVO nog een originele zit. Ik weet t merk niet meer uit mijn hoofd. Maar de mijne is toen vervangen door een Japans produktMeer dan een handvol heb ik niet nodig.
Is dat tegenwoordig echt nog zo?
Wat is er mis met de originele exemplaren van de Evo?
Alweer gelukt om je uit de tent te lokken` zie ik ..Een lookalike "nepper"is wel goedkoper, kun je voor je geld wel een jongere met minder kilometers aanschaffen. En je hoeft niet krom voor de spanningsregelaar, die is standaard al goed.
Dat zijn op zich hele goeie argumenten, jonger minder km en goeiekopere onderdelen bij falen dat zich sporadisch zou kunnen voordoen. Zou ik echter moeten uitleggen waarom ik toch voor een HD ga dan is dat puur omdat ik dat wil, dat is niet echt een hele goeie uitleg want waarom koop je een motorfiets waarbij je op voorhand weet dat hij binnen afzienbare tijd kapot gaat. En dan is het weer bla bla bla discussie dit en argument dat en kapot, duur, kleine piemel, toch op pik getrapt enz enz enz.Een lookalike "nepper"is wel goedkoper, kun je voor je geld wel een jongere met minder kilometers aanschaffen. En je hoeft niet krom voor de spanningsregelaar, die is standaard al goed.
M’n collega heeft er misschien nog eentje van een dnepr liggen.De originele hadden geen lange levensduur kan mij ook niet voorstellen dat er op een EVO nog een originele zit. Ik weet t merk niet meer uit mijn hoofd. Maar de mijne is toen vervangen door een Japans produkt
Zou mij niks verbazen als die originele regelaar al uit Japan komt.Dat zijn op zich hele goeie argumenten, jonger minder km en goeiekopere onderdelen bij falen dat zich sporadisch zou kunnen voordoen. Zou ik echter moeten uitleggen waarom ik toch voor een HD ga dan is dat puur omdat ik dat wil, dat is niet echt een hele goeie uitleg want waarom koop je een motorfiets waarbij je op voorhand weet dat hij binnen afzienbare tijd kapot gaat. En dan is het weer bla bla bla discussie dit en argument dat en kapot, duur, kleine piemel, toch op pik getrapt enz enz enz.
zet ik er toch gewoon een Japanse spanningsregelaar er op?
M’n collega heeft er misschien nog eentje van een dnepr liggen.
Ach` als je zo`n ding wil , nou ` koop dan gewoon zo`n ding . Ik kocht die van mij van een voormalige boer (zo`n met trekkers en koeien)vanuit de garage zonder een meter gereden te hebben ..
Hij starte redelijk vlot en liep volgens mij goed` en de rest zie je dan later wel .. al dat geneuzel hier over HD kwaliteit al dan niet .
Koop er een of niet , je gaat er direct niet dood aan .
Meestal gaat zo’n ding kapot doordat er nog teveel geleverde spanning afgefakkeld moet worden, zou dus zomaar uit een Honda kunnen komen. Daar is wel wat op te vinden.Zou mij niks verbazen als die originele regelaar al uit Japan komt.
Ze zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk bij HD er zijn genoeg onderdelen die uit Japan komen.
Maar goed dat Trump dat niet weet,al ligt HD er toch al uit bij hem.
Ik trok me ook daarvoor er al niks van aan.
De mensheid word al veel te veel gepamperd en bang gemaakt tegenwoordig.
Laten wij als rebelse motorrijders, ons daar lekker niks van aantrekken.
Wie niet waagt blijft maagd.
Bij HD moet je uitkijken als ze iets nieuws verzonnen hebben zoals die kettingspanner van de Dyna,pas een nieuw model kopen na een paar jaar productieBen na 2 BMW's en een intruder M800 overgestapt op een hdtje .
Spijt van de BMW's nee niks, stukken gehad, ja de eerste 2x bak kapot gereden .
Ik weet waar de fout zat, bij Mij.
2de geen problemen gehdad .
Intruder hele fijne soepele cruiser, top fiets .
Nu de hd, heb er sinds juni vorig jaar 17500 km op zitten zonder problemen .
Het valt dus allemaal wel mee kwam problemen, allemaal vooroordelen .
Ik heb 11 jaar een R1 uit 1998 gehad en behalve het schakelvorkje nooit een probleem gehad. Zelfs de fabrieksaccu zat er in 2015 nog in. 78.000 mee gereden. Dat was dan vast exemplarisch..Ben na 2 BMW's en een intruder M800 overgestapt op een hdtje .
Spijt van de BMW's nee niks, stukken gehad, ja de eerste 2x bak kapot gereden .
Ik weet waar de fout zat, bij Mij.
2de geen problemen gehdad .
Intruder hele fijne soepele cruiser, top fiets .
Nu de hd, heb er sinds juni vorig jaar 17500 km op zitten zonder problemen .
Het valt dus allemaal wel mee kwam problemen, allemaal vooroordelen .
Ben na 2 BMW's en een intruder M800 overgestapt op een hdtje .
Spijt van de BMW's nee niks, stukken gehad, ja de eerste 2x bak kapot gereden .
Ik weet waar de fout zat, bij Mij.
2de geen problemen gehdad .
Intruder hele fijne soepele cruiser, top fiets .
Nu de hd, heb er sinds juni vorig jaar 17500 km op zitten zonder problemen .
Het valt dus allemaal wel mee kwam problemen, allemaal vooroordelen .
Wat kun je als rijder dan fout doen mbt de bak? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zelf begin dit jaar een sportster uit de jaren 80 gekocht. Een kapotte want anders vind ik ze wel erg duur. Ik ben er nog niet aan begonnen, heb hem in de woonkamer gezet.
Hij staat al wel te lekken (ondanks dat hij 5 jaar niet gelopen heeft)
Motorrijden blijft een kunst...Ik reed samen met een maatje, altijd stevig doorrijden.
Hij op een R6 en ik op de R1100 rs.
We wilde gezellig bij elkaar rijden dus moest ik er wel stevig aan trekken met me ouwe beestje .
Van 94 met 150.000 k op de teller.
Elke rit vol gas .
Vroeger nog gecrost, dus schakelen zonder koppeling kon ik wel .
Was alleen niet bevordelijk voor de bak van de ouwe .
Nieuwe bak eronder,en een paar duizend km weer naar de klote, uiteindelijk met bij a 2 ton erop
Weer een bak op .
Met kapotte bak ingeruild op de R 1100s
Motorrijden blijft een kunst...
Was het maar zo simpel als alleen gas geven en schakelen,dat alleen al is te moeilijk voor sommige figurenNee hoor gas geven en schakelen .
Kocht da ding (me eerste) voor € 1000,00
Kijken of het wat was voor me .
Ik haalde eruit wat erin zat, misschien teveel van verlangt .
Was overigens net zo met me eerste auto .
Was een jaar oud, na twee jaar afgereden .
Al doende leert men toch
Die 1100RS moest je gewoon de begrenzer in laten lopen terwijl je druk zette met de versnellingspook.Ik reed samen met een maatje, altijd stevig doorrijden.
Hij op een R6 en ik op de R1100 rs.
We wilde gezellig bij elkaar rijden dus moest ik er wel stevig aan trekken met me ouwe beestje .
Van 94 met 150.000 k op de teller.
Elke rit vol gas .
Vroeger nog gecrost, dus schakelen zonder koppeling kon ik wel .
Was alleen niet bevordelijk voor de bak van de ouwe .
Nieuwe bak eronder,en een paar duizend km weer naar de klote, uiteindelijk met bij a 2 ton erop
Weer een bak op .
Met kapotte bak ingeruild op de R 1100s
Ik reed samen met een maatje, altijd stevig doorrijden.
Hij op een R6 en ik op de R1100 rs.
We wilde gezellig bij elkaar rijden dus moest ik er wel stevig aan trekken met me ouwe beestje .
Van 94 met 150.000 k op de teller.
Elke rit vol gas .
Vroeger nog gecrost, dus schakelen zonder koppeling kon ik wel .
Was alleen niet bevordelijk voor de bak van de ouwe .
Nieuwe bak eronder,en een paar duizend km weer naar de klote, uiteindelijk met bij a 2 ton erop
Weer een bak op .
Met kapotte bak ingeruild op de R 1100s
.......
Amerika ook, daar zijn geen bochten en de snelheden liggen laag.
Thanks!Gewoon voor de HD gaan, Willem. Je kan beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt als van de dingen die je niet gedaan hebt. Ik wens je veel wijsheid en een mooie Harley toe.
Die 1100RS moest je gewoon de begrenzer in laten lopen terwijl je druk zette met de versnellingspook.
Dan had de RS zelf de volgende versnelling erin gelegd, want dat was het perfecte moment om op te schakelen, de onsteking onderbroken en de bak gevrijwaard van grote krachten.
Had je een boel geld bespaard.