My first Streetfighter, Kuzuri Gsxr 7/11

cSr

Die hard MF'er
27 jul 2014
355
42
Zelzate
Poging 2 gezien de website het even begaf en alles weg was |(


Ik heb al enkele threads gelezen en het begon te kriebelen om ook wat te sleutelen en te doen. Het plan was oorspronkelijk om mijn 1100w gewoon te strippen en goed onder handen te nemen.

Op zoek naar onderdelen kwam ik op een project van iemand die er geen tijd voor had. Oorspronkelijk wou ik zijn frame overnemen voor een r6 kont te plaatsen maar gezien deze vastgelast was zou ik het hele frame moeten nemen. Na wat heen en weer te mailen besloten alles over te nemen en er wat van proberen te maken; een 750w dus.

Ik wou de 750 dan gewoon opbouwen maar 2 streetfighters hebben leek mij redelijk zinloos en gezien ik dan toch de 1100 had staan besloten deze te houden en in het 750 frame te steken zoals me al velen voordeden. Gezien de komende winter periode heb ik wel wat tijd en hoop ik weer rond te rijden als het zonnetje komt piepen.

Nickname; Kuzuri komt van The Wolverine.

Wat plaatjes:

de 1100w

2nc2m2d.jpg

30lyyrl.jpg


& de 750w na 3.5 uur rijden

2gtau1f.jpg


To do:

- Ngk Bougies, Bobijnen/Bougiekabels
- Remklauwen opfrissen + remblokjes
- Stalen remleidingen
- Wave remschijven
- CNC Tandwiel cover
- Ketting set, waarschijnlijk andere verhouding
- Oplossing zoeken voor GSR koplamp ( eens iets anders dan die MT03 Lampen )
- K&N luchtfilters, Ru2922 waarschijnlijk
- Samco set
- Snelgas domino
- Expansievat
- Xenon
- De gewoonlijke dingetjes
- Blok eventueel spuiten/opfrissen
- Bepaalde spulletjes laten anodiseren
- Andere rem & koppeling pomp/hendels

Daarna uiteraard alles een kleurtje geven en eventuele fixes doorvoeren.

Onderweg nog wat leuks opgehaald van een mede forumgebruiker
Hugger, Rizoma rem&schakelset, Rempompachter + cnc reservoir, Koso, Stuurdemper, Radiator.

Nu moet ik alleen even uitmaken of ik de overige stukken m.a.w 1 complete moto in stukken verkoop of als 1 geheel.
 
Het weekend gebruikt om beide motoren eruit te halen uiteraard met het nodige gevloek en toegetakelde vingers als een bout los schiet. Gepaard met een angstmomentje; 'hoe ga ik die er in godsnaam terug in krijgen als dit al zo wringen was.'

Kan ik ook gelijk al dat ketting vet van het blok halen want dat heeft zich na al die tijd behoorlijk opgestapeld.

Ook gelijk de remklauwen bekeken en ik wil ze gelijk opfrissen met een vers kleurtje.
Het was ook het moment ze eens grondig te reinigen maar dat bleek moeilijker te worden dan gedacht. Na 2 tandenborstels helemaal versleten te hebben waren ze al properder maar bijlange niet het gewenste resultaat. Momenteel ben ik dus bezig met de zuigers aan te pakken en dan waarschijnlijk een revisie setje voor de rubbers. Zijn namelijk niet meer zo fris..

Ook even gestopt in de legerstock om een tooltje te maken voor mijn vork in elkaar te steken ook al heeft dit niet echt haast gezien ze nog geanodiseerd moeten worden.

Foto's volgen, momenteel via iphone aan het posten.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je van de MT03 koplamp en de beugels af willen hou ik me aanbevolen :)

Voor de rest ga ik deze volgen :)

Leuk project
 
Laatst bewerkt:
Even de foto's van het weekend,

2rfpvnm.jpg


Motor uit het 750 frame

2q99et3.jpg


Hier uit het 1100 frame

t4tn4p.jpg


2a5lvtg.jpg


Tooltje voor de veer samen te trekken voor te monteren

Daarna heb ik me proberen bezig houden met de remklauwen, enorm veel vuiligheid dat er af kwam maar nu zit ik momenteel vast. Ik krijg de zuigers er gewoon niet uit, en die dat ik er uit kreeg krijg ik niet helemaal zuiver.


zu5ruv.jpg


Zuiger voor

qqwh1i.jpg

Erna, met nog een heel klein spikkeltje dat mij mijn ogen uitsteekt.

Iemand wat tips? Is met de hand en wat belgom.

en hier mijn probleemsituatie met de zuigers die maar niet willen

14ca653.jpg


Dit heb ik met alle 3 de klauwen.. De achterste is er in 1 zuiger totaal geen beweging, in de 6 zuigers voor telkens 1. Ook, ze kunnen er natuurlijk niet helemaal uitkomen dus als ze op het maximum staan haal ik de klauw uit, hoe haal ik de zuigers dan mooi en ongeschonden eruit?

Ik heb ze nu goed in de wd40 laten weken en probeer het morgen nog eens maar tips zijn altijd welkom. Kan ik gelijk revisie setje halen en de klauw zelf onder handen nemen met een kleurtje.


Gh0st, ik hou het in gedachten gezien ik er nog niet uit ben of ik hem in onderdelen weg zou doen of niet.
 
Even de foto's van het weekend,

[afbeelding]

Motor uit het 750 frame

[afbeelding]

Hier uit het 1100 frame

[afbeelding]

[afbeelding]

Tooltje voor de veer samen te trekken voor te monteren

Daarna heb ik me proberen bezig houden met de remklauwen, enorm veel vuiligheid dat er af kwam maar nu zit ik momenteel vast. Ik krijg de zuigers er gewoon niet uit, en die dat ik er uit kreeg krijg ik niet helemaal zuiver.


[afbeelding]

Zuiger voor

[afbeelding]
Erna, met nog een heel klein spikkeltje dat mij mijn ogen uitsteekt.

Iemand wat tips? Is met de hand en wat belgom.

en hier mijn probleemsituatie met de zuigers die maar niet willen

[afbeelding]

Dit heb ik met alle 3 de klauwen.. De achterste is er in 1 zuiger totaal geen beweging, in de 6 zuigers voor telkens 1. Ook, ze kunnen er natuurlijk niet helemaal uitkomen dus als ze op het maximum staan haal ik de klauw uit, hoe haal ik de zuigers dan mooi en ongeschonden eruit?

Ik heb ze nu goed in de wd40 laten weken en probeer het morgen nog eens maar tips zijn altijd welkom. Kan ik gelijk revisie setje halen en de klauw zelf onder handen nemen met een kleurtje.


Gh0st, ik hou het in gedachten gezien ik er nog niet uit ben of ik hem in onderdelen weg zou doen of niet
.

Ja precies ja :)

Ik wacht met smart af :P
 
Even de foto's van het weekend,

[afbeelding]

Motor uit het 750 frame

[afbeelding]

Hier uit het 1100 frame

[afbeelding]

[afbeelding]

Tooltje voor de veer samen te trekken voor te monteren

Daarna heb ik me proberen bezig houden met de remklauwen, enorm veel vuiligheid dat er af kwam maar nu zit ik momenteel vast. Ik krijg de zuigers er gewoon niet uit, en die dat ik er uit kreeg krijg ik niet helemaal zuiver.


[afbeelding]

Zuiger voor

[afbeelding]
Erna, met nog een heel klein spikkeltje dat mij mijn ogen uitsteekt.

Iemand wat tips? Is met de hand en wat belgom.

en hier mijn probleemsituatie met de zuigers die maar niet willen

[afbeelding]

Dit heb ik met alle 3 de klauwen.. De achterste is er in 1 zuiger totaal geen beweging, in de 6 zuigers voor telkens 1. Ook, ze kunnen er natuurlijk niet helemaal uitkomen dus als ze op het maximum staan haal ik de klauw uit, hoe haal ik de zuigers dan mooi en ongeschonden eruit?

Ik heb ze nu goed in de wd40 laten weken en probeer het morgen nog eens maar tips zijn altijd welkom. Kan ik gelijk revisie setje halen en de klauw zelf onder handen nemen met een kleurtje.


Gh0st, ik hou het in gedachten gezien ik er nog niet uit ben of ik hem in onderdelen weg zou doen of niet.

Je moet de klauwen splitsen dan kan je de zuigers er wel uithalen.
 
Die zuigers eruit is lastig ja. Je moet ze inderdaad splitsen. Ik wikkel de klauwen daarna in een doek en dan met de compressor lucht in de klauw blazen via het remvloeistof kanaaltje. Alle gaatjes dicht houden met je vingers. De doek is belangrijk, want anders vliegt de zuiger door de tent heen als hij eruit komt :)
 
Heb ze uiteraard gesplitst. Ik krijg er precies niet genoeg druk op als ik ze splits en dan druk op zet, als je ze splitst is er 1 klauw waar de banjo en bleeder op zit dus dat is relatief simpel te doen. De andere heeft niets, buiten het kanaaltje waar hij zijn olie krijgt van de andere klauw, maar dit is zodanig klein dat ik er blijkbaar niet genoeg druk op krijg. ze willen er dus echt maar niet uitkomen. Vandaag nog eens geprobeerd nadat ze in de wd40 hebben gelegen voor een nachtje maar geen resultaat. Ook heb ik gezien dat 1 zuiger een krasje heeft, vervang ik deze? kras is eerder oppervlakkig maar ik veronderstel dat zelfs hierdoor een lek kan komen en ik dus beter preventief handel?

Heb ook gemerkt dat er enorm veel druk op die zuigers komen die wel los komen, zou ik zeker geen van tegen me smikkel willen krijgen ;)
 
Remklauwen binnengebracht bij ne garagist, maar zelfs met hun tang weinig beweging in.

Ook topic gemaakt met alle onderdelen bij Te koop: onderdelen om te zien of er voldoende vraag naar is.
 
Als de zuiger echt niet loskomt, dan kan je er een m8 bout inlassen zodat je hem dan met tang/ bankschoef wel loskrijgt.
 
ik kreeg mijn zuigers er ook niet uit zaten muurvast , :( heb veel wd40 gebruikt
daarna met een combinatietang het uitstekend gedeelte van de zuiger (ongeveer2mm)
vastgepakt en de tang vastgezet in de bankschroef .
daarna met draaiende beweging de zuigers losgekregen. *O*
 
Heb ze uiteraard gesplitst. Ik krijg er precies niet genoeg druk op als ik ze splits en dan druk op zet, als je ze splitst is er 1 klauw waar de banjo en bleeder op zit dus dat is relatief simpel te doen. De andere heeft niets, buiten het kanaaltje waar hij zijn olie krijgt van de andere klauw, maar dit is zodanig klein dat ik er blijkbaar niet genoeg druk op krijg. ze willen er dus echt maar niet uitkomen. Vandaag nog eens geprobeerd nadat ze in de wd40 hebben gelegen voor een nachtje maar geen resultaat. Ook heb ik gezien dat 1 zuiger een krasje heeft, vervang ik deze? kras is eerder oppervlakkig maar ik veronderstel dat zelfs hierdoor een lek kan komen en ik dus beter preventief handel?

Heb ook gemerkt dat er enorm veel druk op die zuigers komen die wel los komen, zou ik zeker geen van tegen me smikkel willen krijgen ;)
Ik had op een gegeven moment handen te kort ook.. dus ff met zn 2en. Zaten echt vast ook bij mij en met een tang lukte niet. Na wat klooien kon ik echt veel druk opbouwen en kwamen ze eruit met een harde knal })
 
Je zou je afvragen hoe je in godsnaam nog remkracht hebt :P Maar ze zullen er wel uit geraken.

Weekend gebruikt voor wat kleine stukjes te spuiten, Motorblok er terug in te steken uiteraard met het nodige gevloek en geblaas. De vork nog gedemonteerd zodat de buitenste poot geanodiseerd kan worden en strakjes nog wat met de kabelboom prutsen om deze opnieuw in te pakken met wat deftige tape.

Ook al eens wat gekeken hoe ik die GSR koplamp zou bevestigen en ik zie het gewoon niet. Hij heeft al niet echt ophangpunten en vind niet meteen foto's van hoe hij standaard gemonteerd zit. Denk echter dat hij een ijzeren kader heeft waar hij op vast zit die op zijn beurt normaal op het frame gemonteerd zit wat bij mij geen optie is Ö
 
Remklauwen weer opgehaald, zuigers wat mooi maken, nieuwe ringen bestellen.

Ook me achterlicht gesmoked met plastidip en wat zitten passen en doen met de kont/batterij en dergelijke.
 
Weer wat stilgelegen, wat drukker maar beetje per beetje komt het er wel.
Afgelopen 2 uurtjes liggen kl*ten met de bout die in de motorblok was afgebroken na het verwijderen van de uitlaatbochten. Stak net niet genoeg uit om hem vast te kunnen grijpen en thuis geen lasapparaat ter beschikking dus netjes uitgeboord ( kostte er wel een 3 tal -,- ) wil ik de overschot eruit halen breekt me tap natuurlijk af. Opnieuw begonnen en nu ga ik morgen weer voorzichtig draad tappen.

In de loop van de week de kabelboom onder handen nemen en op ze plaats leggen.

Iemand trouwens een idee waar ik mijn contactslot kan steken? Heb nog geen concreet plaatsje gevonden.
 
Niet meer veel uitgespookt buiten de andere terug in elkaar te steken.

Iemand een idee welke uitlaatbochten nog passen
Op de 1100w blokken? Vind niets concreet.
 
Zit voorlopig ook nog zonder computer dus foto's posten zit er niet in.

De 1100 steekt weer helemaal in elkaar, nog wat kleine prulletjes en hij kan weg.

Op de 7/11 ondertussen de kabelboom helemaal opnieuw ingetaped, in het frame gelegd met wat puzzelwerk om hem zo mooi mogelijk weg te krijgen en dat lukt aardig in het mate van het mogelijke.
Beugeltje gemaakt voor het contactslot te verplaatsen en de carburators helemaal opengedraaid en zuiver gemaakt want daar zat een hoop vuiligheid verzameld over de jaren heen.
 
Even ter zijde ben ik op zoek naar Hydraulische koppeling/Rempomp.

Iemand tips waar ik het ze het makkelijkst kan
Vinden, zou liefst een setje hebben dat ik niet met 2 compleet verschillende delen zit. Het oog wil ook wat natuurlijk. Had gedacht het iets makkelijker te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan