Myleasemotor.com ervaringen

Born-Scum666

MF veteraan
12 mrt 2010
1.427
14
Hey,

Ik vroeg me af of mensen ervaring met myleasemotor.com hebben?

Ik ben het niet van plan en het lijkt mij sowieso niks als particulier zijnde maar ik ben er wel nieuwsgierig of mensen dit doen.

Motorrijden voor een vast bedrag per maand.. :/
 
Hey,

Ik vroeg me af of mensen ervaring met myleasemotor.com hebben?

Ik ben het niet van plan en het lijkt mij sowieso niks als particulier zijnde maar ik ben er wel nieuwsgierig of mensen dit doen.

Motorrijden voor een vast bedrag per maand.. :/

Ik denk dat het idee zeker interessant kan worden op lange termijn. Maar je zou wel gek zijn als je 60 maanden lang 526,- zou aftikken om jaarlijks maar 4.000km te mogen rijden op je mt10 :? voor die ruim 30k koop je er toch gewoon één en dan houd je nog een royaal bedrag over om te besteden aan verzekeringen, onderhoud etc.
Voor dat bedrag zou het voor mij pas interessant worden als ik er minimaal 8000km mee mocht rijden (wat ik nog steeds nog wel mager vind)
 
Ik denk dat het idee zeker interessant kan worden op lange termijn. Maar je zou wel gek zijn als je 60 maanden lang 526,- zou aftikken om jaarlijks maar 4.000km te mogen rijden op je mt10 :? voor die ruim 30k koop je er toch gewoon één en dan houd je nog een royaal bedrag over om te besteden aan verzekeringen, onderhoud etc.
Voor dat bedrag zou het voor mij pas interessant worden als ik er minimaal 8000km mee mocht rijden (wat ik nog steeds nog wel mager vind)
Ik vind het toch behoorlijke bedragen indd ongeacht de kilometers die je mag rijden... :+
 
Leasen is voor als je geen geld (er voor over) hebt, en het toch wilt hebben ;)
Je koopt een stukje risico af, wat iets hogere maandlasten betekent.
Plus dat dit bedrijf ook nog winst wil maken, en het personeel wil betalen.

Zoiets als het kopen van een huis, leuk als je het direct af kan tikken, de rest moet aan de hypotheek.

Motor leasen?
Nee, tenzij de baas betaalt :t

Of je moet alles willen leasen, tot aan de wc-bril toe.
Dan bezit je niets, en ben je gelukkig :+
 
Denk dat er weinig markt is voor ex lease motoren met 100k+ kilometers als er flink woon werk verkeer mee gereden is. Daarom zal de lease prijs hoog blijven.

Als ze onbeperkt kilometers aanbieden en er wat te regelen valt op het werk met een tankpas is het mogelijk wel de moeite waard.
 
Denk dat er weinig markt is voor ex lease motoren met 100k+ kilometers als er flink woon werk verkeer mee gereden is. Daarom zal de lease prijs hoog blijven.
Als ze onbeperkt kilometers aanbieden en er wat te regelen valt op het werk met een tankpas is het mogelijk wel de moeite waard.

Motoren met 100k op de teller zijn een grote uitzondering (gemiddeld aantal km per jaar in NL staat rond de 3000 voor motoren), ex-leasemotoren met een ton op de teller kun je waarschijnlijk helemaal op 1 hand tellen. Daar zal de gemiddelde leaseprijs dus niet op gebaseerd zijn.
Die motoren zullen voornamelijk naar de oostblok-opkopers gaan en niet op de NL markt verschijnen.

Ben je een hobbymatige rijder dan is lease een hele duur betaalde variant om een motor te rijden, maar tegenwoordig leasen mensen van alles. Bij een wasmachine is het nog zo dat die (bijna) dagelijks gebruikt wordt, een motor staat bij de meeste mensen meer dagen stil dan dat er gereden wordt, dan betaal je voor stilstaan. Maar iedereen is vrij om geld uit te geven op zn eigen manier.
Rij je zakelijk dan kan dit bedrijf misschien een optie zijn maar veel bedrijven willen alles onder brengen bij 1 leasemaatschappij en niet voor die ene motorrijder een uitzondering maken.
 
@SadBunny heeft voor werk een lease-motor gereden.
Hoe waren jouw ervaringen, en kan je ook wat vertellen over hoe jouw werk (en misschien leasemaatschappij) dat vond?
 
Iets zakelijk leasen is natuurlijk heel anders dan privé. Al begin ik er bij beide niet aan. Zakelijk leasen bij een groot wagenpark kan ik nog begrijpen. Unilever heeft natuurlijk geen zin om zelf 10.000 auto’s te onderhouden en daar risico op te lopen. Plus dat de voertuigen dan niet op de balans staan…
Bij weinig auto’s loont koop altijd. Ik koop de zakelijke auto’s voor m’n eigen bedrijf ook altijd ipv lease (momenteel 3 stuks) en na een paar jaar maak je dan vaak nog boekwaarde winst ook als je hem inruilt en er netjes op bent geweest.
Ik vind de trend om alles maar te leasen een vreemde… zo zie je tegenwoordig zelfs boxsprings en cv ketels in de lease..

Zeker het beknibbelen op onderhoud wat leasemaatschappijen soms doen bij auto’s zou mij bij een motor toch niet zo fijn lijken. Zit er nog wat profiel op de banden, nee mogen niet vervangen worden. Interieurfiltertje, nee kan prima nog een half jaar mee. Ruitenwissers, nee die zijn 8 maanden geleden ook al vervangen. Een motor moet gewoon tiptop onderhouden worden omdat veiligheid op 1 staat. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe leasemaatschappijen dat bij motoren doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen ervaring met leasen, altijd zakelijke koop auto's gehad, maar als ik nieuwe ruitenwissers wil (die ik sowieso 1x per jaar wil) dan komen die er ook op. Interieur filter etc is vaak onderhoudsgerelateerd inderdaad, dat klopt zeker.
 
Je moet eens kijken wat een elektrische fiets leasen kost dat is helemaal van den dolle
Sommige auto’s in de private lease vallen dan weer mee ( daarmee vergeleken)
Blijkbaar gaan ze bij motoren meer de kant op van een elektrische fiets ( die is na een jaar of 4 natuurlijk weinig meer waard )
 
Iets zakelijk leasen is natuurlijk heel anders dan privé. Al begin ik er bij beide niet aan. Zakelijk leasen bij een groot wagenpark kan ik nog begrijpen. Unilever heeft natuurlijk geen zin om zelf 10.000 auto’s te onderhouden en daar risico op te lopen. Plus dat de voertuigen dan niet op de balans staan…
Bij weinig auto’s loont koop altijd. Ik koop de zakelijke auto’s voor m’n eigen bedrijf ook altijd ipv lease (momenteel 3 stuks) en na een paar jaar maak je dan vaak nog boekwaarde winst ook als je hem inruilt en er netjes op bent geweest.
Ik vind de trend om alles maar te leasen een vreemde… zo zie je tegenwoordig zelfs boxsprings en cv ketels in de lease..

Zeker het beknibbelen op onderhoud wat leasemaatschappijen soms doen bij auto’s zou mij bij een motor toch niet zo fijn lijken. Zit er nog wat profiel op de banden, nee mogen niet vervangen worden. Interieurfiltertje, nee kan prima nog een half jaar mee. Ruitenwissers, nee die zijn 8 maanden geleden ook al vervangen. Een motor moet gewoon tiptop onderhouden worden omdat veiligheid op 1 staat. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe leasemaatschappijen dat bij motoren doen.
Ik heb dat gehad met een Transit die zichtbaar versleten banden had. De auto liep op het eind van de leasetermijn (het was mei en hij liep af in december) en moest voor onderhoud naar de garage.
Garage belde dat de banden niet vervangen mochten worden.
Heel wat heen en weer gebel met het bedrijf die de leaseauto's regelt voor ons.
Toen zelf de leasemaatschappij gebeld en direct de naam opgeschreven van degene die opnam.
Gezegd dat als ik komende zomer tijdens de vakantie ergens in Duitsland in de vangrail beland en geconstateerd wordt dat mijn banden versleten zijn ik hem verantwoordelijk houd en hem dat nu alvast schriftelijk zou bevestigen omdat ik tzt misschien zelf niet meer kan. Ik hoor het wel.
Even later belde de garage............................................
 
Je moet eens kijken wat een elektrische fiets leasen kost dat is helemaal van den dolle
Sommige auto’s in de private lease vallen dan weer mee ( daarmee vergeleken)
Blijkbaar gaan ze bij motoren meer de kant op van een elektrische fiets ( die is na een jaar of 4 natuurlijk weinig meer waard )
Maar als op dat moment een elektrische fiets praktisch is vanwege de afstand naar je werk bijvoorbeeld en een auto niet haalbaar is, is lease wel een optie omdat je geen groot bedrag ineens hoeft neer te leggen.
Dat je hem 2 x betaald is weer wat anders.
 
Mijn motor zou beginnen bij 425 euro/maand om te leasen bij BMW.. (24 maanden en max 5000km / jaar).. meer km's dan gaat het bedrag ineens fors omhoog. Dit is nooit interessant.. Want na 3 jaar heb je hem al eruit door hem zelf te kopen en bij leasen is hij niet van jou aan het einde.

Als je dan perse meteen wilt rijden op je "droom motor" kan je beter een motor kopen op afbetaling.
Mijn motor nieuw is 17k.. looptijd 33 maanden (552 / maand). Uiteindelijk betaal je dan 18216 euro en is hij een het einde van jou.

Beetje de Amerikaanse mentaliteit.. alles kopen zonder geld en altijd in de schuld. Beste is om gewoon te sparen en het pas te kopen als je geld hebt. En als je dan toch bezig bent koop geen gloednieuwe maar eentje met de spits ervanaf.. scheelt weer een paar duizend euro.
 
Voor auto's snap ik het wel.
Maar voor motoren? Je kan toch niet oneindig bandjes op blijven roken en dan je leasemaatschappij opbellen, moet nieuw bandje op?

Ik denk dat dat ook helemaal niet werkt met motorfietsen, beter sparen of op afbetaling, dan is hij in elk geval van jou.
 
Jaren terug had je Skala waar je alles kon huren van wasmachines tot computers etc.
Het is maar waar je voor kiest, even googlen en wat blijkt Skala bestaat nog steeds.
Inderdaad een USA mentaliteit, alles met een lening kopen.
Persoonlijk moet ik er niets van hebben, al mijn motoren en auto’s zijn betaald. Niet de nieuwste modellen wel van mijzelf.
De sticker op de achterruit van een oude USA auto “ liever gelast dan geleased” spreekt voor zich.
 
Je moet eens kijken wat een elektrische fiets leasen kost dat is helemaal van den dolle
Sommige auto’s in de private lease vallen dan weer mee ( daarmee vergeleken)
Blijkbaar gaan ze bij motoren meer de kant op van een elektrische fiets ( die is na een jaar of 4 natuurlijk weinig meer waard )
Viel mij laatst ook op, fietsenmaker waar ik mijn nieuwe fiets kocht zei dat het ’gouden’ business is…..wordt nu heel veel gedaan.

Maargoed, als je geen buffer hebt dan is leasen de oplossing…rijden en maandelijks betalen. Kun je het ‘overzien’ mbt alle andere maandelijkse lasten versus inkomsten dan is het prima toch.

Ik ben van de oudere generatie; luxe artikelen zoals motorfiets/auto eerst sparen en dan kopen…behalve mijn huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan