MyRouteApp, navigatie app voor motor

Afgelopen weekend nieuwe spulletjes uitgetest; Sena 10upad in HJC-Is17 helm, Tomtom Go en de MRA. Eerste test was met TT, ritje van ongeveer 50Km van A naar B en gekozen voor kronkelwegen. Werkte perfect, goed verstaanbaar via de Sena en een leuke route gereden op idd allemaal kronkelwegen. Op de terugweg gebruik gemaakt van MRA, hier kan je geen kronkelwegen kiezen helaas. Dit is gewoon snelste weg van B naar A. Stem was ook goed verstaanbaar via de Sena en onderweg hoorde ik steeds piepjes, dit bleek een melding te zijn voor eventuele flitsers en of te hard rijden. Voorkeur ligt nu toch bij TT omdat deze op al je routes kronkelwegen aanbied, MRA kan dat dus niet. MRA blinkt wel uit in routes maken op de PC en die dan laden in de App. Denk dat ik ze beide nog een tijdje ga proberen en dan kijken welke de beste bevalt een aansluit op mijn wensen.
 
De MRA routes kun je ook in TomTom laden. Dus is er nog meer te testen. :]
Een nadeel van TomTom is dat deze bij verkeerd rijden jou terug navigeert naar de geladen Track dit kan dus ook het punt zijn waar je de track net verlaten bent. Hierbij wordt de route aangepast de originele track is hierbij niet zichtbaar (voor de Rider heb ik hiervoor een oplossing maar deze werkt niet op de App. Ook kun je in de App zelf geen spannende routes plannen zoals op de Rider)

Met OSMAnd(+) kun je wel de originele Tack in beeld houden maar persoonlijk vind ik de route weergave weer minder duidelijk als TomTom.
Zo zijn er nog meer alternatieven zoals b.v. Calimoto en Kurviger die het testen waard zijn.

Ondanks bovenstaande tekortkomingen is mijn persoonlijk voorkeur toch TomTom en dan voor de motor liever de Rider dan de App. En ik maak min routes meestal in MRA. Dit gaat lekker snel en heeft zeer veel mogelijkheden.
 
Ik heb voor een komende reis een aantal routes gemaakt in MRA en daarvan de tracks op mijn Garmin gezet. So far So good, maar dan ben je dus de way-points kwijt. Een van de aardige dingen van MRA vond ik dat je waypoints ze een verschillende kleur kan geven. Nu loop ik er tegen aan dat je wel de kaarten off-line kan gebruiken in de Navigation app, maar ik zie niet hoe je de routes off-line kan gebruiken. We gaan naar een gebied met weinig internet dekking. Van de medewerker van de helpdesk kreeg ik het antwoord hoe ik de kaarten kan downloaden, mar dat wist ik al... Iemand die dit heeft geprobeerd en opgelost?
 
Uiteindelijk van MRA geleerd dat er geen mogelijkheid is om dit te doen. Dat maakt de bruikbaarheid dus heel wat minder. Je moet persé een internet verbinding hebben om een route te laden.
 
En daarom lang leven de offline routeplanners a la mapsource en basecamp *O*
Werkt altijd - ook als je een tomtom hebt want (van basecamp weet ik het zeker) kan kan een route converteren naar track wat de huidige tomtoms slikken
 
Er is onlangs weer een stuk goddelijk asfalt in Duitsland afgesloten voor motorrijders - kennelijk zijn we paria en wordt er hier enorm gegeneralizeerd dat motorrijders per definitie brokkenpiloten zijn en alleen maar met de gashandle vol open kunnen rijden...

Houd MRA hier rekening mee of maakt die het zichtbaar zoals deze site bijvoorbeeld ?

Gewoon om te janken dat we straks niet meer normaal kunnen rijden.. Te sneu voor woorden.... -O-;(
 
Het zal er aan liggen welk kaartmateriaal je gebruikt in MRA. Zit die info bijv in de TT kaart, dan zal MRA daar rekening mee houden. Maar lastiger wordt het als de afsluiting alleen in het weekend geldt en je de route bijv door de weeks maakt of vice versa.
Ik was routes aan het maken voor onze aankomende reis en daarbij liep er tegen aan dat er nog veel wegen dicht zijn I.v.m winter. Dan kan je dus een Google route daar niet maken. Dan moet je dus bijv de HERE versie gebruiken waarbij je de winterafsluitingen kan negeren (alleen bevat die kaart veel minder info over campings etc. )
 
Overigens blijkt mij in Canada dat de routes wel degelijk laden zonder internet verbinding. Het werkt eigenlijk best wel goed. Tot nu toe steeds de beoogde campings gevonden, die door mij van een rode waypoint en een nummer waren voorzien. Dit dus itt wat de medewerker van MRA stelde. Internet is hier een schaars artikel in de buitengewesten. Ik heb zelfs een signal booster op de motor zitten (in Nl verboden) maar dan heb je nog steeds wat internet nodig. Want als je niks hebt, is er ook niets te boosten. Gaat ie wel van 1 naar drie streepjes :)
 
Hoeveel gelijktijdige inlogsessies zijn er mogelijk bij MRA (webpagina) ?

Met het wegvallen van Tyre is het wellicht een optie om met meerdere Ă©Ă©n account en de kosten van MRA te delen.
 
Hoeveel gelijktijdige inlogsessies zijn er mogelijk bij MRA (webpagina) ?

Met het wegvallen van Tyre is het wellicht een optie om met meerdere Ă©Ă©n account en de kosten van MRA te delen.

Daar heb ik geen antwoord op maar je zou kunnen kijken of 1 betaald account en meerdere gratis accounts werkt voor jullie.

Met het betaalde account maak je de routes en met de gratis account download/upload/gebruik je de routes.

Je kan een groep aanmaken en daar iedereen in toevoegen zodat je ze makkelijk kan delen.

Ik doe het zelf hier ook in de familie, ik maak altijd de routes en heb een betaald account. Als ik een route gemaakt heb zet ik hem in de groep en de rest van de familie haalt ze daar uit om ze vervolgens in de TomTom te zetten. Jullie zouden evt. Kunnen switchen met het account.
 
Is het met myrouteapp mogelijk om de Favorieten en POI vanuit het programma naar de Zumo te schrijven ?
In Basecamp kan ik mijn favorieten zo wel syncen en zie ik dat witte hartje op het moment dat ik in de buurt ben.
 
Is het met myrouteapp mogelijk om de Favorieten en POI vanuit het programma naar de Zumo te schrijven ?
In Basecamp kan ik mijn favorieten zo wel syncen en zie ik dat witte hartje op het moment dat ik in de buurt ben.

Ja bij een export naar GPX 1.1 worden zowel de Route, Track als POI’s geëxporteerd.
 
20191205_101822.jpg
 
Het was geen webpagina maar een e-mail.

Dit is een copy paste van die mail.


In je schoentje zit:
30% korting op MyRoute-app

Hoe slechter het weer buiten, hoe fijner het is om binnen je routes te plannen!
... En dat kan het beste met MyRoute-app Gold of MyRoute-app all-in-one.

Klik op de knop 'Nu inwisselen' voor je Sinterklaas korting.

Let op:
Deze exclusieve Sinterklaas korting is 2 dagen geldig!
Hou er rekening mee dat vanaf 1 januari de prijzen worden verhoogd.
Profiteer dus nu nog van de oude prijzen mét 30% korting!

Als de knop hierboven niet werkt:
- kopieer dan de volgende link en plak deze in je browser: Redeem code – MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool
- vul deze code in: MRA-ZAMJU-ZB7FY
- klik op 'openen' en volg de procedure​
MyRouteApp B.V., Bredewater 16, 2715CA Zoetermeer, Netherlands
 
Bijzonder. Ik heb die mail namelijk niet gehad.

In je profiel op MRA kan je onder notificaties instellen welke berichten je wil ontvangen.
Als je daar geen vinkje hebt staan bij productinfo dan zal je dergelijke aanbiedingen ook niet ontvangen verwacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan