MyRouteApp, navigatie app voor motor

Bij mij doet hij dat wel,punten Mischien toch strategische neerzetten...
:o :o

Edit: ik had hem nog een keer nagebouwd maar geen succes, tot ik het knopje "uitschakelen seizoensafsluiting" ontdekte, dan wil hij er wel gewoon langs... :t Even inlezen wat dat precies doet.
 
Laatst bewerkt:
Uuuh ok... maar ik wil dus juist MRA gebruiken, en niet nog een extra programma.
Wat kan Kurviger dat MRA niet kan?
 
@MP_NL
Seizoensafsluitingen uitschakelen doet eigenlijk precies wat het zegt. Er zijn wegen met bepaalde restricties. Denk aan bergpassen in de winter. Als je seizoensafsluitingen uitschakelt worden tijdelijke restricties op deze wegen uitgeschakeld.
Wellicht is jou weg een weg waarbij je tussen 18 en 6 niet in mag om maar eens een voorbeeld te noemen.

Met de Here kaart kan je in de winter geen routes in de Alpen maken.
Dichterbij huis. Probeer na zonsondergang maar eens een route over de Holterberg (Overijssel) te maken. Dat lukt niet, terwijl het overdag geen problemen geeft. Je mag de Holterberg na zonsondergang en voor zonsopkomst niet gebruiken met gemotoriseerd verkeer. Dit valt ook onder seizoensafsluiting
 
@MP_NL
Met de Here kaart kan je in de winter geen routes in de Alpen maken.
Dichterbij huis. Probeer na zonsondergang maar eens een route over de Holterberg (Overijssel) te maken. Dat lukt niet, terwijl het overdag geen problemen geeft. Je mag de Holterberg na zonsondergang en voor zonsopkomst niet gebruiken met gemotoriseerd verkeer. Dit valt ook onder seizoensafsluiting


Precies, maak ik onder werktijd ;) een route over de Holterberg, geen probleem. Kijk ik die 's avonds na gaat die er ineens omheen. :?
Duurde ook even voor het kwartje viel. _O-

Ik heb overigens hetzelfde met Here en pontjes. Daar wil Here ook niet overheen navigeren, TomTom en Standaard zonder problemen. Nog geen oplossing voor gevonden. (veerponten vermijden staat uit)
 
Laatst bewerkt:
Klopt maar niet alle veerponten,ik maak mijnroutes altijd met Tomtom, maar vergelijk het meteen met de here kaart, en over sommige gaat hij wel als ik op overslaan klik,en een paar inderdaad niet.
Here ziet zelfs soms somige wegen niet!!
Terwijl als je met streetvieuw kijkt die weg er toch echt is.
En dan laat ikheb maar zo,weet dat mijn navigatie me wel door die weg laat gaan..
En nog nooit problemen gehad.
Valt me daarom tegen dat navigation van MRA een here kaart is!!!
Terwijl tomtom vind ik persoonlijk een veel betere kaart heeft.
Start ook altijd snel op,en bij wegomleiding of zo stuurt hij je niet zo naar gekke of domme wegen...
Alhoewel ik keer tomtom getest heb in mijn omgeving door expres verkeerd te rijden, wil hij me best lang nog laten omdraaien terwijl ik weet dat ik iets verder op ook op hetzelfde punt kom
 
Precies, maak ik onder werktijd ;) een route over de Holterberg, geen probleem. Kijk ik die 's avonds na gaat die er ineens omheen. :?
Duurde ook even voor het kwartje viel. _O-

Ik heb overigens hetzelfde met Here en pontjes. Daar wil Here ook niet overheen navigeren, TomTom en Standaard zonder problemen. Nog geen oplossing voor gevonden. (veerponten vermijden staat uit)
Die pontjes, Daar heeft MRA wel een optie voor.
Je zet dan een routepunt aan de vertrek kant, en 1 aan de aankomst kant. Daarna nog minimaal 1 route punt verder op.

Als je dan het aankomst punt selecteerd en in de opties van MRA hem op negeren zet. Dat tekent hij een rechte lijn tussen deze 2 punten. Of daar nou een weg/pont ligt of niet. Staat ook een stukje over in de ondersteunings FAQ van MRA!.

Nog geen ervaring hoe de XT daar vervolgens mee om gaat.
 
Die pontjes, Daar heeft MRA wel een optie voor.
Je zet dan een routepunt aan de vertrek kant, en 1 aan de aankomst kant. Daarna nog minimaal 1 route punt verder op.

Als je dan het aankomst punt selecteerd en in de opties van MRA hem op negeren zet. Dat tekent hij een rechte lijn tussen deze 2 punten. Of daar nou een weg/pont ligt of niet. Staat ook een stukje over in de ondersteunings FAQ van MRA!.

Nog geen ervaring hoe de XT daar vervolgens mee om gaat.
Ja klopt,maar bij sommige pontjes werkt dit dus niet.
Hierover al contact gehad met MRA zelf,en ze zeggen helaas ligt dat aan de herekaart, kunnen wij helaas niks aan doen....
 
Trouwens weet niet hoe het bij jullie navigatie gaat, ik heb tomtom550 sinds 2018 , en ik update regelmatig mijn navigatie en bij wegen waar je al jaren maar 60 mag, blijft navigatie stug 80 aangeven net als op de snelweg 120 terwijl.je maar 100 mag en in het buitenland klopt ook regelmatig helemaal niet...
Ik kijk daarom voort gewoon naar de borden en negeer mijn navigatie betreffende de snelheid.....
 
De borden langs de weg zijn uiteraard leidend. Je navigatie is op punt vooral een hulpmiddel.

TomTom is er absoluut mee bezig om deze gegevens wel kloppend te maken. Voor het toekomstig autonoom rijden zijn de wegenkaarten zeer belangrijk. Naast TomTom heb je alleen Google en Here die kaarten maakt. Dus hoe beter je kaarten zijn, hoe groter de kans is dat de automobiel fabrikanten je software willen gaan gebruiken.
 
Die pontjes, Daar heeft MRA wel een optie voor.
Je zet dan een routepunt aan de vertrek kant, en 1 aan de aankomst kant. Daarna nog minimaal 1 route punt verder op.

Als je dan het aankomst punt selecteerd en in de opties van MRA hem op negeren zet. Dat tekent hij een rechte lijn tussen deze 2 punten. Of daar nou een weg/pont ligt of niet. Staat ook een stukje over in de ondersteunings FAQ van MRA!.

Nog geen ervaring hoe de XT daar vervolgens mee om gaat.

Bedankt, weer wat geleerd!!! :t Deze optie kende ik nog niet. Ik ga nog wel even kijken hoe daarna BaseCamp en mijn Garmin op een dergelijke route reageert.
 
Mijn ervaring in MRA is dat er in alle kaarten wel fouten zitten,zowel in Here,Tomtom als OSM ben ik al fouten tegen gekomen waardoor de route ergens niet door wil.
Bij inzoomen zie je dan soms al dat er een stuk weg ontbreekt op de kaart,en dan wil hij er uiteraard niet door.
Ik maak mijn routes normaal in Here omdat ik een Garmin heb,maar als ik zo'n fout tegen kom maak ik de route gewoon in TT of OSM en is het probleem opgelost.
Ik rij altijd tracks,geen routes,dus dan gaat de Garmin ook gewoon door stukken waar volgens Here geen weg ligt.
 
Oke maar als ik het gpx 1.1 bestand doorstuur dan hebben ze toch ook automatisch de track?
Dit weekend weg geweest naar Latyka, maar ik heb met navigation van mra gereden......mooi kut dus...bij slecht bereik mis ik puntjes en zie ik de kleuren die ik ze geef niet...en de route die ik gemaakt heb met MRA in tomtom kaart,maar vergeleken heb met garmin, omdat er garmin rijders mee reden.... klopte voor geen zak.
De garmin rijders hadden de route precies hetzelfde als op mijn man zijn tomtom 550.....maar die app van mij met navigation.....grrrrrr
Heel raar doet hij soms en na dit jaar dus nóóit meer..
 
Of als ik even van scherm wisselde onderweg om bij Spotify ander album te kiezen, ging hij weer herberekenen (kei traag) en moest ik puntjes verwijderen anders stuurde hij me terug...en dat terwijl ik heb aangevinkt dat hij die dan gewoon moet overslaan....🤐🤬
 
VRAAGJE
kunnen jullie op dit moment op de MRA werken? Ikzelf kan er niet meer binnen geraken ondanks mijn abo van goldenmember ... een ict'er op mijn werk beweerd dat de server van MRA plat of besmet is. Ik wil graag mailen maar vind nergens mailadres om hen op hoogte te brengen...

Graag jullie reactie,
Alvast dank!
 
Ik geloof dat je alleen vragen kan stellen via hun site...
Een telefoonnummer of e-mailadres kan ik niet vinden.
Probeer anders eens via Facebook of Twitter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan