MyRouteApp Navigatie

MRA is gevoelig voor routepunten die niet goed op de weg geplaatst zijn. Je krijgt dan van de rare uitstapjes
 
Afgelopen weekend een aantal routes gereden via de iOS versie. Routes van tevoren gecheckt en ingeladen via de weginterface. Een paar vervelende dingen gemerkt:

Als een routepunt werd 'gemist' bijvoorbeeld door wegwerkzaamheden wilde de app steeds terug naar dat gemiste routepunt, óók als ik inmiddels al 10 routepunten verder was. Dmv 'routepunten overslaan' kwam ik er wel uit, maar met handschoenen aan was dat erg lastig om te bedienen. Is hier een andere oplossing voor?

Dat was wel een GPX route dan ? (Of ITN ?)
Als het bij mij tijdens route rijden fout gaat en ik vertrouw de route niet meer, dan laad ik de route gewoon opnieuw in.
Die pakt dan vanzelf wel op waar je op dat moment bent of brengt je naar het dichtsbijzijnde punt op de route.
Je kunt zelf ook de route aantippen (drukken/vasthouden) en opgeven dat de Rider (of App) je naar dat punt moet brengen. (Edit: dit werkt dus niet zo omdat het een ITN route is)

Zorg altijd dat je routepunten in MRA goed gepositioneerd zijn en op de juiste weghelft staan. En niet midden op kruispunten of viaducten, maar erna, waar geen zijweg ligt.
Na inladen in de Rider of App, de route ook helemaal controleren in de Rider.

Edit: bovenstaand verhaal heeft betrekking op een MRA route ingeladen in een Rider of TT Go App.
Athome geeft hieronder het effect met de MyRoute navigatie App weer.
 
Laatst bewerkt:
Bij MyRoute Navigatie werkt dat niet zo. De punten die zichtbaar zijn in MRA zijn ook zichtbaar in de navigatie app. Deze moet je bezoeken. Mis je er een dan moet omdraaien of het punt skippen. Wil je ergens halverwege beginnen doe je er verstandig aan om een routepunt te kiezen die verder ligt dan waar je de route wilt starten. Anders heb je kans dat alsnog terug moet rijden (als het vorige routepunt het dichterbij is)

Juist dat handmatig skippen is mij een doorn in het oog. Dat zou MyRoute Navigatie zelf moeten doen.

Gisteren een route gereden naar het hotel in de Elzas.
Gisteren heb ik de app op de standaard instelling "Online Modues" laten staan. Het navigeren ging goed maar ik was aan het einde van de dag ergens tussen de 150 en 200 MB aan data kwijt.

Vandaag een route in Elzas/Vogesen gereden. Ook weer met de app maar nu in de "Offline modus". De app gedroeg zich gelijkwaardig. Ik heb niet het gevoel dat ik functies gemist heb of anders heb zien gedragen. Aan het einde van de dag was er wel een ander verschil. Het dataverbruik was nog geen 20 MB.

Dus mensen van Myroute (als jullie meelezen). Wat gebeurt er met al die data die ik de eerste dag kwijt was.
 
Ik had nog wat grappigs
In het hotel de route in navigon gezet en alles leek in oorde
Nog ff gerommeld op de telefoon

We zouden de lange route rijden die dag maar er werd besloten tijdens het tanken bij de start van de route toch maar de korte te gaan rijden.
Met geen mogelijkheid de route te laden
En ik had volle bak wifi begrijk
Na een 15 min klopten helm af motor uit had uit en de helft van de groep ging alvast aan de route beginnen.
2 tellen later kon ik de route laden en ging onderweg

Tijdens de koffie stop nog de klopten en werkte perfect.
We vertrekken en ik zit op mijn motor en weer geen route kunnen laden
Grrrrrrrrrrrrt

Toen kwam ik er achter dat mijn telefoon via WiFi verbinding had met mijn dashcam.
En die heeft geen internetverbinding dus moet mijn WiFi uit gooien op de motor om routes te laden
Dus een weetje

Zou mooi zijn om de routes van te voren in je toestel te kunnen opslaan.
Zodat je echt offline kan navigeren.

Heb een Samsung S9 plus aangeschaft ipv een nieuwe zumo
Hier heb ik het hele jaar wat aan.
Om het scherm met handschoenen te bedienen heb ik 10 stylus pennetjes gekocht voor0.80 cent en het dopje op mijn vinger van mijn handschoen geplakt en dun koperdraadje er doorheen genaait zodat hey mijn vinger raakt en werkt
Nog ff afwachten hoe lang het blijft zitten.
*D
 
Laatst bewerkt:
Bij MyRoute Navigatie werkt dat niet zo. De punten die zichtbaar zijn in MRA zijn ook zichtbaar in de navigatie app. Deze moet je bezoeken. Mis je er een dan moet omdraaien of het punt skippen. Wil je ergens halverwege beginnen doe je er verstandig aan om een routepunt te kiezen die verder ligt dan waar je de route wilt starten. Anders heb je kans dat alsnog terug moet rijden (als het vorige routepunt het dichterbij is)

Juist dat handmatig skippen is mij een doorn in het oog. Dat zou MyRoute Navigatie zelf moeten doen.
Dan stuur je dus vanuit MRA een ITN route naar de Myroute Navigatie app ?
Je zou eigenlijk de track willen hebben. Dan heb je dat gedoe niet.
Dit werkt dus anders dan met een Rider of de TT Go app.
Dan heeft het ook niet veel zin om met MRA gemaakte routes, met de navigatie app te gaan rijden ? De Go app is daarvoor geschikter.
De navigatie app is goed voor A naar B routes op het toestel zelf ingegeven.

Eigenlijk zouden de ontwikkelaars van MRA ons de keuze moeten geven, of we een ITN of een GPX route naar de MyRoute Navigatie app willen sturen.
Zowel bruikbaar dan voor koeriers, als plezier rijders.
 
Laatst bewerkt:
@Hervelt,

MyRoute kent ITN of GPX. Je selecteert de route gewoon direct vanuit MRA
Als je route wijzigt in MRA en je gaat in de Navigatie app opnieuw naar de lijst met routes, staat je gewijzigde route daar ook bovenaan.
 
@Athome,
Maar het ging toch om een ITN route vanuit MRA in de Navigatie app, waarbij je teruggestuurd werd tenzij je routepunten gaat skippen/wissen ?

Kun je niet de GPX route van MRA met de navigatie App afrijden ?
Dan zou je dat probleem van terugsturen toch zo niet hebben ?
 
Nope.

Er bestaat geen ITN of GPX bij MRA Navigatie. Alleen de route die je maakt MRA.
In de navigatie app krijg je alle routes te zien die jij in MRA gemaakt hebt maar dan zonder de mappenstructuur. De laatste gemaakte staat bovenaan. Je selecteert een route en die wordt dan vervolgens in de navigatie app geladen.
 
Dan worden er toch routepunten ingeladen, op basis van ITN ?

Die route wordt toch als een soort ITN of GPX afgereden dan ?
Hoe verklaar je anders het gedrag van je terugsturen naar de gemiste tussenpunten.
Of staat dat hier helemaal los van ?
 
Laatst bewerkt:
@Hervelt:

Vergeet ITN of GPX.
Zie het als een route die je maakt in Basecamp met alleen maar harde punten. En dat deze route geladen wordt in een moderne Zumo (350, 390 of 590 serie).
 
Vorige week was ik Duitsland, op een plek met weinig tot geen ontvangst. Inladen van een route in de navigatie app lukt dan niet. Weet iemand of ik de route op mijn telefoon - iPhone in mijn geval - vooraf kan downloaden en net als de kaarten off
line kan gebruiken?
 
Nee dat kan niet. Je moet internetverbinding hebben om route te kunnen laden.
 
Dat is idd niet handig.
Begrijp ik goed dat je tijdens het rijden ook een internet verbinding nodig hebt? Ondanks de off-line modus? Of is dat rechtgezet?
 
Als de route eenmaal geladen is, kan je de app in off-line modus zetten en gaat het navigeren en herberekenen goed. Maar zodra je de route opnieuw laden wil (om wat voor reden dan ook), moet je weer internetverbinding hebben.
 
Als de route eenmaal geladen is, kan je de app in off-line modus zetten en gaat het navigeren en herberekenen goed. Maar zodra je de route opnieuw laden wil (om wat voor reden dan ook), moet je weer internetverbinding hebben.

OK, dat geeft toch nog wel mogelijkheden. Dank.
 
Ik was op mijn telefoon een nieuwe S9 plus aan het navigeren
Hij stond te laden 1 Amp sigaretten usb plug
En toch de accu leeg na 250 km en de route was 300+ km
Moet zeggen de helderheid van het scherm stond op 50%
Vond het wel jammer dat ik hem niet de hele dag kon gebruiken
 
We reden met een groepje en ik zag dat er een routepunt niet goed stond
Want hij maakte een rondje om dat punt te pakken
Krijg ik in beeld of ik de route wil bewerken
Nee natuurlijk niet ik ben aan het motor rijden
Dat doe ik thuis wel als ik daar behoefte aan heb.

Met de hemelvaart een tour in Luxemburg gedaan
Kreeg netjes flitskasten te zien
Zit nu in Beieren en hij ziet geen flitskasten meer
Hoop dat ik nog mijn rijbewijs heb na de tour
Moet nog 2000km via Oostenrijk weer terug naar huis.
En de flitskasten staat aan
 
Laatst bewerkt:
Navigeren kost veel energie. Jouw 1 ampère kon effectief waarschijnlijk te weinig stroom leveren. Ook de omgevingstemperatuur heeft een enorme invloed op het laden. Bij een buitentemperatuur van 30 graden wordt er niet of bijna niet bijgeladen.
 
Vast, maar dit heeft alles te maken de combi tel - lader. De tel blokt min of meer de lader, omdat hij hem niet herkent. Zet de App Ampere er maar eens op. Dan zie je dat het laden terug loopt.
 
Ik was op mijn telefoon een nieuwe S9 plus aan het navigeren
Hij stond te laden 1 Amp sigaretten usb plug
En toch de accu leeg na 250 km en de route was 300+ km
Moet zeggen de helderheid van het scherm stond op 50%
Vond het wel jammer dat ik hem niet de hele dag kon gebruiken


Let ook op je usb kabel. Je kan miljoen ampère lader hebben, maar als het kabeltje van slechte kwaliteit is..heb je er niks aan. Dus echt, gebruik een kwalitatief goede usb kabel.
 
Bedankt voor de reacties *D

Heb een andere usb 12V lader genomen
En de helderheid van het beeld iets lager gezet en automatisch beeld corrigeren uitgezet en niks meer aan de hand
Zit nog op een 12V inbouw aansluiting te wachten met 2,4 Amp
Dus dat komt wel goed *D

Meer vertrouwen in de uitlezing van de kaart ivm bochten die komen als bij mijn zumo 660 *D

Net even aan het stoeien geweest met diversen BT communicatie head sets en in combinatie met Flitsmeister

Mijn routeaanwijzing geluid bij navigation doet het gewoon maar krijg de hele tijd een geluid er door heen zo gauw ik ga navigeren ??????????
Alleen op de telefoon of met de BT verbinding op de Scala rider G4 en G9 maakt niet uit
Vorige week dus niet
Dus ik gaf flitsmeister de schuld dus die er af gegooid
Her start gedaan maar maakt niks uit
Dat geluid wat ik eerst niet had komt steeds terug en gaat maar door

Wel update van navigation gehad en daarna niet getest of het nog gewoon werkte
Was ik ff vergeten |(

Misschien navigation er maar af gooien en opnieuw installeren ???????????
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan