MyRouteApp Navigatie

Athome

MF veteraan
11 nov 2011
5.524
176
Zwolle
full


Naast de al behoorlijk bekende MyRouteApp online Routeplanner en MyRouteApp app voor je smartphone is er sinds 1 september ook een MyRouteApp Navigatie app voor je Smartphone (zowel Android als IOS)

Waarom?
Velen kennen hier de Garmin Zumo en/of de TomTom Rider. Beide zeker geen verkeerde apparaten maar hebben voor verschillende mensen dingen die hun niet aanstaan. Daarnaast zijn ze prijzig om te kopen. Dat is voor veel mensen ook een drempel.

Vrijwel iedereen is tegenwoordig in bezit van een smartphone, dus waarom die niet gebruiken? Er zijn gewoon weinig goede apps voor het rijden van routes. Voordeel van de apps zijn dan weer de prijs. Dat is voor iedereen wel te betalen. We praten over een paar tientjes per jaar incl. kaartmateriaal.

Omdat er zo weinig goede apps bestaan hebben ze bij MyRouteApp bedacht, dat ze dit ook zelf wel kunnen.

Vanaf 1 September 2017 is de app vrij gegeven voor test gebruik alleen een select groepjes gebruiken. Vanaf ongeveer eind Oktober 2017 komt de app vrij voor iedereen (dat is de verwachting)

Kijk hier voor meer info.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem inmiddels voor de gereduceerde aanbiedingsprijs. Ik heb hem alleen binnenshuis geprobeerd.

De basis is goed, maar mag wel verder ontwikkelt worden. Vooral de a-b routering (ff snel een mooie route laten uitrekenen tussen 2 punten door het apparaat) mis ik. Dit zeggende denk ik dat als de feedback verder wordt verwerkt dat er een mooi product kan ontstaan. :)
 
Kom nog wel. Toen ik mij gegevens moest opgeven (ergens rond 25 augustus), werd al gemeld dat dit gedaan werd omdat men bij introductie veel drukte zouden verwachten. Daarom vermoed ik dat je nog even moet wachten.
 
De eerste feedback is matig. Maar dat is ok, want het pas het begin.
Ik vind het ook aan de prijs, want de TT kost 45 per 3 jaar en dan heb ik wel de flitsinfo en verkeersinfo.
Voordeel zou kunnen zijn als je de app kan gebruiken voor tracks (off-road, fietsen, MTB, etc.).
Ik wacht af of dat er van komt.

Zij verwachten dat binnen afzienbare tijd de de Garmins en TomTom Riders vervangen zullen worden door Android en iOS apparaten. Dat denk ik ook, maar zoals die toestellen nooit het schaap met de 5 poten zijn geworden, zal dat met een App niet anders zijn.

Dus bij mij vooralsnog TomTom App voor asfalt en WoonWerk en Osmand+ voor tracks. Het nivo van beide genoemde Apps hebben niet 1,2, 3 te pakken.

gr M
 
full

Er is zojuist een update uitgebracht.
 
Laatst bewerkt:
Kom nog wel. Toen ik mij gegevens moest opgeven (ergens rond 25 augustus), werd al gemeld dat dit gedaan werd omdat men bij introductie veel drukte zouden verwachten. Daarom vermoed ik dat je nog even moet wachten.

Nee iedereen heeft een mail gehad gelijk de eerste 2 dagen van september! Ze hebben een aantal niet bestaande accounts binnen gekregen dus misschien even contact opnemen is wel handig voor de mensen die niets hebben ontvangen.
 
De eerste feedback is matig. Maar dat is ok, want het pas het begin.
Ik vind het ook aan de prijs, want de TT kost 45 per 3 jaar en dan heb ik wel de flitsinfo en verkeersinfo.
....

gr M

Is dat een speciale aanbieding? Ik betaal 20 euro per jaar voor TT. Verwacht t overigens ook beide apps naast elkaar te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Is dat een speciale aanbieding? Ik betaal 20 euro per jaar voor TT. Verwacht t overigens ook beide apps naast elkaar te gebruiken.

Nee dat zijn de oude prijzen! Voor die prijzen is het helaas niet meer te koop.
 
Als je drie jaar in 1 x afnam was het 45 euro.
Wel jammer als dat niet meer zo is. Maar goed, dat zie ik dan wel weer over 2 jaar.
 
Laatst bewerkt:
De prijs van 40 euro voor 3 jaar is voor het huidig gebodene inderdaad te veel. Ik heb zelf MyRoute zien groeien en dat is ook best een mooie tool geworden. Daardoor heb ik goede hoop dat de Navigatie ook best leuk kan worden.

De TomTom app heeft inderdaad een paar ijzersterke pluspunten. Ben ook benieuwd waar MyRoute mee gaat komen.
 
.....
De TomTom app heeft inderdaad een paar ijzersterke pluspunten. Ben ook benieuwd waar MyRoute mee gaat komen.

Tja, alleen heb ik een iPhone. En kan dus geen routes in mijn TomTom Go app zetten. Mijn hoop is op dit moment dus op de MyRoute Navigatie app gevestigd.
 
De prijs van 40 euro voor 3 jaar is voor het huidig gebodene inderdaad te veel. Ik heb zelf MyRoute zien groeien en dat is ook best een mooie tool geworden. Daardoor heb ik goede hoop dat de Navigatie ook best leuk kan worden.

De TomTom app heeft inderdaad een paar ijzersterke pluspunten. Ben ook benieuwd waar MyRoute mee gaat komen.
HERE kaartmateriaal en routering. Dat betekent dus:
- geen (mooie) spannende route.
- geen (TT waardig) verkeersinfo met goede omleidings functie.
- flitspalen ?

- maar wel zoiets als LifeTime kaarten en Garmin verkeersinfo (?)

Ik vraag me inderdaad ook af hoe de jongens van MyRouteApp navigatie het beste uit twee werelden gaan samenvoegen. (Figuurlijk dan he, want anders kunnen ze de slag nooit winnen van de TT Go App.)
 
@Hervelt.
Die spannende route functie kan gewoon via de app. De Smartphone/Tablet variant van de MyRouteApp Routetool zit ook in de Navigatie verwerkt. En anders via de losse app. Het mooie van MyRoute Navigatie is dat alle wijzigingen die je in een route maakt met MyRouteApp, direct in de navigatie zichtbaar zijn (in ieder geval als je de route opnieuw selecteert).

Verkeersinfo zit er inderdaad niet in. Ik verwacht dat het wel komt maar ben wel benieuwd van wie de info komt. Ik vermoed van Google. Maar wellicht dat HERE tegen die tijd de zaakjes ook beter voor elkaar heeft.

De flitspalen kan via een aparte (Flitsmeister). Die draait gewoon de achtergrond. Maar ook hier, verwacht ik dat die info op den duur komt.

Ik dat de grootste kracht van MyRoute navigatie is, dat het op een smartphone draait en niet op een speciale PND, zoals de Riders en de Zumo's

Maar nogmaals het is nog een (hele) vroege versie en er moet nog genoeg aangesleuteld maar ik ben tot nu toe niet echt teleurgesteld
 
Een maand voor 5,99 of een jaar 19,99 euro
Da's dan een hele maand ful-options want de eerste 75 km waren/zijn toch nog sowiso gratis ful-option ?

Maar waarom is een Rider 4xx PND dan minder dan een App voor Android ?
De Rider draait intern ook op Android, dus de software hoeft niet af te wijken. (waarom is dat dan wel het geval ?)

Qua Prijs is een App veel interessanter.
Waarom maken ze dan de Rider PND's niet goedkoper ? Of de App duurder ? (Als een Chinees een complete smartphone kan ontwikkelen en verkopen voor €65,- dan moet TomTom dat toch ook wel met de Rider kunnen voor €100,-)
De Riders zijn, lijkt me, nu nog een interessante melkkoe. Omdat het gros van de mensen nog een PND verkiest. Ik althans wel.
(Ik ga mijn Samsung niet aan het stuur hangen).
En TT nog gigantisch kan profiteren van hun naamsbekendheid en opgebouwde reputatie.

Maar ik snap de marketing- en de markt-verhouding tussen PND's en App dus (bij TT) niet zo. (Geldt hetzelfde voor Navigon/Garmin ?)
Dat veel navigatie App ontwikkelaars zelf geen PND (kunnen) ontwikkelen lijkt me logisch.

Vind overigens de goedkope smartphone navigatie experimenten die momenteel lopen wel interessant.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Geen beperkingen.
Maar dan moet de App wel dezelfde, volledige, functionaliteit meekrijgen als de PND.
Waarom is dat bij de iPhone App nog steeds niet het geval .
Ligt Apple daar dwars ?

En de TT Go App versie-en-update cyclus loopt toch ook niet gelijk op met de PND versie, terwijl het beiden Android is..
 
Maar dan moet de App wel dezelfde, volledige, functionaliteit meekrijgen als de PND.
Waarom is dat bij de iPhone App nog steeds niet het geval .
Ligt Apple daar dwars ?

En de TT Go App versie-en-update cyclus loopt toch ook niet gelijk op met de PND versie, terwijl het beiden Android is..

De app is in feite hetzelfde als de GO-versies. De Rider is inderdaad iets anders. Het grootste verschil tussen de app en de Rider is het gemis van de spannende route maar persoonlijk vind ik die niet interessant. Voor rest, binnen mijn gebruiksdoel, kan ik geen verschillen vinden.

Een deel van het prijsverschil tussen de PND's en de alleen de app zit ook de support voor de PND zelf. Die betaal je uiteindelijk zelf ook.
 
Laatst bewerkt:
Tonen van POI's op de kaart zit er niet in, verschillende manieren van zoeken in de Rider en auto PND's.
Ze mogen dat wat mij betreft wel gelijk trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan