MyRouteApp Navigatie

Daar lijkt het wel op maar handig is het niet. Zoals Paul al opmerkte heb je in het buitenland genoeg plekken zonder data. Noord Duitsland is ook zo'n gebied.

Dat zou wel heel merkwaardig zijn
Nou, ik zie ze er wel voor aan om deze methode te kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat de routeberekeningen gemaakt worden door de Google of TomTom routeserver (afhankelijk van welke je gekozen hebt) en de app zelf dus helemaal geen routeberekeningen kan doen. In dat geval ben je dus altijd afhankelijk van het internet.
Bij MyRouteApp website is dat in ieder geval wel zo.
Je vermoeden zou wel eens kunnen kloppen. Het zou een hele kunst zijn om het complete TomTom algoritme in de navigatie App te proppen.
En dan nog de rekenkracht die het vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doen andere apps al Kurviger en Calimoto dit dan?
Daarnaast is er ook een Offline modus. Het zou dat wel heel slecht zijn als er dan helemaal niets (her)berekent wordt.
 
Laatst bewerkt:
Het zou een hele kunst zijn om het complete TomTom algoritme in de navigatie App te proppen.
En dan nog de rekenkracht die het vraagt.
Alsof TomTom die algoritmes zomaar aan de MyRouteApp-makers weggeeft... Denk het niet, die moeten ze zelf programmeren.
Rekenkracht is op zich geen probleem, een smartphone is een stuk krachtiger dan een Garmin of TomTom en die kunnen het ook zelf.

Hoe doen andere apps al Kurviger en Calimoto dit dan?
Kurviger laat de routeberekeningen ook over aan een server (en is een verbinding dus vereist). Calimoto kan het mogelijk wel zelf, maar de info daarover is niet erg duidelijk.

Daarnaast is er ook een Offline modus. Het zou dat wel heel slecht zijn als er dan helemaal niets (her)berekent wordt.
Als de app zelf een route zou kunnen berekenen zie ik de noodzaak niet om het (deels) aan een server over te laten...
Ik verwacht niet dat er dan ook maar iets van routeberekeningsmogelijkheden in zit. Zolang je in de offline modus op de route blijft is er niets aan de hand, maar als je afwijkt van de route moet je zelf uitzoeken hoe je weer erop komt.
 
Calimoto kan het zonder server. Echter als je landsgrens overschrijdende routes wilt rijden is hij wel weer internet verbinding nodig om de route te berekenen.
Kurviger is sowieso internet verbinding nodig voor de routeberekening.

Wat ik mij nog afvroeg: Ik heb de offline kaarten van MRA Navigatie gedownload, maar komen daar ook updates van? Krijg ik dan een signaal? Of gaat alles vanzelf?
Viel mij laatst op dat de kaarten van TomTom GO iets actueler waren dan die van MRA Navigatie.
 
Er komen updates en deze worden automatisch geïnstalleerd (laatst gezien). Je kan er handmatig ook op controleren.
MRA gebruikt Here kaarten.
 
Antwoord op het herbereken probleem van MRA Navigatie kwam ook binnen zojuist. De oplossing is volgens hen om de app dan maar in offline modus te zetten. Niet helemaal wat ik gehoopt had...
Hopelijk wordt er achter de schermen wél aan een definitieve oplossing gewerkt.
 
Antwoord op het herbereken probleem van MRA Navigatie kwam ook binnen zojuist. De oplossing is volgens hen om de app dan maar in offline modus te zetten. Niet helemaal wat ik gehoopt had...
Hopelijk wordt er achter de schermen wél aan een definitieve oplossing gewerkt.
Als ik de eerdere berichten teruglees is e.e.a. me nog niet geheel duidelijk. Als de internetverbinding wegvalt gaat het herberekenen blijkbaar fout (de app loopt vast), maar wat gebeurt er als je de app in offline modus zet? Wel herberekenen of probeert de app het dan gewoon niet?
 
Nog niet geprobeerd dat. Als hij eenmaal vastgelopen is helpt niks meer. Dan moet je eerst weer rijden tot een gebied waar je weer internet dekking hebt. Dan de route opnieuw opstarten en de al bezochte via punten deleten (dat gaat weer vrij gemakkelijk dan).
 
Ook nog niet geprobeerd maar ik mijn twijfels hierover.
Ik denk dat Offline modus meer overeen komt met de Garmin gebruikers zo geliefde "Herberekenen Uitschakelen"
 
Laatst bewerkt:
Offline modus betekent slechts dat de app geen verbinding maakt het het internet, niet meer of minder. Herberekenen uitschakelen betekent toch iets anders, al kan het in de praktijk bij de app op hetzelfde neerkomen.

Probeer het eens? (gewoon van achter de PC, speciaal een ritje ervoor maken is niet nodig)
 
Alsof TomTom die algoritmes zomaar aan de MyRouteApp-makers weggeeft... Denk het niet, die moeten ze zelf programmeren.
Nee inderdaad niet. Was ik vergeten erbij te schrijven nadat ik daar wel aan had gedacht.

Ik zie het donker in voor de offline modus, maar wie weet..
De App is nog volop in ontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de app in offline modus heb staan
- Kan ik nog gewoon routes uit MRA laden en starten
- A naar B routes maken.

Geprobeerd van de stoel in huis. Wat er onderweg gebeurt weet ik dus niet.
Er lijkt dus wel een soort van algoritme in de app zitten.
 
Je kan geen routes lokaal laden.
Routes worden altijd via internet uit MRA geladen.

Laatst had ik geen data meer (wist ik niet). Thuis de route geladen (ging nog via Wifi). Kort na het wegrijden ging er wat mis waardoor ik de route opnieuw wilde laden, maar dat ging niet meer omdat ik geen data meer had.
 
De makers van de app hebben dan wel een vreemde interpretatie van het begrip “offline”...
Als je routes kan ophalen van het internet is er niets offline aan, en datzelfde zal dan ook wel gelden voor het berekenen van routes.
 
Laatste update
full
 
Ik heb vanavond een klein testje gedaan in een real-life situatie.

De App op Off-line gezet en voor de zekerheid de app herstart. De App blijft op off-line staan.

Mijn huisadres ingetikt en er werd een route berekend. Eerst een stukje gevolgd en daarna bewust van de route afgeweken. Er werd direct herberekend. Dit nog een paar keer gedaan en iedere keer werd er weer herberekend.

Komend weekend maar eens kijken of het met een van te voren gemaakte route ook nog werkt in de off-line modus.
 
wellicht herberekent hij op basis van je GPS-positie? (dat betekent dan wel dat het geval in elk geval een kaart van NL in zijn werk/opslaggeheugen heeft)
 
Er is een support forum maar de reacties van MRA zelf zijn zeer, zeer spaarzaam.
 
Ik heb vanavond een klein testje gedaan in een real-life situatie.

De App op Off-line gezet en voor de zekerheid de app herstart. De App blijft op off-line staan.

Mijn huisadres ingetikt en er werd een route berekend. Eerst een stukje gevolgd en daarna bewust van de route afgeweken. Er werd direct herberekend. Dit nog een paar keer gedaan en iedere keer werd er weer herberekend.

Komend weekend maar eens kijken of het met een van te voren gemaakte route ook nog werkt in de off-line modus.
Zet dan ook even data en wifi uit, die off-line instelling van de app zegt blijkbaar niet zoveel...
 
Afgelopen weekend een aantal routes gereden via de iOS versie. Routes van tevoren gecheckt en ingeladen via de weginterface. Een paar vervelende dingen gemerkt:

Als een routepunt werd 'gemist' bijvoorbeeld door wegwerkzaamheden wilde de app steeds terug naar dat gemiste routepunt, óók als ik inmiddels al 10 routepunten verder was. Dmv 'routepunten overslaan' kwam ik er wel uit, maar met handschoenen aan was dat erg lastig om te bedienen. Is hier een andere oplossing voor?

Verder leek de navigatieapp niet altijd exact de route zoals die in de weginterface weergegeven werd, te volgen. Soms stuurde hij me een zijstraatje in waar ik na 100m moest omkeren om de route weer te vervolgen. Zeer irritant, het leek wel alsof daar een soort 'verborgen' routepunt zat want bij het passeren van het volgende routepunt wilde hij nog steeds terug naar dat rare zijweggetje. Waarom is dat, iemand enig idee?

Verder werkte het prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan