Hendrikjande1e
MF'er
Beste allemaal,
Mijn es250/2 heeft sowieso al een tijdje startproblemen, koud en warm, en wat bovendien opvallend is is dat hij bij koude motor prima stationair loopt en ik er zonder sputteren mee weg kan rijden, maar al heel snel begint het gepruttel in het eerste kleine stukje gas.
Nu heeft een koude motor zoals bekend een iets rijker mengsel nodig dan een warme motor, wat zou kunnen betekenen dat de sproeier iets kleiner zou moeten. Of moet ik het zoeken in de stationairsproeier, die ook invloed heeft op het eerste deeltje gas? Hoe bepaal ik überhaupt de juiste maat voor de stationairsproeier?
In een brommerforum werd ook de bobine aangehaald als eventuele oorzaak, heeft men hier nog een mening over?
Ter info, nieuwe: carburateur, contactpuntjes, bougie, condensator. Geen valse lucht kunnen vinden.
bij voorbaat dank
Mijn es250/2 heeft sowieso al een tijdje startproblemen, koud en warm, en wat bovendien opvallend is is dat hij bij koude motor prima stationair loopt en ik er zonder sputteren mee weg kan rijden, maar al heel snel begint het gepruttel in het eerste kleine stukje gas.
Nu heeft een koude motor zoals bekend een iets rijker mengsel nodig dan een warme motor, wat zou kunnen betekenen dat de sproeier iets kleiner zou moeten. Of moet ik het zoeken in de stationairsproeier, die ook invloed heeft op het eerste deeltje gas? Hoe bepaal ik überhaupt de juiste maat voor de stationairsproeier?
In een brommerforum werd ook de bobine aangehaald als eventuele oorzaak, heeft men hier nog een mening over?
Ter info, nieuwe: carburateur, contactpuntjes, bougie, condensator. Geen valse lucht kunnen vinden.
bij voorbaat dank
Laatst bewerkt: