Mz loopt slecht wanneer op temperatuur

Carter / keerring lekkage ? of is dat al eens recentelijk gedaan, verklaart ook wel het al een tijdje slecht starten.
 
De TP starter heeft geen valse lucht ontdekt,is bij een MZ trouwens wel eens een probleem.
Bij mijn MZ heb ik 2 keer een slecht rijden probleem gehad: verstopte carb,is hier niet,want nieuwe erop,ook vocht in de ontsteking gaf problemen met sputteren en vermogensverlies.
 
De TP starter heeft geen valse lucht ontdekt,is bij een MZ trouwens wel eens een probleem.
Ik weet niet hoe en waar hij gezocht heeft, niet altijd zo eenvoudig en zeker anders als bij een 4-tact
.
Ik heb in mijn jeugd veel mee gereden op de Trophy bij mijn oom en neef in de DDR ;)
 
Laatst bewerkt:
De laatste tijd soms wel eens opgevallen dat hij niet direct uitging of wat langzamer terug ging in toeren, onregelmatig hoog/laag stationair toerental ?
 
Oké, ik heb er eerst een willekeurige bobine op gezet die de buurman nog had liggen. Hij liep gelijk beter, maar starten bleef problematisch, koud en warm.

Gisteren kwam de originele 6v bobine binnen. Gemonteerd en de vonk bekeken, vond hem nog wat zwak. Heb de (nagenoeg) nieuwe NGK bougie vervangen voor een oudere Beru, de vonk leek er beter uit te zien. Sindsdien start de motor weer als vanouds, gewoon, altijd starten, koud en warm.

Er zit nog wel een klein prutteltje in het eerste stukje gas (1/8) maar dat is voor nu overkomelijk. Tzt zet ik er een iets kleinere stationairsproeier in, ik vermoed dat hem daar de kneep zit, want andere instellingen hebben er geen invloed op. Ik zal dat posten als ik zover ben. Voor nu helemaal blij dat dat slecht tot niet starten achter de rug is.

Bedankt voor het meedenken en alle tips :)
 
Linker keerring achter de dynamo, rechter in de bak ( langzaam meer roken ), cilindervoet pakking pas vlakken carter.

Al die dingen die ik in mijn vorige post benoemde zijn meestal tekenen dat het er aan zit te komen.

Al die verschijnselen zijn nu dus weg, stationair ook weer helemaal stabiel.

Maar, volgende maand gaat sowieso het blok uit elkaar ivm de versnellingsbak, en dan kunnen gelijk de diverse lagers en keerkringen vervangen worden 👍🏻
 
Om een of andere reden startten ze makkelijker....
Met VAPE ontsteking maakt het wat minder uit, maar ik hou het gewoon bij brisk.
Groet
Sebas
 
Ziet er wat pokdalig uit

1588515583443.jpeg
 
Hij lijkt arm te lopen als ik de bougie zie... ik heb hem liever wat bruiner...
Groet
Sebas

Afgaande op de kern bedoel je?

De luchtschroef zegt dat ook trouwens: "Piekt het toerental voor dat je de luchtschroef een halve slag kon uitdraaien dan moet de hoofdsproeier een maatje groter"
 
van mij zou hij ook iets rijker mogen. realiseer je alleen wel dat de bougiekleur iets zegt over de gasstand en belasting waar je de laatste ca 5 seconden mee gedraaid hebt. Er van uit gaand dat je hebt gereden, gestopt bent, hij nog even stationait heeft gelopen en toen uitgezet is zegt bovenstaande bougie dus niets over de hoofdsproeier.
 
Als je er misschien al een weerstands bougiekap op hebt moet je geen bougie nemen waar dit ook inzit ,NGK R
 
Sowiezo zou ik op een 6V installatie een bougiekap zonder ontstoor-weerstand gebruiken. over het algemeen heb je met een 6V-installatie al iets meer moeite om een sterke vonk op te bouwen. Ik weet alleen niet of TS die niet al gebruikt, want dat blijkt nergens uit.
 
Ik meende te lezen dat ie met de NGK minder liep en met de oude/gebruikte beter. 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan