Hendrikjande1e
MF'er
- Onderwerp starter
- #51
Van welk bouwjaar is jouw MZ.
Vanaf bouwjaar 1972 werd er geen mechanische (centrifugaal) vervroeging meer toegepast.
De mijne is uit 1968
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Van welk bouwjaar is jouw MZ.
Vanaf bouwjaar 1972 werd er geen mechanische (centrifugaal) vervroeging meer toegepast.
Van welk bouwjaar is jouw MZ.
Vanaf bouwjaar 1972 werd er geen mechanische (centrifugaal) vervroeging meer toegepast.
Doe niet zo onnozel, schroef je rechter deksel er dan eens af, een tweetakt heeft geen vervroeger!In dit geouwehoer heb ik dus helemáál geen zin. Je vervuilt het forum met foute informatie. Dag meneer
Doe niet zo onnozel, schroef je rechter deksel er dan eens af, een tweetakt heeft geen vervroeger!
Je hoeft me niet meer aan te spreken want met mannetjes als jij die maar wat kletsen en vervolgens niet kunnen toegeven dat ze de plank volledig misslaan ben ik heel snel uitgepraat. Gegroet
toch maar een toontje lager zingen ....
misschien dat jouw ouderwetse ondermaats presterende "ik ben een 4-takt die klinkt als een 2-takt" ermee weg komt, maar voor de rest zal iedere deftige 2-takt eerst vervroegen, om van de moment dat de pijp begint te werken weer te verlaten. en eens de pijp aan het eind van zijn toerenbereik zit, nog wat extra te verlaten om nog wat extra overrev te cree-eren, ja soms zelfs ontsteken na het BDP !
Ah, een talentje, zet hem op, kenner!Kom maar even kijken hoor knul, dan zal ik hem je met liefde aanwijzen
Het is best, ik zal namens jou even aan de Mz fabrieken doorgeven dat ze nooit hebben begrepen hoe de ontsteking bij een tweetakt werkt en dat de vervroeger op mijn model een verláter had moeten zijn. Beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald, zal ik er nog bijzeggen
Ah, een talentje, zet hem op, kenner!
doe geen moeite, ze zijn daar allemaal op pensioen. wegens te groot succes zijn ze allemaal vervroegd gaan rentenieren
verder moet je leren lezen : ik ken niks van MZ's, maar het is hoogst uitzonderlijk dat een 2-takt zijn ontsteking gaat vervroegen als de toeren oplopen . dat jou ding het heeft kan, maar je moet dat niet gaan veralgemenen zoals jij deed, want het is HOOGST UITZONDEROLIJK
MZ is één van de weinige fabrikanten van tweetakt motoren die mechanische vervroeging hebben gebruikt. Verder is MZ er in 1972 vanaf gestapt, raad eens waarom, en verder altijd met een vast ontstekingsmoment gewerkt.Qua Mz ben ik niet verder gekomen dan '68, toen de tweetakten nog gewoon een centrifugaalvervroeger hadden Wel raadselachtig waarom mijn Mz dat heeft dan.
Een MZ draait hooguit 5500 rpm bij normaal gebruik, de 2takten waar jij 't over hebt/mee beken bent wellicht het 3 voudige..Daar zal het/een verschil zitten denk ik.doe geen moeite, ze zijn daar allemaal op pensioen. wegens te groot succes zijn ze allemaal vervroegd gaan rentenieren
verder moet je leren lezen : ik ken niks van MZ's, maar het is hoogst uitzonderlijk dat een 2-takt zijn ontsteking gaat vervroegen als de toeren oplopen . dat jou ding het heeft kan, maar je moet dat niet gaan veralgemenen zoals jij deed, want het is HOOGST UITZONDEROLIJK
wat ik al zei over een 2-takt met 4-takt allures. sinds '68 zijn er niet veel 2-takten gemaakt zonder expansiepijp, en hebben ze of -vanwege de goedkoop- een vast onstekingstijdstip, of een voorgeprogrammeerde curve zoals ik al beschreef.Een MZ draait hooguit 5500 rpm bij normaal gebruik, de 2takten waar jij 't over hebt/mee beken bent wellicht het 3 voudige..Daar zal het/een verschil zitten denk ik.
Ze zullen het destijds echt niet hebben ingebouwd met de wetenschap dat het geen enkel voordeel biedt. Storingsgevoeligheid is me ook niks van bekend trouwens..MZ is één van de weinige fabrikanten van tweetakt motoren die mechanische vervroeging hebben gebruikt. Verder is MZ er in 1972 vanaf gestapt, raad eens waarom, en verder altijd met een vast ontstekingsmoment gewerkt.
Ze zullen de vervroeging geschrapt hebben vanwege de storingsgevoeligheid en het geen enkel voordeel had.
Een MZ draait hooguit 5500 rpm bij normaal gebruik, de 2takten waar jij 't over hebt/mee beken bent wellicht het 3 voudige..Daar zal het/een verschil zitten denk ik.
En dit is dus voor een viertakt motor... Wees zorgvuldig met het uitzoeken van je informatie!
het heeft niets met toeren te maken, maar met het ontbreken van een expansiepijp. eens die pijp in werking pompt die extra mengsel in de cylinder terug van zodra de spoelpoorten toe zijn. de effectieve compressie in het blok verhoogt dus, en daardoor moet de ontsteking verlaat worden.
zet een expansiepijp op jouw MZ die werkt van 3000 tot 5500 toeren, en je gaat ook problemen krijgen met te vroeg ontsteken.
En ook weer voortgeborduurd op werk van een ander:Overigens blijkt de expansiepijp een uitvinding van de MZ-constructeur Dr. Walter Kaaden.
Bekijk bijlage 1435466
Nee, dat was Ernst Degner, hij had wereldkampioen kunnen worden op MZ maar koos voor geld en glamour. Waar hij niet veel plezier van heeft gehad.Was dat niet die man die later naar Suzuki overliep met alle technische informatie van MZ?