Mz trophy starten zonder accu

29 sep 2019
106
21
Den Haag
Sleutel helemaal links' draaien en dan aanduwen, dat werkt.
Het lukt me tot nu toe niet, maar zou het in principe ook moeten kunnen met de kickstarter? (Om hem zonder aanduwhulp te kunnen starten)
 
Misschien is de afstand van de electrode v/d bougie te groot, dan wil hij wel eens slecht starten (je krijgt dan een zwakke vonk)
Of misschien een verkeerd type bougie, dit wil ook wel eens zorgen voor een zwakke vonk.
Ps heb je nog de originele ontsteking?
Groet
Sebas
 
Jazeker de originele ontsteking. Ik vroeg me af of hij in principe in de zonder-accu-stand met de kickstarter te starten moet zijn, voordat ik er onnodig mee ga prutsen ;)
 
Ik heb een zundapp 125 zonder accu en die kan ik kicken of aanduwen met contact aan. Dus als je de MZ aan kan duwen moet ie ook te kicken zijn lijkt mij. Niet je koppeling intrekken met kicken hé maar dat lijkt mij een overbodig advies......
 
Merci, ik duikel dit net op uit de handleiding: „Das Fahrzeug kann bei entladener Batterie im zweiten Gang abgeschoben werden“
Sleutel in stand 5, 2e versnelling, en duwen maar dus :)
 
best kans dat er een cdi in zit ipv een tci met zo'n offroad blok
 
Er moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.
 
Er moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.
Als CDI, dan AC
 
Er moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.

De Mz heeft een stand van de contactsleutel waarbij de accu omzeilt wordt “DirektschaltungLichtmaschine-Unterbrecher”
 
Vreemd, gisteren sprong de motor bij aanduwen (in de lege accu stand, accu wel aangesloten) direct aan, nu geeft ie zelfs geen plofje meer :(
Bougie geeft geen enkele vonk meer. Wellicht hebben de regenbuien van vannacht hem de das omgedaan. Morgen komt de nieuwe accu binnen. Dank voor de reacties :)
 
MZ heeft meen ik nooddinges voor als lege accu
Beter lijkt me als TS zijn how-to over eigen motor bij aanliggende bronnen aanhaalt..
 
doe er eerst eens een andere (bij voorkeur een brisk) bougie in.
Dit kan echt de wereld schelen (2takten willen nog wel eens bougies vreten)
Brisk bougies:
1569915571911.png
 
Er moet wel een accu aangesloten zijn, anders heb je geen gesloten stroomkring (dat is trouwens iets anders dan een kortgesloten stroomkring, oftewel kortsluiting). Probeer je zonder accu te starten, dan verniel je ook nog de dynamo.
dus een batterij staat in serie met de dynamo ... ? :')
 
Ben benieuwd wat hij met de nwe accu doet?

Helemaal niks! Een andere bobine aangesloten zonder resultaat. Daarna gaan meten bij de puntjes, bleken ze niet te sluiten... er was een viltstukje verschoven die onder de nok vd puntjes is komen te zitten. Nu hebben we dus weer een echte vonk :)
Hij loopt echt heel goed, maar het starten is helaas een waar drama.
 
Nog maar eens het ontstekingstijdstip controleren en afstellen. Deze verloopt als je met de contactpunten aan het schuiven bent geweest.
 
Ja hij loopt stationair goed. Wat betreft ontstekingstijdstip: die zou op 22° moeten staan, maar ik vraag me dan af: moet de automatische vervroeger dan actief zijn of in zijn ruststand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan