mz

Wish2

Rookie
5 jun 2006
20
0
Werkendam
Mijn eerste ervaringen heb ik dus opgedaan op een mz etz 250 zonder aanpassing van de voorvork (en toch helemaal verliefd geworden ondanks het zeer zware sturen) :Y . Nu is dit niet de meest geweldige fiets om de snelweg mee op te gaan maar ik heb hem nog wel. Het is momenteel één bonk roest, koppeling is vastgeroest, lekke banden, bedrading is niet betrouwbaar, frame heeft al aardig op z'n donder gehad en weet ik wat nog meer. Zal ik hem opknappen?
Het enge vind ik echter dat er weinig vermogen in zit. Met de nodige tegenwind en als je dan ook nog wat omhoog moet, kun je je krappe snelheid niet vasthouden en als je dan met pijn en moeite de 70 haalt ga je je toch wat ongemakkelijk voelen. Ben dan net een zittende eend naar mijn gevoel. Zijn er nog opvoersetjes voor? Ik hoorde dat je hem kan opvoeren naar een 300.
De balhoofd platen kunnen natuurlijk wel verlengd worden. Dat zal wel makkelijker sturen.
Ik zal proberen binnenkort een paar foto's van het barrel te maken en te plaatsen. Dan kunnen jullie mij misschien raad geven of het de moeite nog waard is.
 
Over de honderd???
Ja, wind in de rug de heuvel af misschien. :)
Ik heb het met deze nog niet meegemaakt.

Maar goed, hoe zit het tegenwoordig met die opvoersetjes? Iets van bekend?
 
Over de honderd???
Ja, wind in de rug de heuvel af misschien. :)
Ik heb het met deze nog niet meegemaakt.

Maar goed, hoe zit het tegenwoordig met die opvoersetjes? Iets van bekend?

ik had een es250/2 uit '69 die liep op die manier over de honderd.
lichte bak met het ruitje plat.
met wel 18 hele pk's.
vergeet niet dat MZ groot is geworden in de tweetakt racerij.

ik denk dat jij eens goed naar de staat van onderhoud moet kijken.
zit de originele (superlange) uitlaat er nog op?
en zit die niet verstopt?

die driehonderdcc cilinders zijn nog gewoon te koop.
ergo: kanuni levert de etz tegenwoordig standaard met 300cc.
als ik jou was zou ik mijn licht eens opsteken bij de MZ club.
buiten een literair hoogstaand clubblad en leuke verknipte mensen weten ze daar zo'n beetje alles wat je weten wil en nog veel meer.

mz-club
 
Als je een 300 setje erop wil zetten, neem dan een originele en geen opgeboorde. De opgeboorde zuipen als een gek en daarbij wordt de cylinderwand erg dun, wat zeker bij zijspangebruik kan zorgen voor een hoge warmtebelasting.
Ben zelf al een paar jaar lid van de MZCH, is een erg leuk groepie en ik zal zelf ook wel zo´n verknipt figuur wezen :P
 
Als je een 300 setje erop wil zetten, neem dan een originele en geen opgeboorde. De opgeboorde zuipen als een gek en daarbij wordt de cylinderwand erg dun, wat zeker bij zijspangebruik kan zorgen voor een hoge warmtebelasting.
Ben zelf al een paar jaar lid van de MZCH, is een erg leuk groepie en ik zal zelf ook wel zo´n verknipt figuur wezen :P

:^
Vorall dat laatste O-)
 
Waarom denk je dat ik me hier wel thuis voel :P :P

(ondertussen benieuwd hoe hard mijn ETZ spannetje gaat lopen... 8-) )














:+
 
Ik ga nu ongeloofelijk op mijn donder krijgen hier, maar waag het er toch op. Heb wat plaatjes van mijn oude mz gemaakt. Nu ik hem weer zag viel de schade toch nog mee.........
IMG_2984a.jpg

Lijkt zo gek nog niet toch??

Hmmm, zit nog wel wat werk aan......
IMG_2970.jpg

IMG_2968.jpg

IMG_2973.jpg


en idd zit de originele uitlaat er nog op
IMG_2971.jpg


Wat vinden jullie?? Doorgaan of .......... (Nou niet te hard meppen en schelden, ik ben maar een klein, kwetsbaar vrouwtje hoor.) :)
 
Tuurlijk doorgaan met dat ding.

Alles wat vast gerot zit losmaken, alle vliegroest (mwa...) met de staalborstel te lijf gaan, bus matzwarte Hammerite halen en kwasten maar.

Zorgen dat het motortje, remmen licht en ander essentiele zaken in orde zijn en rijden met dat ding.
:]

Een stoere naam erop kwasten kan ook nog, "Helldriver" of zoiets ;)
 
Tuurlijk doorgaan met dat ding.

Alles wat vast gerot zit losmaken, alle vliegroest (mwa...) met de staalborstel te lijf gaan, bus matzwarte Hammerite halen en kwasten maar.

Zorgen dat het motortje, remmen licht en ander essentiele zaken in orde zijn en rijden met dat ding.
:]

Een stoere naam erop kwasten kan ook nog, "Helldriver" of zoiets ;)

:^

MZ heeft goed aluminium, borstelen dus maar *O*

het staalwerk goed met de roterende staalborstel of stralen, primeren en zwart maken.
of je sloopt de hele boel en laat het stralen en poedercoaten.

ik vind het een prachtfiets :}

zeker nooit wegdoen, alleen voor iets zwaarders (bmw/guzzi) en dan weer aan een adspirant zijspanner verkopen :W
mooiere beginnersspannetjes kan je niet wensen.

halflive zou er zelf ook nog wel één willen hebben voor de leuk :X
 
Ik ken nog een vliegtuigsamenbouwer met een miele S. Maar daar mag ik geen span van maken! Snap je dat nou? :? :?
 
Ik ga nu ongeloofelijk op mijn donder krijgen hier, maar waag het er toch op. Heb wat plaatjes van mijn oude mz gemaakt. Nu ik hem weer zag viel de schade toch nog mee.........
(Afbeelding)
Lijkt zo gek nog niet toch??

Hmmm, zit nog wel wat werk aan......
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

en idd zit de originele uitlaat er nog op
(Afbeelding)

Wat vinden jullie?? Doorgaan of .......... (Nou niet te hard meppen en schelden, ik ben maar een klein, kwetsbaar vrouwtje hoor.) :)

Opknappen dat Ding, :Y
 
Gaat helemaal goedkomen :} :9~ Zolang frame en bak niet rot zijn komt het wel goed :Y
Maar wat zit er nou voor je rechter schokbreker?
 
Oooo.... bedoelt hij dat? Andere kant voor dus. Ik dacht dat iedereen hier dat wel zou hebben herkend, dat kwam niet eens bij me op dat die bobine bedoeld kon worden.
 
Lijkt me een gaaf ratbikeproject, ideaal ook voor het elefantentreffen. Met die smalle bandjes is het toch veel beter om ermee door de sneeuw te baggeren :Y :Y :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan