MZjes

Neuh, het starten ging prima. Zoals gewoonlijk 3x trappen. Hoger in toeren wil ie niet zo lekker.

En nu lekt het kreng ook nog! Gelukkig mag ik er van vadertje staat in december, januari en februari niet op rijden, heb ik mooi de tijd om het andere blok er in te hangen.
 
Tsja.... andere bezigheden...
Niet erg, was voornamelijk met inname van heerlijk gerstenat dus rijden wordt dan niks...
En de komende dagen met kermis zal dat wel vaker het geval zijn ;-)
Ohhh wat erg toch!
 
Hier staan nu twee zijspan MZ'tjes op de koer :)
Binnekort vertrekt er weer eentje richting Nederland. Eerst die van Doudou, die eerst de mijne was (en nog heel dikwijls op bezoek komt) en nu dus nog eentje dat het in België niet zo lang heeft uitgehouden ;(
Nederland is blijkbaar het MZ land bij uitstek *O*
 
Laatst bewerkt:
En een fotooke.
2 MZjes
full

met span, op de achtergrond de Suup met span.
1 MZ,die met de grote blauwe tank, is al weer in Nederland.
De andere, een ETZ 251, vertrekt binnenkort ook naar Nederland.
 
Hello beste mensen,
Blijkbaar is dit een van de enige nederlandstalige mz forum?
Even voorstellen, ben stef, kom uit wuustwezel (belgie) en heb me juist een mz 150 etz aangeschaft.
Wet iemand soms of deze geschikt is voor een zijspan? en zoja welk type komt hiervoor in aanmerking?
Thanks!
 
Beste MZ bezitters!

Mijn broertje en ik kunnen een MZ 250ts uit 1979 overnemen van een buurman van een vriend. We hebben de motor nog niet bekeken maar op de foto's ziet hij er oké uit. Wel staat 'ie al een paar jaar in een droge schuur en start ie dus niet.

Kan iemand me vertellen waar we op moeten letten?
Heb al wel gezien dat er weinig MZ onderdelen op Marktplaats staan, maar dat je ook veel nog nieuw kunt bestellen in Duitsland en/of de UK voor redelijke prijzen.
 
MZ gaat er voor mij weer aankomen, mijn oude TS250..maar eerst even mijn thuissituatie weer op orde krijgen...
Komt allemaal goed,mzzzlllss,Rob.
 
Hello beste mensen,
Blijkbaar is dit een van de enige nederlandstalige mz forum?
Even voorstellen, ben stef, kom uit wuustwezel (belgie) en heb me juist een mz 150 etz aangeschaft.
Wet iemand soms of deze geschikt is voor een zijspan? en zoja welk type komt hiervoor in aanmerking?
Thanks!

Er bestaat ook nog een MZ-maillijst via yahoo.
MZ heeft hele fraaie zijspannen geleverd die direct aan het juiste frame te schroeven waren, meestal betreft dit de 250cc modellen. Het zijspanframe is te herkennen aan de "kogels" onder het balhoofd en aan de achterbrug as.
Als je iets aan je 150er wilt bouwen is waarschijnlijk een velorex o.i.d. het meest bruikbaar, maar dan zul je wel zelf een subframe moeten maken.

En welkom in dit topic!
 
Beste MZ bezitters!

Mijn broertje en ik kunnen een MZ 250ts uit 1979 overnemen van een buurman van een vriend. We hebben de motor nog niet bekeken maar op de foto's ziet hij er oké uit. Wel staat 'ie al een paar jaar in een droge schuur en start ie dus niet.

Kan iemand me vertellen waar we op moeten letten?
Heb al wel gezien dat er weinig MZ onderdelen op Marktplaats staan, maar dat je ook veel nog nieuw kunt bestellen in Duitsland en/of de UK voor redelijke prijzen.

Let er vooral op dat de as van de achterbrug er nog uit kan.
Voor de rest kan er veel stuk zijn, maar dat is goedkoop te herstellen, dus gewoon de standaard zaken bekijken (ketting, tandwielen, banden, balhoofdlagers, algemene staat van onderhoud e.d.)
 
Welkom hier en je hoeft niet perse in Duitsland of de UK onderdelen te bestellen hoor.

In Dieren zit Gekra Motors en in Hoevelaken zit Hans Bosman, google maar eens naar motorsporteam.
 
gister "gevonden" kostte zomaar 25 euro.... kun je toch moeilijk staan laten volgens mij. In oktober eens kijken of er in Mannheim nog een blokje te traceren valt
full
 
Vanavond de MZ opgehaald. Dus we zijn een motorfietsje rijker :P

Vraagje, waar halen jullie mengselsmering, wat voor olie (hoeveel) en wat voor accu moet erin? Is dat gewoon een 11 ampere geval?

Een vorige eigenaar heeft de motor omgebouwd naar elektronische ontsteking. En ergens zit iets niet helemaal goed. Het ding heeft al ff stilgestaan en loopt momenteel niet, dus dat is de eerste uitdaging.

En heeft iemand toevallig een elektrisch schema liggen voor een TS250/1?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, nou ja, met dees prachtige motorfiets!

Als er elektronische ontsteking op zit is ie misschien ook al omgebouwd naar 12V, en dan heb je niets aan het TS schema.
 
Ik ben dus het broertje ;-) ding is echt cool. Wel wat dingetjes naast het normale onderhoud maar dat komt goed!

Hoe kunnen we zien dat hij is ongebouwd?
 
Ik ben dus het broertje ;-) ding is echt cool. Wel wat dingetjes naast het normale onderhoud maar dat komt goed!

Hoe kunnen we zien dat hij is ongebouwd?

volgens mij is een /1 normaal 6V, dus als je een 12V accu hebt is ie omgebouwd en heb je meer aan een etz schema.
Kijk anders even naar de ontsteking, mz-b/powerdynamo heeft schema's online.
 
gister "gevonden" kostte zomaar 25 euro.... kun je toch moeilijk staan laten volgens mij. In oktober eens kijken of er in Mannheim nog een blokje te traceren valt[afbeelding]

Gefeliciteerd! Hoop dat je een mooi blokkie kunt vinden!
Mijn ETZ ligt nog uit elkaar en ik heb net gepolijste onderdelen opgehaald bij de poetsert: Naven, tellerbeugel, carterdeksels, enz. Zien hoe ver we komen deze winter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan