MZjes

Ik heb net zo'n testpen, en die zijn voor 6-24 volt. Dus dan zou je denken dat het moet werken.
Ik snap alleen niet hoe hij de bobine dan aan de accu verbindt. Wat voor een batterij gebruik jij daarvoor?

Ik vraag me overigens af of dit het (enige) probleem is. Ik krijg hem namelijk helemaal niet gestart... :(
Andere bougie? Ook al vonkt deze 'buiten'op het oog goed!
 
....of de condensator....

Als die kapot is kun je prima buiten de cilinder een vonkende bougie hebben die het eenmaal in de cilinder (onder druk) niets meer doet.
 
Andere bougie en condensator al geprobeerd. Of die zouden ook beiden stuk moeten zijn...

(condensator is er een paar jaar terug nieuw in gezet. Sindsdien heeft ie nauwelijks gelopen)
 
Andere bougie en condensator al geprobeerd. Of die zouden ook beiden stuk moeten zijn...

(condensator is er een paar jaar terug nieuw in gezet. Sindsdien heeft ie nauwelijks gelopen)
Een condensator kan ook van ouderdom kapot gaan,dus ik weet niet wat je met een paar jaar bedoeld,2 of veel langer.
Verder kan elektronica altijd kapot gaan ,zelfs nieuw spul.
 
Er kunnen ook meer dingen niet goed werken.. Weet je zeker dat het aan de ontsteking ligt? (zeker na een tijd stilstaan..)
 
@rg, dingetje is van 2015.
@sammie, dat weet ik inderdaad niet zeker.

In de schuur bij de buurman lag nog wat gereedschap voor de ontsteking. Zal er eens verse benzine in gooien en dan opnieuw afstellen.
 
Joh laat het ons weten..
Zelf wil ik geen 6V prut meer en bouw alles om naar 12V.
Voor je Mz is een vape-kit dan denk ik de kortste klap.
 
Beste allemaal, hier foto’s van de carburateur die zich op mijn ES 250/2 bevindt.
Het blijkt niet de originele carburateur te zijn.
Wellicht is het van een later model. Wie herkent hem? Dit alles ivm het bestellen van nieuwe vlotterkamer pakking en naald, en de afstel gegevens.
 

Bijlagen

  • 21224543-EB72-46C6-8F61-0A95CC2E21A7.jpeg
    21224543-EB72-46C6-8F61-0A95CC2E21A7.jpeg
    144,6 KB · Weergaven: 13
  • 7FF3E1DA-CBFA-48A5-8BDD-5F8D6F44ACD2.jpeg
    7FF3E1DA-CBFA-48A5-8BDD-5F8D6F44ACD2.jpeg
    149,9 KB · Weergaven: 12
Beste allemaal, hier foto’s van de carburateur die zich op mijn ES 250/2 bevindt.
Het blijkt niet de originele carburateur te zijn.
Wellicht is het van een later model. Wie herkent hem? Dit alles ivm het bestellen van nieuwe vlotterkamer pakking en naald, en de afstel gegevens.
Dat is een BVF (Berliner Vegaser Fabrik) carburateur,type staat op de carburateur,zo te zien een 30 N2 3 ?
Hier een lijst met types,
http://pic.mz-forum.com/harald/Scan/NM_S011.JPG
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=...aw0vFd9eAsZDJFhG37YZkAkE&ust=1570318654076590
 
Laatst bewerkt:
Ga eens buurten op een Duitsch MZ forum, ik denk dat je daar veel dergelijke info kan vinden.
Intussen wel hoog tijd dat je een plaatje van je MZ post..
 
Wat betreft het afstellen van carburateur BVF 30N2: De afstand ' 27 + 1 ' is toch 27 met tolerantie van 1mm? Of heeft het wellicht een diepere betekenis?

Schermafbeelding 2019-10-09 om 22.28.05.png
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen aanstalten om aan te slaan. Kan het ook zo zijn dat de accu te ver heen is? Verlichting werkt wel, maar er lijkt verder niet heel veel pit in te zitten.

Heb volgens mij de ontsteking en contactpunten nu wel goed afgesteld, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit puur theoretisch is.
 
Als een 2takt niet wil starten eerst andere bougie, ook al geeft hij buiten de cylinder vonk. Je kan de acculader op de accu zetten tijdens starten voor wat extra support, kijken of het daar aan ligt
 
MZ bobines willen ook wel eigen leven leiden(of juist niet).. heeft mijn TS ook last van..tijd voor ombouw naar 12v denk ik zelf maar..
Succes naar de vonkenzoektocht
 
Zit het carter niet gewoon vol met olie en benzine?
Dan wil starten ook wel eens verdomd lastig worden.
Aanduwen wil wel eens helpen.

Heb je iets van een choke of kan je vlotteren?
 
Word de bougie nat na veel startpogingen?

Blijft droog volgens mij.

Als een 2takt niet wil starten eerst andere bougie, ook al geeft hij buiten de cylinder vonk. Je kan de acculader op de accu zetten tijdens starten voor wat extra support, kijken of het daar aan ligt
Ok dan maar (weer) een nieuwe bougi erin.

MZ bobines willen ook wel eigen leven leiden(of juist niet).. heeft mijn TS ook last van..tijd voor ombouw naar 12v denk ik zelf maar..
Succes naar de vonkenzoektocht

Volgens mij heb ik nog wel een andere bobine, maar volgens mij geen verschil. (Zal ik nog eens proberen)j
Zit het carter niet gewoon vol met olie en benzine?
Dan wil starten ook wel eens verdomd lastig worden.
Aanduwen wil wel eens helpen.

Heb je iets van een choke of kan je vlotteren?

Choke is er wel. Aanduwen ook al eens geprobeerd. Maar carter zou idd best vol kunnen zitten. Ik zou dan alleen wel een soort van hoestje of hikje verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan