Nürburgring, het was wéér fantástisch!!!

René_R1

MF veteraan
30 jul 2002
3.224
1
Hoi MF-ers,

Vandaag stond er weer een dagje Nürburgring op het programma.

Diegene die de altijd saaie F1 heeft verkozen voor deze mooie dag heeft het verkeerde evenement gekozen want het was uitstekend weer op de Ring... :}

Ik wilde mijn nieuwe Metzeler Rennsport eens proberen en die is góed :) !!!

full


De band biedt meer grip dan de Blade lief is, helaas moesten naast de voetsteuntjes (logisch, die rijd je nogal eens aan de grond) de uitlaat tussenpijp en de onderkuip het ontgelden. De foto's zeggen genoeg, een perfect getekende band en een minder mooi getekende kuip :( ;(

Meisje en jongens, het was wéér een fantástische dag met jullie vijftienen(???) op de Nordschleife! Plaats de nodige foto's maar op het MF zodat de rest kan meegenieten en kunnen zien wat wéér gemist hebben...
 
Oeps, vergeten de kuip-, uitlaat- en step 'schade' te posten...

full

 
Ziet er goed uit ja! :9~ Ennuh, grondspeling van een Blade blijf(k)t nu eenmaal aan de krappe kant hè
:P
Maar leuk iig kennis gemaakt te hebben :}
Tot de volgende keer misschien maar weer? Veel plezier met je avondritje naar Leeuwarden en werk ze!
Zelluf heb ik besloten om nog een xtra dagje aan m'n vakantie te plakken, m.a.w., ik ga vannacht nog NIET werken! :P :P :P (Vééél te heet |( )
 
Nou Martin, jij bent ook overal bij. Isser iets te doen: Martin isser!


Trouwens Blade10, wel lullig die schade aan je kuip enzo...plat, platter, platst :P Ai! Sund!
 
Ziet er goed uit ja! :9~ Ennuh, grondspeling van een Blade blijf(k)t nu eenmaal aan de krappe kant hè
:P
Maar leuk iig kennis gemaakt te hebben :}
Tot de volgende keer misschien maar weer? Veel plezier met je avondritje naar Leeuwarden en werk ze!
Zelluf heb ik besloten om nog een xtra dagje aan m'n vakantie te plakken, m.a.w., ik ga vannacht nog NIET werken! :P :P :P (Vééél te heet |( )

Precies, de grondspeling is voor mij te klein met zulke fijne banden!

De motor zal denk ik voor 98% van de rijders geschikt zijn, ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat iemand hem zó aan de grond heeft gereden, daar is Kallenhard ook zéker debet aan, als ik die bocht rustiger had genomen dan waren enkel de voetsteunen ingekort geweest! Niets aan te doen POCA, het is er zóóó mooi!!!

Die antennetjes had ik al een dikke cm ingekort en ze sleepten wéér keurig over het asfalt. Volgende keer de vering nog maar een tik harder - voor was ie immers harder dan achter - en dan zal het wel goed zijn, dan houd ik die bocht wel een beetje in...

Ik had graag toch een paar ronden getimed, die Ring taxi was een paar keer gemakkelijk in te halen en die zag ik later niet meer terug (in sommige bochten kan hij harder) in mijn spiegels :j

Het was een lekker ritje terug, had wel pittiger gemogen, enkel houd ik er niet zo van om 175 te gaan rijden waar je maar 120 mag, dat was een vrij lang stuk.
Maar goed, maakt niet uit, voordeel was wel dat ik al om 17:45 u thuis was. Eigenlijk maar een klein ritje naar de Ring als je een beetje doorrijdt :}

Nog veel plezier van je laatste vakantiedag, wie weet zien we elkaar nog een keer op de Ring en kunnen we samen een ronde rijden voor de 'competitie', hahaha... :]

P.S. ik zal de koffer eens gaan pakken :r
 
Die band ziet er idd echt perfect uit ja!! En, OK het is stoer, maar toch jammer van je uitlaat en kuip...!!!!! Kost toch geld, in principe (bij inruil). Acht, het valt wel mee, en zo'n ervaring is ook best wat waard, toch??

Edit: typfoutje.. 8-)

Slijtage lijkt ook nogal mee te vallen; de strepen lopen nog over de band. Hoeveel km mee gereden??

Volgende keer HagaSan ook maar eens mee gaan...???

Succes in het noorden!

Grtzz HagaSan.
 
Precies, de grondspeling is voor mij te klein met zulke fijne banden!

De motor zal denk ik voor 98% van de rijders geschikt zijn, ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat iemand hem zó aan de grond heeft gereden, daar is Kallenhard ook zéker debet aan, als ik die bocht rustiger had genomen dan waren enkel de voetsteunen ingekort geweest!
Kallenhard???
Da's toch die bocht met dat stuiterwegdek aan de binnenkant? Wel een mooie doordraaier, maar als je niet exact de goeie lijn hebt... Stuiterdestuiter...
Dan ga je geloof ik toch aardig vlot... Netjes, rene... :} :}
 
Die band ziet er idd echt perfect uit ja!! En, OK het is stoer, maar toch jammer van je uitlaat en kuip...!!!!! Kost toch geld, in principe (bij inruil). Acht, het valt wel mee, en zo'n ervaring is ook best wat waard, toch??

Edit: typfoutje.. 8-)

Slijtage lijkt ook nogal mee te vallen; de strepen lopen nog over de band. Hoeveel km mee gereden??

Volgende keer HagaSan ook maar eens mee gaan...???

Succes in het noorden!

Grtzz HagaSan.

Zo, nu ben ik toch echt weg, nog ff reageren op je mailtje Haga-San.

Uitlaat tussenstuk is jammer, dat kun je immers niet lakken o.i.d. De kuipschade valt erg mee want je ziet het eigenlijk niet als je naast de motor staat. Zal eens kijken wat ik kan bijstippen en met commandant weg kan poetsen.

Ik sta inderdaad ook versteld over dat lijntje was nog steeds over de band loopt, op dat moment had ik er 250 km + 2 ronden Nordschleife opzitten, ben benieuwd hoe lang hij het uithoudt.
 
Mijn verslagje:
Rond kwart over 8 vertrokken thuis voor een ritje naar tropisch aachen (een dorpje erbij dan), waar ik met de rest van de groep verder zou rijden... Inclusief stop onderweg (broodje happen, tankje voor de zekerheid vullen) nog geen anderhalf uur over gedaan, was er dus rond 9.40 uur... Gezellie tankje gevuld, ijsje gehapt en gewacht... Rond kwart over tien kwam de groep voorbij, dus lekker aangesloten. Een paar mensen moesten nog effe tanken en toen ging de rit verder... Op naar het leuke stuk B258... *D

De jongens vooraan gingen me net wat te snel (eufemisme voor ik kon ze niet bijhouden ;) ), dus aangesloten bij de langzamere groep... Leuk gestuurd, veel bochies lekker soepel gerond (niet voluit want er wacht nog een Ring!), tot we vlakbij de Ring de tankjes maar weer eens stevig gevuld hebben... Komt opeens Duncan aanrijden (!) Wij waren vast in de veronderstelling dat hij voo ons reed, heeft ie al die tijd achter ons aan moeten gassen, was wat jammer... Als we dat hadden geweten, hadden we wat rustiger kunnen doen... Spijtig dat het verkeer bij hem wat dwarslag (dat stukje achter een Polizei-beambte hielp ook niet echt voor hem...) Gelukkig reed hij gewoon goed, zodat we niet al meteen iemand kwijt waren :)
Toen de ring! Het snellere clubje stond er al effe, net als de snelweg-jongens... Effe afkoelen, babbelen & toen de eerste ring-ronde.

Eerste rondje ging lekker, kwam op 11-12 minuten uit als rondetijd, viel me niet tegen voor de tweede keer... *D Wel ging de Caroussel niet echt soepel en pakte ik de binnenbocht bij Kallenhard (stuiter-festijn!)

Tweede rondje ging niet zo goed... Was akelig leeg voor me (de ervaren jongens waren nogal snel uit zicht iedere keer), dus wist een paar keer niet wat er te komen stond... Verstandig gedaan, relaxt verder gereden zonder echt te gassen, rondje van 12,5 minuut ongeveer. Weer verkeerd door Kallenhard... Caroussel ging wel lekker, tot er een Duitser op een Gixxer even laat zien dat het ook met 20-30 km/h sneller kan...

Derde rondje ging weer wat beter. We waren met meer tegelijk de baan opgegaan, maar de rest was na de oude start - finish alweer uit zicht... Wat gaat dat hard zeg :} Kon aardig aanhaken bij anderen iedere keer, zo het circuit rondgetrokken... Begon ook wat punten van herkenning te krijgen... Niet op het klokje gekeken, maar schat zo rond de 8 minuten...


Geintje! Eerder rond de 11-12 minuten.
Wel bij Metzgesfeld (i think) en bij de Eiskurve schadegevalletjes, maar bleef bij blikschade voor de gelukkige bestuurders...

Vierde rondje was weer een rondje met een grotere groep... En Muis zat weer achteraan... '( Toch een gezellie rondje, lekker spelen met wat blik... Lila Porsche 911 totaal vernederd (Was ook niet echt moeilijk), lange tijd ook nog gespeeld met een Speedster... Kwam me een paar keer voorbij op stukken waar ik niet zeker was wat er kwam, om daarna op bekende stukken weer door mij ingehaald te worden... :) Minpuntje: kreeg op een gegeven moment (dacht in de Steilstrecke) het idee effe buitenom te gaan bij onze Speedster-vriend, nadat ie mij nogal lullig had gepasseerd in de Fuchsrohre (ging aan de kant voor een Porsche 911 GT3, daardoor iets trager & Speedster -man gaf effe wat gas bij om meteen in hetzelfde gat te duiken, zodat ik pas errug laat in kon sturen). Ging op zich lekker, tot me voorband effe een slippertje maakte... En echt snel ging het nog niet... Dacht eerst aan de banden, maar die deden het later wel gewoon goed (miss-hit-miss), dus denk dat het vuil was... Later bij Planzgarten I (daar stonden we vrijdag toch, Fabian?)links gepasseerd, dus toch nog voor die aardige meneer in z'n Speedster terug bij de start-finish... *D Niet dat dat het doel was, maar het was wel leuk ook eens iemand die wél aardig doorreed voorbij te gaan... Minpuntje: Ingehaald door een papa & mama met 2 koters achterin, in een Focus (!) Wel een snelle, want ik reed plm. 140 heuvelop & hij reed zeker 20 - 30 sneller...

Rondje 5: Groepsrondje met de snellere jongens... Was alvast vooruit gereden (was warm bij de startplaats & ik wist dat ze me voor het einde toch wel weer voorbij waren), dus lekker gereden... Ging soepel, errug weinig verkeer & ook maar weinig ingehaald... Twee snelle beamers, een porsche en wat Duitse locals... Tot het stuk tussen Brünchen en Planzgarten (eiskurve, toch?)... Onderin Brünchen nog effe gespiegeld, rij voor mijn gevoel snel naar boven, kom bovenaan, neem wat gas terug, spiegel nog een keer, loop ik daar effe Ferry gruweijk af te snijden! Nogmaals sorry, Ferry... Snel aan de kant gegaan, kwam Paul er al achteraan... Even later (geloof na miss-hit-miss), kwam Gerco effe langsvliegen alsof het niks is en op Döttinger Höhe kwam nummer vier van de snellen me nog effe voorbij (sorry, effe je naam vergeten |( ) Al met al een leuk rondje & weer errug leerzaam... Wonder boven wonder: Kallenhard stuitervrij genomen! Wel helaas weer wat schades, waarbij een aardig beschadigde fiets (Duc?), met een minder vrolijke, maar gelukkig zo te zien ongedeerde (ja, daar heb je tijd voor met mijn tempo :P ) bestuurder erbij...

Rondje zes:
Dit rondje zorgde nogal voor wat opschudding... Ik was meteen na rondje vijf doorgereden voor nummer zes (was rustig bij de slagboom, weinig lui die aanstalten maakten om te gaan, dus vrij baan :) ) Dus ze waren mij opeens kwijt... (kan gebeuren als je alweer op de baan zit :P ) Hoop dat niemand zich teveel zorgen heeft gemaakt (visioenen van gestampte grote muisjes bij Schwalbenschwanz ofzo), maar het was een za-lig rondje... Lekker gereden, alleen wat trager verkeer op de baan en een snelle Belg in een M3(en twee locals op de motor, die rustig de tijd namen om een goed punt te kiezen om te passeren), dus een vrijwel vlekkeloos rondje qua verkeer... Wel wat zand bij Adenauer Forst, maar wel lekker... Tot aan Metzgesfeld wist ik ook ongeveer welke bocht ik kon verwachten, dus kon lekker rondrijden... Bij Breidscheid lekker de hoek om, moest wel bovenaan wat bijremmen, kwam alleen niet echt lekker door de bocht bergaf bij Brünchen... Schakelde effe te ver terug, dan is de vaart er dus aardig uit... Bocht naar boven ging lekker, rondje 3 kwam op die hobbel daar al effe het voorwiel los, nu weer... Maar wel gecontroleerd, dus geen fik... Het eerste publieks-hupje bij Planzgarten I was ook een feit (wel watje-stijl: extra remmen voor de dip, terugschakelen & gas bij de dip), om daarna soepel door miss-hit-miss te gaan (wat een kick als die dubbele bocht lekker gaat, zeg... :9~ )
Verder weinig spannends dat rondje... Zal nog steed ergens rond de 11-12 minuten geweest zijn, maar wel met veel lol en het besef dat er nog errug veel te leren valt...

Wel viel me op dat er de hele dag relatief veel lui bij Adenauer Forst eraf schoten... Vooral de laatste twee rondjes (rondje vijf: Een Calibra en een BMW 325 in M-look, rondje zes: Een gele Porsche 911) gebeurde het iedere keer net voordat ik daarin draaide... Over verkeerde voorbeelden gesproken... ;)

Daarna heeft Fabian nog effe een rondje gedaan (met standaard pijpje) en zijn we gegaan... Paul, Gerco en Ferry gingen over de B258 tot Aachen en de anderen die er toen nog waren gingen over de B258 tot de A61... Ben dus ook over de A-bahn terug gegaan... Begon goed, meteen file :( Gelukkie was er snel tussendoor te manouvreren (toch nog wat aan m'n woon-werk ervaring op de A50 :) ), zodat het toch nog redelijk vlot ging... Gezellie de groep bij elkaar gehouden tot aan Kreuz weetikhoedatdingheet (A61 - A44 iig), waar ik via Krefeld richting Nijmegen ben gereden... :)

Zag iemand die verdacht veel op Duncan leek nog rijden vlakbij huis (A73, bij Cuijk in de buurt), maar was al aan de late kant, dus effe gezwaaid & doorgegast... :)

Al met al een fantastische dag, met veel lol en veel zon...

Wannner weer? :}

O ja, favo bocht voor mij is Hohe Acht... Ga er nog niet echt vlot doorheen, maar vinnnem absoluut supergaaf, zo'n links-rechtsknik bergop... :9~
 
holy shit grotemuis!!!

een verslagje zegt ie dan :j

maar met veel plezier gelezen!! :)

wanneer weer? euhm, als t aan mij ligt komende zondag, maar moet mijn fiets dan nog leren kennen en wil de motor nog niet volledig belasten dus denk ik dat ik op eigen gelegenheid ernaartoe ga rijden, kan me anders toch niet inhouden })
 
Nou...nou wat een verslag,dat je het allemaal nog kon onthouden wat je op de ring tegenkwam etc:

Heb jij eerst de baan op papier bestudeerd wat betreft de namen van de bochten :? ,ik vind het knap hoor...

Leuk verslag hoor ;) ,nu de rest nog...en foto's :?
 
Het verslag van grote Muis :} :} :}
Of hij heeft een grote duim (weet het zeker letterlijk en figuurlijk ;) )

Foto's komen d'r an.

Het was idd FFFFFaaaaantastischhhhhhhhhhhhh :9~


Waar is Ursal???
 
T was super!!!!!! Een dagje geweest en voor mn gevoel waren t 3 weken vakantie :} echt genoten, en t was zeer gezellig :) Heb heerlijke ronden gereden, 7 in totaal. Banden lekker gebruikt, de stukken rubber zaten in mn velg geplakt *D

Ik moest alleen na 2 rondjes mn uitlaatje verwisselen, ze vonden t toch iets teveel geluid.....maar ja dat was 15 minuutjes werk, thnx to Rico :} zn tussenstukje! Nadeel vond ik wel dat ik op hogere snelheid geen motorgeluid meer hoorde waardoor ik totaal geen idee meer had in welke versnelling ik reed....

Nog een leuke adrenalinestootje gekregen tussen Pflantzgarten 3 en Schwalbenswanz....rechts reed een NL Astra Coupe, hij gaf netjes rechts richting aan dus ik buitenom voorbij....NOT...hij hield de bocht dus niet...ikke motor rechtop, remmen, en weer plat...en toen dus de bocht niet meer halen....dus weer rechtop en door t gras rechtdoor :+ t was denk ik toch zeker een metertje of 50 tot 75...en t was echt niet vlak te noemen! Maar pluspuntje was wel dat ik die F**K AStra wel heb ingehaald door t gras })

Nadat jullie allemaal weg waren nog lekker wezen eten met Todd (amerikaan met de Corvette) en dat was lekker en gezellig :) Toen op naar huis, maar eerst nog ffkes langs Paul, want die wilde zn camera toch wel erug graag terug...denk dat we rond 10 uur ofzo thuis waren...

Al met al een HEERLIJKE dagje, k heb echt genoten!

8-)
 
Ik zie wel weer dat ik veel gemist heb...
Drama....
Maar ja: schilderwerk is gedaan en ik ben daarna nog effe naar Breda gereden. Wat was het heet!

Blij dat iedereen weer heel terug is!
 
Hoi MF-ers,

Vandaag stond er weer een dagje Nürburgring op het programma.

Diegene die de altijd saaie F1 heeft verkozen voor deze mooie dag heeft het verkeerde evenement gekozen want het was uitstekend weer op de Ring... :}

Meisje en jongens, het was wéér een fantástische dag met jullie vijftienen(???) op de Nordschleife! Plaats de nodige foto's maar op het MF zodat de rest kan meegenieten en kunnen zien wat wéér gemist hebben...

Tja, ik denk dat ik er volgend jaar ook maar eens aan mee ga doen.
Maar wat kost nou eigenlijk zo'n dagje?
Hoe erg slijten je banden eigenlijk na zo'n intensief ritje van een paar rondjes??

ZXRené
 
Tja, ik denk dat ik er volgend jaar ook maar eens aan mee ga doen.
Maar wat kost nou eigenlijk zo'n dagje?
Hoe erg slijten je banden eigenlijk na zo'n intensief ritje van een paar rondjes??

ZXRené

OP en neer brandstof, vanaf Den Bosch is het zeg 250 km heen, en dan nog terug...plus je rondjes op de Ring, 21 km per rondje.....rondje kost 14 Euro...wat eten, wat drinken....dus t is niet goedkoop alles bijelkaar...bandjes die slijten flink als je aan t gas gaat hangen...maar meestal is dat niet zo erg omdat je in NL de buitenkantjes toch niet altijd vol benut *D dus das een mooie compensatie :+
 
wie is nou de snelste van het forum op de ring?

gixx?
martin?
blade10?
 
Muis, je bent mij idd voorbij gereden, ik was weer de groep kwijtgeraakt in de file dus deed ik het maar wat rustiger aan (is ook niet eerlijk een oude 600 tegen al die R1's ). En maar goed ook want 70 km voor de grens kwam ik er achter dat er zich wat vloeistof (olie ?) begint te vertonen aan de rechterkant dus dat word sleutelen ben ik bang. voor de rest was het een mooie dag maar als dat de langzame groep was moet ik toch een zwaardere fiets hoor.

Duncan
 
wie is nou de snelste van het forum op de ring?

gixx?
martin?
blade10?
Niet echt belangrijk lijkt mij 8-) ringrijden is puur fun,trouwens meestal kom je wel iets tegen dat je rondetijd verpest..een touringcar een Ford Transit met Turken ofzo :? ,wanneer ga jij nu eens rondjes draaien op de ring i.p.v op dat testbaantje bij lelystad :+ ...het was droog..gisteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan