N3 Dordrecht - Gevalletje opletten

:N,heb wel eens wat gemeld bij een gemeente over een gevaarlijke weg ze reageren niet eens.
Wat die strips betreft die zijn inderdaad voor het uitzetten en krimpen op te vangen,dus is ook niet ff zomaar te veranderen.
Ik zie ze al een gastje met bouwhelm en oranje hesje er naar toe sturen om er grip tape op te plakke ….

Ik had het daarstraks over deze:

E5C396F6-072F-43E5-9912-A921F8D131A3.png
 
:N,heb wel eens wat gemeld bij een gemeente over een gevaarlijke weg ze reageren niet eens.
Wat die strips betreft die zijn inderdaad voor het uitzetten en krimpen op te vangen,dus is ook niet ff zomaar te veranderen.
kan misschien wel ander materiaal bovenop? Nu is het glad metaal.
 
kan misschien wel ander materiaal bovenop? Nu is het glad metaal.
Ja,maar dat zal wel weer aan bepaalde eisen moeten voldoen zoals slijtage bestendig en niet los mogen laten
als er bijvoorbeeld een vrachtwagen over rijd,waar wij makkelijk over denken zit voor de wegbeheerder een
heel pakket aan eisen aan vast
 
Ja,maar dat zal wel weer aan bepaalde eisen moeten voldoen zoals slijtage bestendig en niet los mogen laten
als er bijvoorbeeld een vrachtwagen over rijd,waar wij makkelijk over denken zit voor de wegbeheerder een
heel pakket aan eisen aan vast
uiteraard. Maar ik geloof ook wel dat er uiteindelijk motor vriendelijkere oplossingen te bedenken zijn dan glad metaal.

Er schieten me nu nog veel meer plekken te binnen waar ze in een bocht zitten. En zo zit NL waarschijnlijk vol met die dingen. Maar ik heb niet het idee dat er vaak ongelukken gebeuren op dergelijke plekken. Het is dat TS zijn ervaring hier deelt en dat ik herken van m.n. de auto.
 
uiteraard. Maar ik geloof ook wel dat er uiteindelijk motor vriendelijkere oplossingen te bedenken zijn dan glad metaal.

Er schieten me nu nog veel meer plekken te binnen waar ze in een bocht zitten. En zo zit NL waarschijnlijk vol met die dingen. Maar ik heb niet het idee dat er vaak ongelukken gebeuren op dergelijke plekken. Het is dat TS zijn ervaring hier deelt en dat ik herken van m.n. de auto.
Tja er zijn zoveel motor onvriendelijke weg situaties op te noemen,tijdje terug hadden ze een hele weg vol los grint gestrooid,
ik zag dat niet omdat het net na een tunneltje begon en er ook geen waarschuwingsbord bij stond ,ik kon mijn motor met veel moeite
overeind houden,dat heb ik dus gemeld aan de gemeente die geen reactie daarop gaf ,maar later was er wel een bord bij geplaatst,
verder zijn er nog veel meer dingen te verzinnen.
 
Ik dacht dat sommige N-wegen onder de gemeente vielen en anderen niet.

Edit: gechecked. Klopt inderdaad. Allen valt deze dus onder rijkswaterstaat begrijp ik.

N-wegen zijn meestal van de provincie, maar daar zijn genoeg uitzonderingen op. In Zeeland zijn bijvoorbeeld de N57 en de N59 van Rijkswaterstaat. A-wegen zijn bijna altijd van Rijkswaterstaat, maar ook daar zijn wat uitzonderingen op. S-wegen zijn gemeentelijke (stedelijke) wegen. En dijken en kades zijn vaak van het waterschap. Soms is een weg bijna helemaal van één wegbeheerder maar is er ineens een stukje van een andere wegbeheerder. Het is daarom lastig om helemaal één lijn te trekken. Op hectometerbordjes geven provincies vaak aan dat ze wegbeheerder zijn.
Vanwege de vele uitzonderingen is het voor weggebruikers niet altijd even doorzichtig. Maar als je meldingen maakt bij de verkeerde organisatie dan zou die melding probleemloos doorgezet moeten worden naar de collega’s bij de juiste wegbeheerder. Dordrecht weet echt wel welke wegen van zuid-Holland zijn en welke van Rijkswaterstaat.
 
Zijn er uitzonderingen? Of is er gewoon geen regel?
 
Hier in Beuningen van de A50 -> A73 ook midden in het klaverblad 2 keer. Maar dat is van het viaduct. Volgens mij is dat op veel meer plekken zo ingericht. Want verderop op A15 -> A50 zit deze ook bij het viaduct midden op het klaverblad. Met de motor inderdaad wat minder en doe toch altijd wat rustig aan als je al halverwege bent en die stroken hebt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220801-074027_Maps.jpg
    Screenshot_20220801-074027_Maps.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 12
Proberen er zo "recht" mogelijk overheen te rijden? Dus wijde bocht nemen?
Al lijkt hij hier te liggen op een best recht stuk in een flauwe bocht?

Denk ook dat het "idee" meespeelt.. Als je zo'n ding ziet; er extra aandacht aan besteedt dan merk je het ook als je eroverheen rijdt.
Misschien heb je dan op dat moment een verkrampte houding op de motor en voel je het juist nog extra erg. En alles wat de motor dan oppikt vergroot je zelf nog uit.
In principe moet de motor gewoon zijn ding doen; en als hij grip zou verliezen heeft hij dat meteen weer na het stukje?

Kan het misschien ook liggen aan de banden/vering? Heb er zelf nooit echt last van deze dingen/oneffenheden heb Wilbers vering en Metzeler Karoo Street banden.
 
Zijn er uitzonderingen? Of is er gewoon geen regel?
De regels voor wegnummers zijn formeel niet gekoppeld aan wie de wegbeheerder is in Nederland. In andere landen werkt dit soms anders. En om het nog wat ingewikkelder te maken is er verschil tussen wegnummers en routenummers. De A67 loopt aan de zuidzijde van Eindhoven tussen knooppunten Leenderheide en De Hogt gewoon door, maar de A2 loopt daar ook gewoon door. En zo zijn er meer plekken. De E-routes lopen altijd over A-routes en N-routes. Maar dit wordt wel heel erg off-topic. Voor wie er meer over wil weten: Wegnummer - Wegenwiki
 
Terug
Bovenaan Onderaan