Na 3 maanden wachten, ik heb er ook een!

J2H

Rookie
29 jun 2017
3
0
Leeuwarden eo
In Maart besteld en nu geleverd, mijn eigen SH300i. Modeljaar 2017, mat-grijs, ruit en handvat verwarming komen nog (waren ze even wat vergeten bij Motoport Leeuwarden...).

Ik heb hiervoor 15 jaar op een 1150 gsa gereden, en lang, lang geleden als student heel veel op een nh80 en nh125. Ik had van te voren geen test-rit gemaakt dus ik was heel benieuwd gisteren bij het afhalen:
Mijn ervaringen kort samen gevat: lekker vlot (heel blij dat ik geen sh150 heb gedaan), in vergelijk met mijn gsa errrugg wendbaar (effe wennen), best zwaar qua gewicht, mooi stijf frame, knuppelhard geveerd (weer in vergelijk met mijn gsa, met de gsa hoefde ik niet te remmen voor verkeersdrempels, met de sh wel!), remt uitstekend, verbruik bij 1ste rit 1 op 28.5 (yeah!), die smart-key is ingewikkelder dan ik dacht, de sh zit prima, en tot slot: de koffer rammelt (meer werk voor Motoport).

Overall lijkt het een prima aankoop waar ik veel lol aan ga beleven. Als iemand een nieuw mat-grijze sh300, nog wat onzeker, ziet rijden in en rond Friesland, dat ben ik!
 
Een GSA en soortgenoten zijn de enige vervoersmiddelen om in dit bedrempelde land nog enigszins vooruit te komen.
Ik mis nog het gemak waarmee je door poortjes, garages, schuurtje ed. kunt manoeuvreren
en de bescherming tegen weersinvloeden.

Heel veel plezier ermee.
 
In Italië op vakantie zag ik dat het er sterft van de sh's. Kortom moet wel een goed ding wezen! Qua prijs en benzine verbruik kan hij niet aan mijn pcx tippen, maar misschien ooit nog eens. Veel plezier met je aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan