Na bijna twee jaar weer op de motor…

Eric de Graaf

Die hard MF'er
2 mei 2007
264
47
Emmeloord
Na een wijziging in de gezinssituatie moest de motor eruit, uiteraard spijt tot over mijn oren. Mijn laatste motor was een mooie soepele cruiser XV 1900, dikke machine een wat reed dat soepel.

Na eigenlijk wederom op zoek te zijn naar een cruiser liep ik zomaar ineens tegen een Kawasaki 1400GTR aan. De motor is uit 2008 en is met 64000 km mooi ingereden.

Wat een prachtfiets is dit en weer eens wat anders dan een cruiser.

Dus weer terug aan het motorfront..

groet Eric
 

Bijlagen

  • A4213D5C-8465-4415-A17C-6E98EE368B6C.jpeg
    A4213D5C-8465-4415-A17C-6E98EE368B6C.jpeg
    99,4 KB · Weergaven: 147
ik begrijp nooit zo goed wat een gezinssituatie met het hebben en rijden op een motor te maken heeft , ik hoor dat wel vaker , mooi dat je het nu weer oppakt
 
Inderdaad, mooi ding! Geniet ervan. Detail waar ik meteen extra blij van word: zo'n opzetschermpje op je scherm (heette dat niet double bubble?), dat heb ik nou ook voor het eerst en ik wil niet meer zonder. Ik vind de kleur ook mooi.

Enjoy!
 
@rene53 Een motor kost geld, al is het maar houderschapsbelasting en verzekering. Soms hebben mensen door een veranderende gezinssituatie (kind, scheiding) minder te besteden. Motor verkopen levert zowel meteen wat geld als besparing op de lange termijn op.
Daarnaast kan ik uit eerste hand vertellen dat twee kinderen binnen 1 jr en 4 maanden ook behoorlijke invloed heeft op de beschikbare tijd die je hebt.. en een partner die niet alleen achter wil blijven met 2 kleintjes. Je hoeft het niet zelf te doen hè.

Inmiddels zijn ze bijna 6 en 7 en rijd ik weer wat rondjes rond de kerk.

@TS: geniet van de motor en het mooie weer!
 
Ik heb mijn Ducati Monster destijds ook weggedaan ivm kleine kinderen. Ik had in 1 jaar tijd 400km gereden… naar de TT en terug. Dat is gewoon zonde vd motor en t geld. Nu zijn de kids iets ouder en loopt vrouwlief niet continue met een baby op haar arm als ik aan t rijden ben.
 
@ Topicstarter: welkom terug!

Puur uit nieuwsgierigheid: heb je nog meer motoren getest van andere 'segmenten' voordat je besliste dat het deze werd? En wat gaf je de doorslag?
 
ik begrijp nooit zo goed wat een gezinssituatie met het hebben en rijden op een motor te maken heeft , ik hoor dat wel vaker , mooi dat je het nu weer oppakt
Die kan ik je uitleggen René,

Een beetje onverwacht werd mijn vrouw zwanger, dus kwam er een nakomelingetje (oudste is 24 en de jongste is 15). Ik had net een nieuwe auto gekocht maar die bleek met de uitbreiding te klein te zijn, dus de motor in de verkoop, en de auto ingeruild en een nieuwe auto (geldboom was net dood namelijk)..

dus dat.

groet Eric
 
@ Topicstarter: welkom terug!

Puur uit nieuwsgierigheid: heb je nog meer motoren getest van andere 'segmenten' voordat je besliste dat het deze werd? En wat gaf je de doorslag?
Zeker meer getest, ook weer even de cruiser, een vn1500 classic in dit geval en de FJR1300.
De doorslag gaf de grote van de motor maar ook zeker de zithouding tenopzichte van de FJR. Bij deze is de FJR toch wat ieliger Zal ik maar zeggen. En niet te vergeten de zithouding en het vermogen gaven voor mij de doorslag. Die zithouding was ook het feit dat ik niet meer op de cruiser ben gestapt maar juist deze GTR.

En dank allen, het genieten gaat zeker lukken.

groet Eric
 
Die kan ik je uitleggen René,

Een beetje onverwacht werd mijn vrouw zwanger, dus kwam er een nakomelingetje (oudste is 24 en de jongste is 15). Ik had net een nieuwe auto gekocht maar die bleek met de uitbreiding te klein te zijn, dus de motor in de verkoop, en de auto ingeruild en een nieuwe auto (geldboom was net dood namelijk)..

dus dat.

groet Eric
juist , dat dus , ok , duidelijk , dan snap ik het wel ja
 
Helaas is het genieten op dit moment iets minder, ik heb de motor nu een week gebruikt voor woon/werk en kom er achter dat de zithouding op deze ritten voor mij niet optimaal is. Druk op de polsen is een feit.
ik overweeg nu serieus om de motor om te ruilen voor een cruiser.
Morgen nog even stuurverhogers proberen en anders gaat hij er denk ik toch weer uit.

groet Eric
 
Helaas is het genieten op dit moment iets minder, ik heb de motor nu een week gebruikt voor woon/werk en kom er achter dat de zithouding op deze ritten voor mij niet optimaal is. Druk op de polsen is een feit.
ik overweeg nu serieus om de motor om te ruilen voor een cruiser.
Morgen nog even stuurverhogers proberen en anders gaat hij er denk ik toch weer uit.

groet Eric
Wordt een dure hobby op deze manier :/.
 
ik begrijp nooit zo goed wat een gezinssituatie met het hebben en rijden op een motor te maken heeft , ik hoor dat wel vaker , mooi dat je het nu weer oppakt
Soms heb je door kinderen simpelweg geen tijd of geld meer over om lekker te kunnen rijden.
 
Soms moet je het ook even tijd geven, welkom weer in de wondere wereld.
ik zit zelf hier nog met een vaste schouder , komt altijd na een uur of 2 opzetten
 
Zit je niet gewoon te verkrampt ?

Heb her en der wat lichaamsschade door wilde avonturen , en *wat* ik ook doe , zit ik gespannen krijg ik overal last van.

Moet dan effe overschakelen op standje , relax.. be a zoutzak, en nergens/veel minder last van.

Kijk ook voor de grap eens naar zo iets lulligs als je jas.
Linker arm ging afgelopen ritten "in protest" , jas-riem zat te strak.. niet zo gek als je last krijgt als t geen bloed meer krijgt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan