Na de koektrommels e de bromfietsen, en straks oo

Status
Niet open voor verdere reacties.

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Even gebruik makend van mijn hersens kom ik tot de volgende conclusie, wij motorrijders laten het wel uit ons hoofd om op een motor te stappen die niet in orde is, de apk is jaarlijks, maar de V.I.M.C. (*) is denk ik beter dan de apk, bovendien iedere keer als je gaat rijden gebeurt ie, dus wat dat betreft breng je alleen maar jezelf in gevaar als je gaat rijden met een fiets die niet in orde is.

(*) Voor Ieder Motorritje Check

Zover het technische aspect

Dan nu het financiele gedeelte, zouden ze het in hun hoofd halen om ook voor motorfietsen een dergelijke jaarlijkse controlebeurt in te gaan voeren die Fl veel,= gaat kosten........???

Ik ben benieuwd naar de meningen.........

 
nou. ik niet!! Ik wil het allemaal/ zo veel mogelijk zelf gaan doen. Niet echt voor de kosten, maar meer omdat t me leuk lijkt om dat ding uitelkaar te trekken en m dan ook weer werkend te krijgen.

En 't is net wat je zegt, je brengt jezelf in gevaar als je motortje niet goed is. Aangezien het toch wel pijn doet als je de grond raakt, denk je wel 2x na :)
 
De benzine is ook al 2,77..!! En zodra de Neet ook nog motoren gaat begrensen tot max 130 PK, is Ohjajoh het land uit..
 
En APK voor motoren is echt bullshit..!! Maar wel nodig voor sommige mensen die alleen motor rijden omdat het "wel leuk is".. Ik ken ze, alleen buiten met superzon.. Niks weten van waar wat zit..

En aan mij vragen of ik er even naar wil kijken..:-(
 
En APK voor motoren is echt bullshit..!! Maar wel nodig voor sommige mensen die alleen motor rijden omdat het "wel leuk is".. Ik ken ze, alleen buiten met superzon.. Niks weten van waar wat zit..

En aan mij vragen of ik er even naar wil kijken..:-(

Sja, zo ben ik ook.. alleen is dat omdat ik er de ballen van snap..
Tuurlijk vraag je dan aan een ander of ie er even naar wil kijken.. lijkt me een stukkie veiliger dan het zelf doen!
 
Op 2001-05-30 20:57, schreef poohbeer:

Op 2001-05-30 20:45, schreef Ohjajoh:

[..]

Sja, zo ben ik ook.. alleen is dat omdat ik er de ballen van snap..
Tuurlijk vraag je dan aan een ander of ie er even naar wil kijken.. lijkt me een stukkie veiliger dan het zelf doen!

Maar uiteindelijk zorg je er wel zelf voor dat je motor in orde is .....
 
Als ik de MAG moet geloven komt er voorlopig GEEN APK voor motoren. Lijkt me ook niet echt zinvol.

 
Tja, dan ga ik toch wel wat problemen krijgen.... Er is nooit niks stuk aan me CB.

Lees ik dit goed, is er altijd wel iets stuk aan je fiets.......??? })

Hoge Onderhouds Kosten Na Dure Aanschaf was het toch??

_________________
System Error, hit any user to continue ........[OK] ....[CANCEL]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-05-30 22:30 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-05-30 22:31 ]
 
Yep, dat krijg je met ouwe troep :) .

Dan weer een gas kabel, ontsteking die het laat afweten, Rem die blijft hangen, verlichting (voor, achter, knipperunits, tellerlampjes, ik heb ze allemmal al wel een keer moeten vervangen), bobines....
 
Als student sta ik altijd rood, dus ik weet hoe het voelt. Er gaat ook een hoop geld zitten in onderdelen en gereedschap. Ik doe mijn onderhoud namelijk zelf. Alleen dingen als banden enzo laat ik doen.
 
Ik doe ook alles zelf wat ik zelf kan.. ik heb het geluk dat ik aardig technische ben en me er ook voor interesseer..en ik heb een Honda MB gehad en die lijken qua ophaniging en vertanding veel op een motor..

Gashendel en remmen werken hetzelfde, versnellingsbak..alleen DOHC en viertakt met kleppen zit er niet op een MB.. :)
 
De CB heeft slechts SOHC, niet DOHC :) .

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-05-31 11:45 ]
 
De benzine is ook al 2,77..!! En zodra de Neet ook nog motoren gaat begrensen tot max 130 PK, is Ohjajoh het land uit..
------------------------------------------------------------------------

Kunnen we Neet niet gewoon het land uit pleuren! Dan zijn we daar snel van af. Alhoewel, zou zo iets niet in de GFT bak moeten?

Over de APK, als ik denk dat er ook maar iets niet in orde is dat op wat voor manier gevaarlijk kan zijn dan zal ik het direct vervangen of de fiets wegbrengen.

 
APK controle is trouwens alleen maar een moment opname. Als je banden 1,2 mm profiel hebben dan wordt je gewoon weer vrolijk goed gekeurd en wel de weg opgestuurd :) . Meeste mensen denken dan meteen dat ze na een APK'tje weer een jaar veilig kunnen rijden.
 
Ach het is gewoon weer een manier om geld te verdienen voor de overheid.
Laat ze lekker de ****** (vul in wat in je op komt) krijgen..

[offtopic]
Wisten jullie dat Nederlands de enige taal is waarin met ziektes gescholden wordt. })
[/offtopic]

[edit]
Nedrelands is wel de enigste taal, maar in dit geval bedoel ik toch echt enige :P
[/edit]
_________________
AKA: happy_at_work

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-05-31 10:34 ]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan